Forumindex › Forums › Modellen › Astra › DTM astra Xtreme
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2011 om 16:44 #17907651
nou zo verwarrend is dat toch niet. ik bedoel dat je niet de auto percies na kunt bouwen omdat dat gewoon veel te ingewikkeld en te duur is. maar je kunt er wel 1 bouwen die er veel op lijkt met een astra coupe als basis. stel je voor dat die blauwe astra coupe (die op de eerste pagina) een northstar v8 had ipv een monaro en een de uitbouwset van Blast it. dan heb je er 1 die eral een heel eind op lijkt maar niet 1 op 1 het zelfde is snappie ;)
9 juli 2011 om 17:28 #17907652als je jezelf makkelijk wilt maken pak je een chassis van een amerikaan RWD met V8, en zet je er een astra coupé carroserie op. heb je ook geen geklooi met kentekenbewijzen, keuringen en ook niet met de technische beperkingen van een V8 op een astra chassis te maken. Het is alleen uitzoekwerk welke je het best kunt aanpassen
9 juli 2011 om 17:54 #17907653AnoniemLid sinds:
1 January 1970@waltwalt500 wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@waltwalt500 wrote:
en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?
staat toch al uitgelegd
als je even leest ;) :sleepingalles is mogelijk ;)
enkel hangt overal een prijskaartje aan
maak je zo,n ding zelf na
dan wordt het nooit een opel
en moet je zelf alle keuringen betalen voor een type goedkeur
dan moet je dus al een auto aanleveren die alle botsproefen moet doorstaan
deze auto gaat dus verloren
dus moet je er al 2 bouwen ;)dan is het goedkoper een originele te kopen
als je die al kunt vinden ;)je zegt dat het niet mogelijk is…..en dan zeg je opeens dat alles mogelijk is :???:
beetje verwarrend niet?
jij verdaarit m,n woorden enigzins
want waar heb ik gezegd /gepost dat het niet mogelijk is????
t zal niet makelijk worden heb ik gepost
maar dat t onmogelijk is heb ik niet geposten nee ik heb nergens wat gewist /gewijzigd
voor de t.s
ja als je een astra coupe als basis pakt
en er enkel een veel dikkere motor in plaatst
+ een goedlijkende uitbouw setdan heb je ook cker al een erg stoere wagen
en is het allemaal wat gemakelijker op kenteken
te realiserenenkel begreep ik uit je eerste post
dat je een exacte replica wou maken
en dat je ook al wat delen had verzameld ;)maar voor je zo,n project start
is het verstandig om goed research te doen
voor je uberhaupt begintdan is de kans van slagen veel groter voor zo,n project
en ja zelfs met een dikke motor voorin blijf ik het n stoer project vinden ;) :thumbup
Maar met geld kom je een heel eind en is alles te koop..misschien niet voor de normale mens hier onder ons..maar er zullen zeker mensen zijn met een lading geld die zoiets op kenteken kunnen krijgen9 juli 2011 om 20:20 #17907654Juist en die research ben ik nu aan het doen! ;) . dus vraag ik om zoveel mogelijk informatie over deze auto en nog niet over hoe ik zo’n auto op kenteken krijg :D
9 juli 2011 om 21:13 #17907655AnoniemLid sinds:
1 January 1970@keesjanvanzanten wrote:
Juist en die research ben ik nu aan het doen! ;) . dus vraag ik om zoveel mogelijk informatie over deze auto en nog niet over hoe ik zo’n auto op kenteken krijg :D
heb je gelijk in
ik kan je verder niet aan technische info helpen
wil wel ff kijken of ik de foto,s nog kan vinden
die ik in essen heb gemaakt ;)laatse x nog ff over t kenteken
das wel n deel van je research :thumbbeter van te voren ontdekken dan achteraf ;) :thumb
maar mocht je de plannen doorzetten
maak er hier dan n mooi topic van met veel foto,s :thumb :wors :wors10 juli 2011 om 07:39 #17907656ja zal mooi zijn als je die foto’s hier op zet van essen :D
en je hebt gelijk dat het kenteken ook een deel van je researsch is ;)
Die windsplitters die je zoek zijn dat die op de motorkap zitten? want die heb ik waarschijnlijk nog wel.
