Forumindex › Forums › Modellen › Astra › dubbele achterlichten maken astra coupe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2012 om 19:35 #17925978
nou wim sorry..vind het er niet uitzien..het is ook nog eens zeer verwarrend!!
rem je nou of niet??19 januari 2012 om 20:04 #17925979Is toch duidelijk te zien aan het remlicht bij het achterlicht (derde remlicht is niet echt meer van toepassing ;) )
19 januari 2012 om 20:08 #17925980Ik hoor van niemand iets klagen van onduidelijk, krijg van Velen Complimenten voor mijn Duidelijke verlichting, zelfs laatst bij een Politiecontrole (technisch) (over de gehele verlichting van de auto trouwens)…
Dus ik zal m niet gaan veranderen omdat 1 iemand het nodig acht te gaan klagen over onduidelijk…
Mensen remmen Sinds mijn verlichting is aangepast van 4 naar 6 achterlichten en van 2 naar 4 remlichten al duidelijk eerder als ik flink op de rem moet, dus aan duidelijkheid zal het niet ontbreken…
Op de Foto’s is het wel wat onduidelijk, je moet het eens in werkelijkheid zien..
Bij de Combo is er alleen onduidelijkheid over mijn Legale Witte knipperlicht welke Duppelpolig is uitgevoerd, en dus 1 vormt met het stadslicht, dat merk ik bij rotondes wel eens…
Willem
19 januari 2012 om 20:13 #17925981haha gaan jullie er nu nog weer op in dan?
hij zit te kloten man, is toch duidelijk te zien dat je remt.19 januari 2012 om 20:26 #17925982Nope ik geef alleen de mening vanmezelf en anderen weer, meer niet..
Dat hij maar wat zit te vertellen zonder dat ie weet waar ie het eigenlijk over heeft (heeft het niet in werkelijkheid kunnen aanschouwen), is zijn pakkie an, maar zal m Blij maken:
> Combo VOOR:
Stadslicht:
Dimlicht:
grootlicht (seinlicht / hendel naar stuur):
Dim – grootlicht (hendel naar Dash):
> Combo ACHTER:
Achterlicht:
Remlicht:
Mistachterlicht:
Willem
19 januari 2012 om 20:28 #17925983soepkiepe heeft alweer gelijk :) :)
laat hem voor wat het is zo een onzin iedereen is er laaiend enthousiast over je bent beter zichtbaar het remlicht word er beter zichtbaar van en het 3de remlicht laat duidelijk zien dat je remt
als hij niets zinnigs heeft om te zegge laat hem gewoon voor wat het is moet toch altijd 1 iemand het kindje uithangen niet ? :jerry
@ wim inderdaad bij je combo is het slechter zichtbaar miss daar ook maar een 3de stoplicht op montere :) :)19 januari 2012 om 20:30 #17925984Die zit op het dak, even goed kijken, Is een ORIGINELE zelfs!!!!
Mijn voor richtingaanwijzers zijn dezelfde kleur als het stadslicht bij de combo, en licht komt uit hetzelfde lampje, dat is wel verwarrind, dat merk je wel.
ik moet wel toegeven dat het licht opbrengst verschil tussen achter en remlicht bij de Combo groter is als bij de Vectra
Willem
19 januari 2012 om 20:37 #17925985ow excuses niet gezien :) zit ie ook lekker hoog zien ze hem zeker in het donker en ook direct hoe hoog je bent :)
19 januari 2012 om 20:40 #17925986jij hebt die angel eyes volgens mij aardig anders dan mij.
net andersom zelfs geloof ik.bij mij.
stand 1. alleen de ringen.
stand 2. ringen en de buitenste.
seinen met groot licht. ringen, buitenste, binnenste.
groot licht aan. ringen en alleen de binnenste.nu werd mij verteld dat de buitenste uit gaan omdat het anders te veel stroom trekt of warm word?
mij lijkt het namelijk mooi dat wanneer ik groot licht aan zet mijn gewone licht (stand 2) ook door blijft branden.
dus dat er het zelfde brand dan wanneer ik sein.heb nog ff een ander vraagje over verlichting.
ik heb geen mistlamp voorbereiding, wil dit er ooit wel op maken.
maar heb nog 2 blauwe steeklampjes liggen, wou ik in de mistlampen bij maken.
alleen ik ben niet zo handig met kabels en elektra dus wou het krot maar krachtig doen.lampje in me mistlamp maken (gat er bij boren) en dan met door verbinden naar mijn stadslicht (stand 1 dus, haal ze wel eens door elkaar)
maar mag dat voor de keuring ook? dat blauw niet mag weet ik, dus voor de apk druk ik er sowieso witten in, maar mag dat wel? of is dat afkeur? aangezien ik ze dan niet apart aan en uit kan zetten, en dus alleen uit gaan wanneer ik alle lampen uit doe.19 januari 2012 om 20:41 #17925987@Jerremy wrote:
Dit is idd een leuke mod. Zeker een Vectra B station, Astra F, is allemaal maar karige verlichting..
Heb het ook bij me Astraatje F. Ik moet alleen wel voor APK de originele setup erin zetten ten einde van werking mist achterlicht, maar heb dan ook 3x stadslicht, met 2 remlichten per kant. Heb extra ‘apk setje’ p&p liggen, dat scheelt.Is dit niet op te lossen door een relais of iets?
