Forumindex › Forums › Modellen › Astra › DTM astra Xtreme
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2011 om 18:54 #17240338
Iedereen kent de Opel Astra Opc Xtreme wel maar er is weinig over deze auto bekent.
Nu ben ik op internet aan het speuren om zoveel mogelijk info over deze auto te vinden.
De info is handig omdat ik misschien in de toekomst een replica wil gaan bouwen maar dan moet ik nog veel research doen.Er schijnt al een engelsman te zijn die al een replica heeft gebouwt van deze auto maar daar heb ik nog niks over gelezen of gezien.
Dus misschien heeft iemand een link.Enkele dingen die ik al heb verzamelt:
MOTOR:
De basismotor is een Northstar (Cadillac) L47 en is geplaats in de Oldsmobie Aurora (2001/2003).
Dit is een 4 liter 90 graden v8 met 4 kleppen per cilinder, een goede basis dus, en is veel gebruikt in de IRL.
Deze motor is dus ook de basis van de echte DTM auto. Het betreft hier dus wel een motor van GM.TRANSMISSIE:
X-TRAC Sequentieel 6-gang versnellingsbakONDERSTEL:
De vering is van SachsREMMEN:
voor 8 zuigerklauwen AP met 380 mm SICOM Schijven(Double Matrix Composite), Achter 6 zuigerklauwen AP met 340 mm SICOM SchijvenWIELEN:
voor 9Jx20″ met 245/650 banden, achter 11Jx20″ met 305/650 BandenEXTERIEUR:
Blast It Aerodynamics maakt een polyester verbredingset voor 650 euro. maar ik heb er nog geen resultaat gezien en weet ik dus ook niet hoe dit nu zit bij de deurenen of je hierbij vleugel deuren kunt maken. misschien heeft iemand foto’s van een gemonteerd set?ik hoop dat er mensen zijn die nog meer informatie of links hebben alvast bedankt.
Hier wat foto’s
8 juli 2011 om 18:55 #17907628vette shit zeg..
Als je hem nabouwt zou wel gruwelijk wezen :wors8 juli 2011 om 20:01 #17907629Die Blast It kit heb ik nog nooit gezien.
Je hebt een Coupé als basis nodig. Veel geduld en geld zijn ook een vereiste.
De motor en versnellingsbak zullen waarschijnlijk het meest kosten.
Waarschijnlijk ben je goedkoper uit door een BTCC Astra te kopen8 juli 2011 om 20:02 #17907630Vergeet de 18″ maar met 400mm schijven. Ben bang dat dat niet gaat passen nie.
8 juli 2011 om 20:13 #17907631Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Zeer ambitieus plan
Zou errug stoer zijn als je dit kunt bouwen
Maar ben bang dat je er niet snel een nederlands kenteken op krijgt
Als t zo ver al komt want wat je eigenlijk doet is een complete auto
Zelf bouwen
Want het origineel lijkt mischien op de astra coupe
Maar veel meer over eenkomsten zijn er volgens mij niet :hmmzMaar ik blijf dit volgen nu al respect voor de durf :wors
8 juli 2011 om 20:21 #17907632Wat wel zou kunnen is een V6 gebruiken, en omkeuren.
Een 1:1 replica gaat niet lukken voor straatgebruik, zoals louwe al aangeeft.
Een meer realistische optie is de basisvorm van de bodykit toe te passen.Maar zeker respect!
8 juli 2011 om 21:53 #17907633ja het zal niet makelijk zijn om zoiets op kenteken te krijgen. maar een maat van mij heeft een bedrijfje gehad die cobra kitcars bouwden. dat is eigenlijk toch ook een eigenbouw auto alleen is dat dan een bouwpaket. hij heeft mij weleens vertelt dat hij via duitsland een NL kenteken kon krijgen.
maar dat nog ter zijde een zoek ik nog wat meer specifieke info over de auto zelf.en het klopt dat 400mm schijven wel erg krap word in een 18 inch wiel. maar als je naar de foto’s kijkt lijken de wielen wel groter dan 18 inch.
en zijn er wel coupe’s met v6 motoren gebouwt?
