Dubbele Carburateurs op een 2.0E

Forumindex Forums Techniek Cih Dubbele Carburateurs op een 2.0E

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253986
    joelvereycken
      Lid sinds:
      1 August 2011

      Hallo allemaal!

      Met het lezen van de alles op een rij kwam ik niet heel ver.
      Ik ben op zoek naar beginnersinformatie voor het ombouwen naar dubbele carburateurs:

      Het gaat om een 2.0E Cih motor met de slang bovenop het kleppendeksel

      1. Wat heb ik allemaal nodig?
      2. Welke Carburateurs passen? En wat zijn de verschillen etc.

      #18089053
      HarryBarry
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2010

        Ik ga met bijzonder veel aandacht met je meelezen :thumbup

        #18089054
        joelvereycken
          Lid sinds:
          1 August 2011

          :thumbup :D

          #18089055
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Weber dcoe 40ers. op marktplaats staat een set inlaten voor 100euro

            #18089056
            joelvereycken
              Lid sinds:
              1 August 2011

              kijk daar heb ik wat aan. kan de set van 100 euro alleen niet vinden…wel een van 150 maar die zien er niet zo goed uit en er staat bij: staat: onbekend….

              #18089057
              joelvereycken
                Lid sinds:
                1 August 2011

                nog een vraagje, aan hoeveel vermogenwinst moet ik ongeveer denken? Mijn manta heeft nu dus die 2.0e met snelle nokkenas, spaghetti en groep A

                #18089058
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004
                  #18089059
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    @joelvereycken wrote:

                    kijk daar heb ik wat aan. kan de set van 100 euro alleen niet vinden…wel een van 150 maar die zien er niet zo goed uit en er staat bij: staat: onbekend….

                    De inlaatjes bedoel ik..die van 100. Carbs 2ehands kopen is lastig, veel carbs zijn versleten.

                    #18089060
                    joelvereycken
                      Lid sinds:
                      1 August 2011
                      #18089061
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Goed kijken wat je koopt hoor, zelfs als beide deksels het zelfde nummer hebben dan nog goed onder de deksels kijken en vergelijken. Mijn carbs waren heel netjes keurig gereviceertmaar wel 2 verschillende en datzag je pas als het deksel er af ging. Net een poort anders. Krijg je niet lekker synchroom dan.

                        #18089062
                        H-400
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 November 2006

                          Als je voor Webers DCOE kiest, wil je vermogen. En met combinatie met een snelle nokkenas (die normaal niet gemakkelijk is in de leegloop)
                          zou ik 45’ers nemen. Natuurlijk zeldzamer. Maar een setje 40’ers kan ook van een 205 Rally’tje (1300 motortje) komen en dan klopt gans het plaatje niet meer.
                          Diameter van je venturi, en al de sproeiers enz. enz.
                          Dus als je voor DCOE kiest, zoek dan ook even uit wat de technische gegevens zijn van de aangebode setjes, anders steek je er veel geld en tijd in om ze aan te passen
                          aan je motor.

                          #18089063
                          H-400
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 November 2006

                            Nog een foto’ke van meer dan 20 jaar terug, ook een 20E (zie thermostaathuis) voorzien van Webers:

                            Je ziet dat ik ipv de temperatuursensor (op het thermostaathuis) een leiding had naar m’n verwarming.
                            Op de zijkant van het blok (waar normaal de verwarming is) had ik een extra aansluiting naar m’n koeling.
                            Dit omdat de laatste cilinder het soms heet krijgt. Verder zie je over m’n radiator twee leidingen lopen naar de
                            oliekoeler, voor sportief gebruik onmisbaar. Het kleppendeksel (GT) heeft een vrije carterontluchting.

                            #18089064
                            joelvereycken
                              Lid sinds:
                              1 August 2011

                              Bedankt voor de reactie en mooie foto!! Maar ik heb een motor waar een slang op de bovenkantt zit. Uit een rekord geloof ik hoe zit da dan??

                              #18089065
                              DevilraY
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 January 2005

                                dan moet je een catch tankje voorzien.

                                #18089066
                                H-400
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 November 2006


                                  Dit is een standaard kleppendeksel van een 20E, het darmpje zit dan idd op de bovenkant.
                                  Rekord, Manta of Ascona zijn allemaal zo. Het carburatormodel heeft een dikkere darm naar de luchtfilter.
                                  Catch tankje is gewoon een reservoir met beluchter waar je dat darmpje in laat lopen, kan je
                                  zelfs met een plastic flesje improviseren.

                                  #18089067
                                  joelvereycken
                                    Lid sinds:
                                    1 August 2011

                                    Ja maar die zijn ook niet zo duur geloof ik dan heb ik het liever netjes. Dus dan is het dat darmpje van het kleppendeksel naar de oil catch??

                                    #18089068
                                    eddepet007
                                      Lid sinds:
                                      11 February 2005

                                      realiseer je wel dat je met webers aan het afstellen blijft
                                      en brandstof verbruikt makkelijk naar 1 op 6 gaat

                                      #18089069
                                      H-400
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 November 2006

                                        idd, darmpje van kleppendeksel naar oil catch.
                                        Zoals eddepet vermeld: als je zelf die carbu’s kan afstellen komt dat wel goed.
                                        Maar als je dat moet uitbesteden ga je regelmatig in je zak moeten tasten. Ik deed het zelf (ben automecanieker)
                                        en zelfs met de synchronisatievijs te borgen (was wel beter dan) moest ik toch af en toe bijstellen.
                                        Als je beschikbare vermogen echt gaat aanspreken zijn ze idd nogal dorstig.
                                        Zeer belangrijk: met Webers kan je beter zorgen dat je ontsteking pico-bello staat. Ik merkte ook een stabielere
                                        leegloop met bougies met verscheidene contactpunten.

                                        #18089070
                                        joelvereycken
                                          Lid sinds:
                                          1 August 2011

                                          1 op 6 wordt nogal veel voor een dagelijkse auto dan ja…hmm…

                                          #18089071
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            Throttlebodys er op met een vrij programeerbare ecu. Dan heb je injectie. Denk dat je niet veel duurder bent als je nieuwe webers zou kopen

                                            #18089072
                                            eddepet007
                                              Lid sinds:
                                              11 February 2005

                                              Of gewoon 2.4 of 16 v er in

                                              #18089073
                                              joelvereycken
                                                Lid sinds:
                                                1 August 2011

                                                Dat wat Fearless zegt zou je daar iets verdere uitleg over willen geven?

                                                #18089074
                                                Fearless
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 January 2005

                                                  Tb”s koop je voor 240 per stuk, zelfde model als webers, dus te plaatsen op weberaspruitstukken.
                                                  Gasklepmechanisme, wideband lamda en toerentalsensor er op. Icm een vr. Prg ecu. Die zou je 2e hands kunnen kopen.
                                                  Het is even wat werk met bedrading aanleggen maar dan heb je wel een betrouwbaar systeem.

                                                  2ehands webers zijn lastig, spul is vaak oud en duur om weer netjes te maken. En nieuw kosten ze ook al 4 tot 500….dus als je zo gaat rekenen kun je beter over op tb’s….

                                                  Ik schaf volgend jaar een set aan, eerst even wat handel verkopen voordat ik alles ga aanschaffen

                                                  #18089075
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Inderdaad, is mijn plan ook, alleen niet volgend jaar :wors

                                                    #18089076
                                                    Stender
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      5 April 2009

                                                      Mja Webers klinken wel geweldig :wors met een beetje geluk krijg je nog klappen uit de uitlaat ook, hoop ik.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.