Wim-V6 heeft ook zo’n geweldige modificatie voor mistlampen op grootlicht met relais.
19 januari 2012 om 20:41 #17925988Dat is handig als je aan het slepen bent, evenals de knippers op het dak, die zien ze dan ook, zo maakt het niet uit dat degene achter je aan een touwtje, met de alarmknippers aanrijd.
Deze Combo gebruiken we ook vaak om gestrande auto’s te slepen namelijk.
Willem
19 januari 2012 om 20:42 #17925989@The Undertaker wrote:
@Jerremy wrote:
Dit is idd een leuke mod. Zeker een Vectra B station, Astra F, is allemaal maar karige verlichting..
Heb het ook bij me Astraatje F. Ik moet alleen wel voor APK de originele setup erin zetten ten einde van werking mist achterlicht, maar heb dan ook 3x stadslicht, met 2 remlichten per kant. Heb extra ‘apk setje’ p&p liggen, dat scheelt.Is dit niet op te lossen door een relais of iets?
Wim-V6 heeft ook zo’n geweldige modificatie voor mistlampen op grootlicht met relais.
Op de Combo ook voor het mistachterlicht, kijk maar eens goed, de 2 bovenste remlichten doelen ook als mistachterlicht..
Willem
19 januari 2012 om 20:43 #17925990En voor een Astra F?
19 januari 2012 om 20:44 #17925991kan allemaal, maar de remlichten moeten 1 geheel vormen wil het goedgekeurd worden, dat zou inhouden dat je dan 3 remlampjes per unit zou moeten maken…
Bij de vectra draai ik het bovenste lampje eruit met de APK
Bij de Combo brand alle extra verlichting via relais, 1 zekering uit de bijgeplaatste zekeringkast, en huppa, geen dakknippers, geen extra remlichten, geen werkende zwaailamp..
Willem
19 januari 2012 om 20:47 #17925992dat van mij gaat trouwens om voorkant, staat er niet echt duidelijk bij ;)
19 januari 2012 om 20:49 #17925993klopt, de knippers is wel ellende op kruisingen en rotondes..
19 januari 2012 om 20:52 #17925994lol, lijkt net als ik reacties er tussen mis of zo haha.
heb je mijn vraag gelezen wim?dus aan de voorkant.
op de plek waar de mistlampen zitten statdslicht rechtsreeks op mijn gewone stadslicht aan sluiten, die ook niet afzonderlijk aan en uit te schakelen is.
dus op stand 1 bedoel ik.
is dat apk goed of afkeur?19 januari 2012 om 20:55 #17925995stads in of bij mistlicht, ja officieel mag dat, veel keurmeesters doen er moeilijk over.
Ik had ook stadslicht in mijn mistlampen gemaakt bij de Astra-F (ik had die oude mistlampen, met lenzen erin gaf wel een mooi duidelijk effect als je het lampje op een juiste plaats plaatste).
Willem
19 januari 2012 om 21:01 #17925996mistlicht is niet aangesloten, heb ik geen voorberiding van, deze bumpers heb ik er later zelf op gezet.
dus word alleen stadslicht dan.20 januari 2012 om 10:48 #17925997heeft iemand een flauw benul van welke kleur kabels bij het remlicht horen vanachter en welke kleur het mistlicht is
ik heb ze net omgesoldeerd en nu zit de mistlamp en het remlicht in hetzelfde vak van het achterlicht dus als ik mijn mistlamp aanzet gaat mijn 3de remlicht zelfs ook mee branden en als ik rem gaat op het dashboard het lampje van de mistlamp branden :)20 januari 2012 om 10:50 #17925998ziet er allemaal wel simpel uit :)
heb het bij mijn auto (s) ook gedaan :)
afgekeken bij lexus?
20 januari 2012 om 12:26 #17925999fieuw het werkt naar behoren :) had blijkbaar de verkeerde stuurstroom gepakt :)
hier hoe ik het gemaakt heb dan maar :)
en dan foto’s van hoe het werkt :)
het gewoon licht
dan het remlicht
en het mistlicht
20 januari 2012 om 12:30 #17926000als nou nog iemand klaagt met “dat is toch vervelend, ik zie niet dat je remt” weet ik het ook niet meer. dit is juist duidelijker dan het standaart
20 januari 2012 om 12:47 #17926001maar even voor de duidelijkheid, zit die lamphouder al in de lamphouder zeg maar…? en zo niet, wat heb je dan zowel nodig afgezien van het draad :P
ik wil dit ook snel met me wagen gaan doen, en kep volgend weekend een hobby weekendje bij een maatje.. want ik ben Fan!
20 januari 2012 om 12:53 #17926002het witte plastiek is gewoon gebleven heb ik niets aan veranderd of uitgeslepen of niet heb alleen het originele ijzer houdertje eruit gehaald en eentje van een corsa a in geduwt maar dat was naderhand je kan ook gewoon de kabeltjes op het lampje solderen en in het origineel houdertje duwe :) maar mijn bedoeling was voor uiteindelijk een gewoon houdertje dat ik het lampje er maar gewoon hoefde uit te draaien als het defect was :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.