dubbele achterlichten maken astra coupe

Forumindex Forums Modellen Astra dubbele achterlichten maken astra coupe

• Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 101 tot 124 (van in totaal 124)
  • Auteur
    dion87

oke das duidelijk, ik ga der volgende week ff mee aan de slag :D

en ik vind deze mod zeker how-to waardig!
      zijn vast veel meer astra rijders die dit ook willen

midnight black
      Deelnemer

Als die dubbele achterlichten zo onduidelijk zouden zijn waarom heeft onze veiligheidsapostel Volvo dit dan op vele modellen af fabriek zitten?
        Volkswagen heeft het indertijd met ondermeer de gefacelifte Passat B5.5 (volgens mij??) zelfs 4 pitjes per kant ingezet maar dat was natuurlijk omdat er bij VW standaard altijd al minstens 1 kapot is…

opel-motorsport
        Deelnemer

hahaha standaard 1 kapot :D :D
          ma inderdaad vind dit zelf ook veiliger ook dat de remlichten naar boven verhuist zijn ben je zowieso al beter zichtbaar :)

wim-v6
          Deelnemer

@soepkiepe wrote:

jij hebt die angel eyes volgens mij aardig anders dan mij.
            net andersom zelfs geloof ik.

bij mij.
            stand 1. alleen de ringen.
            stand 2. ringen en de buitenste.
            seinen met groot licht. ringen, buitenste, binnenste.
            groot licht aan. ringen en alleen de binnenste.

nu werd mij verteld dat de buitenste uit gaan omdat het anders te veel stroom trekt of warm word?
            mij lijkt het namelijk mooi dat wanneer ik groot licht aan zet mijn gewone licht (stand 2) ook door blijft branden.
            dus dat er het zelfde brand dan wanneer ik sein.

heb nog ff een ander vraagje over verlichting.
            ik heb geen mistlamp voorbereiding, wil dit er ooit wel op maken.
            maar heb nog 2 blauwe steeklampjes liggen, wou ik in de mistlampen bij maken.
            alleen ik ben niet zo handig met kabels en elektra dus wou het krot maar krachtig doen.

lampje in me mistlamp maken (gat er bij boren) en dan met door verbinden naar mijn stadslicht (stand 1 dus, haal ze wel eens door elkaar)
            maar mag dat voor de keuring ook? dat blauw niet mag weet ik, dus voor de apk druk ik er sowieso witten in, maar mag dat wel? of is dat afkeur? aangezien ik ze dan niet apart aan en uit kan zetten, en dus alleen uit gaan wanneer ik alle lampen uit doe.

Deze is makkelijk aan te passen trouwens.

Effe meten bij de knipperhendel

er is er een waar de stroom weggaat als je de hendel van je afdrukt met licht aan, en er is 1 aansluitin die stroom blijft bewaren op grootlicht, daar moet dan de Dimlicht opkomen.

dat dimlicht uitgaat is gemaakt om het H4 lampje te sparen, die heb je niet meer, dus kan je m modificeren naar Tigra / Vectra-B / Omega-B aansluiting

dat heb ik met de Combo ook gedaan.

Ging dacht ik om de Gele en Geelwitte draad aanpassen..

Willem

opel-motorsport
            Deelnemer

nog eventjes een how to schrijven :) voor de doe het zelvers onder ons :)
              -allereerst neem je de achterlichten uit de wagen
              -neem de lamphouders uit de achterlichten
              (nu zie je dat je links een gat erin hebt zitten voor de mistlamp en rechts niet)
              (en zie je ook dat er al houders voor de bovenste lampen aan allebei de kanten inzitten)
              -teken hetzelfde gat als links ook rechts af en haal dit eruit ikzelf heb het er netjes met een dremel uitgefreesd
              -zelf heb ik nu de bovenste fitting houders eruit gehaald en er van corsa a ingezet omdat de klempinnetjes van een enkel lampje even hoog zitten op de zijkant en die van een 21w/5w lampje een hoogte verschil hebben en je ze er anders niet in kan draaien
              (wel de verbinding met de achterlichtstekker van de mistlamp doorknippen anders heb je kortsluiting)
              deze dus

-dan heb ik een draadje op de verbinding van het gewone standlicht gesoldeerd
              (het uiterste rechtse rode draadje)
              -dit draadje moet op het 5 watt gedeelte van de lamp gesoldeerd en dan heb je al 4 x maal achterlicht mits aanbeide kanten natuurlijk :)

-op een van de bolletjes onderaan solderen kijken welke het zwakste brand daar moet deze op vastgesoldeerd

-dan een draadje solderen op de verbinding die je net doorgeknipt hebt

-en dit draadje soldeer je op het 21watt gedeelte van de lamp
              ( dus het andere bolletje onderaan het lampje :) )
              -en dan heb je het mistlicht terug verbonden met het 21watt (dus het sterkere) gedeelte van de lamp :)
              -en dan steek je het lampje met de fitting in de lamphouder —- lamphouder in lamp

lamp in auto :) en klaar :)

dan wie vervolgens nog een beetje tijd heeft en ook nog de rem en mistlichten van plaats wil wisselen moet nog even de stekker van de auto die in de achterlamp in geplugd zit uittrekken :)
              en het onderste en bovenste kabeltje doorknippen
              (als ik mij goed herinner zwart-geel en zwart-blauw :) )
              maar zowieso onderste en bovenste en dan zwart geel aan zwart blauw maken en andersom en je lichten zijn van plaats verhuist :)