10 juli 2011 om 12:46 #17907657AnoniemLid sinds:
1 January 1970@keesjanvanzanten wrote:
ja zal mooi zijn als je die foto’s hier op zet van essen :D
en je hebt gelijk dat het kenteken ook een deel van je researsch is ;)
Die windsplitters die je zoek zijn dat die op de motorkap zitten? want die heb ik waarschijnlijk nog wel.
die windsplitters staan op de spatbord rand
naast de motorkapik zal deze week ff m,n digitale archief bijlangs
of die foto,s nog boven waterkomen ;)10 juli 2011 om 14:45 #17907658Een Astra heeft een zelfdragende carrosserie, dus zomaar op een US RWD chassis zetten gaat niet zomaar lukken denk ik??
10 juli 2011 om 17:22 #17907659dat zal inderdaad niet makelijk zijn maar het is wel te doen alleen zal je wel de bodemplaat flink aan moeten passen en heb chassis ook omdat US auto vaak een stuk groter zijn.
10 juli 2011 om 17:53 #17907660http://www.youtube.com/watch?v=f4gARSee2dQ&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false; deze kwam ik nog tegen
10 juli 2011 om 18:03 #17907661Er moet een ander voor subframe onder komen, waarschijnlijk moet de cardanas tunnel groter gemaakt worden (origineel loopt daar de uitlaat) rwd achteras, rolkooi, extra dwarsbalken, andere voorwielophaning, sterkere veren, aanpassingen in het interieur enz…. :shock:
10 juli 2011 om 21:37 #17907662Het grootste probleem hier wordt het op kenteken krijgen.
Verder is het zo te doen, zolang het geld er maar is.14 januari 2013 om 20:24 #17907663zou de onderkant van een calibra niet kunnen pakken? (ik probeer mee tedenken)
4×4 calibra heeft toch ook plek voor een cardanas14 januari 2013 om 20:35 #17907664ik heb trouwens een beetje rond gekeken maar er is wijnig te vinden over de astra extreme
14 januari 2013 om 20:43 #17907665het frame bestaat uit een buizenframe met geintegreerde koolstofvezel versterkte veiligheidskooi en crashboxen
8cyl motor in 90graden in de lengterichting achter de vooras
een sequentiele zes-snelheidtransaxle versnellingsbak carbon koppeling dubbele wishbone voor en achter, verstelbare stabilisatoren en schokdempers geventileerde koolstofvezel schijfremmen met zes zuiger aluminium remklauwen diameter voor 380mm achter 340mm voorwielen 265/30/20 achterwielen 305/25/2014 januari 2013 om 20:48 #17907666Iets aanvullende info de Opel Astra Xtreme is gebouwd door Opel Holzer Motorsport in samen werking met OPC.
Het was een echte DTM auto geweest en wel de auto van S. Modena uit 2000.
Het chassis numer was RCO 02 en als Opel Xtreme is het de laatste 2000 DTM auto die nog inbezit is van Opel.14 januari 2013 om 21:32 #17907667Als je ze van kortbij wil zien moet je 5 en 6 mei naar International hillclimb Eschdorf in Luxemburg gaan.
Staan daar jaarlijks aan de start en te bewonderen in het wagen park, kan je eens goed kijken.
Norbert Brenner heeft er één14 januari 2013 om 21:35 #17907668lijkt mij ook wel leuk ff in de agenda zetten:)
14 januari 2013 om 22:06 #17907669Komt Norbert Brenner dan met zijn Astra ?
Die rijdt hij sinds 2010 niet meer.18 januari 2013 om 20:23 #17907670vraagje zijn er al updates over de astra?
18 januari 2013 om 22:21 #17907671is nog te vroeg om te zeggen og brenner nog komt, nu is er nog geen deelnemers lijst, er rijd anderes nog wel eentje maar daar zou ik de naam van moeten opzoeken in de vorig deelnemerslijst.
De site is van union des pilotes in luxemburg.
Ivan
19 januari 2013 om 08:00 #17907672Ben heel benieuwd wie er dan nog met een Astra rijdt, Dan heeft zijn Astra verkocht aan een Noor in Noorwegen.
Ik weet wel dat Norbert in 2011 en 2012 een ex DTM Vectra reed, de ex auto van Scheider de WOMAN car. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.