RISL
              Moderator

Goed bezig, maarre, zou je ‘m willen kopiëren naar het how-to gedeelte?
                Of wil je dat ik dat doe (met daarbij natuurlijk dat de credits voor jou zijn ;) )

Haasje17
                Moderator

En heb je ook fotos van het eindresultaat?

opel-motorsport
                  Deelnemer

foto’s van het einderesultaat stonden de pagina hiervoor al samen met de interne foto’s :)
                    maar dan post ik ze nog eens :)
                    en dan foto’s van hoe het werkt :)
                    het gewoon licht

dan het remlicht

en het mistlicht

waltwalt500

mistlicht aan 2 kanten :hmmz pfff…ik hou me mond verders

opel-motorsport
                      Deelnemer

@ walt walt
                        voor de zoveelste keer dit hebben vele auto’s standaard me vader heeft op zijn c4 ook aan 2 zijden mistlicht origineel
                        links is verplicht en rechts is optioneel

kwuyts

Ik blijf het zeggen, prachtige coupé!
                          Wat voor uitlaat heb je eronder zitten? :D

Is zo’n “aangepast” licht trouwens in België ook zoiso APK goedkeur?
                          Ben erover aan het nadenken omdat ik je gewone achterlicht nu wel veel beter zichtbaar vind. :thumb

Erwin1987
                          Deelnemer

@waltwalt500 wrote:

Jij hebt echt serieus weinig te doen dat je zulke vervelende en zeikerige dingen post, het is de vrijheid van meningsuiting, niet de verplichting.

Erwin

dion87

@Erwin1987 wrote:

@waltwalt500 wrote:

Jij hebt echt serieus weinig te doen dat je zulke vervelende en zeikerige dingen post, het is de vrijheid van meningsuiting, niet de verplichting.

Erwin

gewoon niet op in gaan, hijs aan het trollen..

dion87

@opel-motorsport wrote:

@ walt walt
                                voor de zoveelste keer dit hebben vele auto’s standaard me vader heeft op zijn c4 ook aan 2 zijden mistlicht origineel
                                links is verplicht en rechts is optioneel

ik heb het nagevraagd bij een apk keurmeester, en die zei: het mag mits de lampen neit verder uit mekaar staan dan 15cm of als ze in de zelfde unit zitten. dus dit is gewoon goedkeur

Dolby
                                Deelnemer

Die dubbele achterlichten zien er mooi uit en vooral duidelijk.

Ik zelf heb Depo donkere led achterlichten en heb ook mijn mistlampen dubbel aangesloten en is nu al 3 keer zonder problemen
                                  APK goedgekeurd.

RISL
                                  Moderator

Vergeet niet dat ze in België een stukje strenger zijn hè.
                                    Maar Stijn, bedankt voor de how-to. Misschien dat ik ‘m binnenkort ietsje aan pas, zodat de stappen duidelijker zijn voor beginnende sleutelaars, maar ik vind ‘m heel duidelijk zo met die foto’s!
                                    En zal binnenkort zelf ook eens gaan proberen.

Baas J.
                                    Deelnemer

Erg vet!! Dit wil ik ook!!

opel-motorsport
                                      Deelnemer

@kwuyts dank je
                                        is een hatchback remus opc uitlaat die een beetje aangepast is aan coupe en aan een trekhaak :) + middendemper vervanger
                                        en normaal is het hier in belgie ook een goedkeur hoor ik blijf gewoon mijn mistlicht behouden en mijn remlicht en mijn gewoon licht dus ik vraag me dan af wat het probleem zou zijn :)
                                        @ RISL geen probleem pas maar aan :) ben ook niet de beste how-to schrijver :D
                                        @ baas j gewoon aan beginne :) heeft met een uurtje tijd gekost ofzo :)

kwuyts

@opel-motorsport wrote:

-zelf heb ik nu de bovenste fitting houders eruit gehaald en er van corsa a ingezet omdat de klempinnetjes van een enkel lampje even hoog zitten op de zijkant en die van een 21w/5w lampje een hoogte verschil hebben en je ze er anders niet in kan draaien
                                          (wel de verbinding met de achterlichtstekker van de mistlamp doorknippen anders heb je kortsluiting)
                                          deze dus

Dat doorknippen hoeft toch niet als je er geen andere fitting insteek hé?

opel-motorsport
                                          Deelnemer

je moet wel een andere fitting steken anders past je lampje er niet in :)

kwuyts

Bij mij wel, maar ik heb geen dubbele achterlichten ofzo gemaakt.
                                              Gewoon twee mistlampen.

Dus wat ik heb gedaan is gewoon een lampje in de fitting gestoken van het rechtse mistlicht,
                                              een gat gemaakt om het lampje in de unit te kunnen steken en klaar.

Het lampje dat ik erin heb gestoken is trouwens enkelpolig, en de originele fitting ook.
                                              Klopt toch zo, niet? :D

opel-motorsport
                                              Deelnemer

ah ja dat gaat ook dan heb je gewoon een dubbel mistlicht :)

kwuyts

was een 2de mistlamp vroeger dan een extra optie ofzo? :D
                                                  of gewoon gemakkelijker voor de fabrikant om geen 2 verschillende fittingen te gebruiken? :D

midnight black
                                                  Deelnemer

2 mistlampen hebben ze juist in het verleden gepromoot om af te schaffen (voordat het derde remlicht standaard was) omdat anders niet altijd duidelijk was of iemand remde of mistlampen aan had. Dus tegenwoordig met derde remlicht maakt niet zoveel meer uit.

24 berichten aan het bekijken - 101 tot 124 (van in totaal 124)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.