8 juli 2011 om 22:21 #17907634Wat ik zo vind is dat het 20 inch velgen zijn.
http://www.histomobile.com/dvd_histomobile/usa/62/2001_Opel_Astra_X_Treme.htm
8 juli 2011 om 22:23 #17907635Nou, ik weet toevallig dat een kennis Brembo GT’s krap aan in 19″ kreeg. Dat zijn 381mm schijven. Daar móet nog een klauw omheen en daar ga je ben ik bang de mist in.
8 juli 2011 om 22:23 #1790763620″ ben je zoiezo benodigd ja
9 juli 2011 om 08:15 #17907637zeer ambitieus plan,
destijds kostte de auto 1 miljoen duiste marken, wat dus neer komt op zo’n 500.000 euro. Nabouwen zal allicht wat goedkoper zijn, maar dan nog. Zal wel heel knap zijn als je dit lukt. Het geld daabrij wel; of je moet het goed doen… of niet. Anders sla je de plank helemaal mis. Heb hier een grote poster er van hangen, blijft een bruut ding
9 juli 2011 om 09:31 #17907638ff oftopic
Maar hoezo zou het niet kunnen dan?
Want als je kijkt naar die omgebouwde kadett Rieger Gto’s enzo..
Worden ook een stuk breder.
ik weet niet hoeveel die astra breder wordt..
9 juli 2011 om 10:02 #17907639keesjanvanzanten , een motorswap naar V6??
Bedenk wel, als je zo’n look hebt, moet je het ook waarmaken vind ik…
Calibra DTM had ook een V6, dus weer een extra link ;)9 juli 2011 om 10:53 #17907627Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@keesjanvanzanten wrote:
ja het zal niet makelijk zijn om zoiets op kenteken te krijgen. maar een maat van mij heeft een bedrijfje gehad die cobra kitcars bouwden. dat is eigenlijk toch ook een eigenbouw auto alleen is dat dan een bouwpaket. hij heeft mij weleens vertelt dat hij via duitsland een NL kenteken kon krijgen.
een bouwpakket heeft al n type goedkeur
ga je nu iets zelf opnieuw maken moet je der al 2 maken
want 1 moet dan botsproefen ondergaan
dus dan wordt het wel een heel duur geintjevraag “kadett 4×4” hiero op t forum maar eens hoe gemakelijk je via duitsland een kenteken krijgt ;) en dan ging het bij hem “enkel” om een ombouw naar 4×4 ;)
maar dat nog ter zijde een zoek ik nog wat meer specifieke info over de auto zelf.
en het klopt dat 400mm schijven wel erg krap word in een 18 inch wiel. maar als je naar de foto’s kijkt lijken de wielen wel groter dan 18 inch.
en zijn er wel coupe’s met v6 motoren gebouwt?
9 juli 2011 om 10:56 #17907640Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@Gsifreak wrote:
ff oftopic
Maar hoezo zou het niet kunnen dan?
Want als je kijkt naar die omgebouwde kadett Rieger Gto’s enzo..
Worden ook een stuk breder.
ik weet niet hoeveel die astra breder wordt..
t gaat niet om het breder worden ;)
dat moet opzich wel te doen zijnenkel een v8 inbouwen
en dan ook nog de motor naar achteren verplaatsen
aandrijving wijzigen , eigenlijk een heel nieuw buizenframe maken en daar zo,n carresorie overheen bouwen tjah das een heel ander verhaal ;)maar ook ik blijf het een super auto vinden :wors :wors
moet zelfs nog wel ergens foto,s hebben
van toen die op essen stond ;)9 juli 2011 om 11:03 #17907641en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?
9 juli 2011 om 11:05 #17907642Die V8 op kenteken krijgen wordt geen optie. tenzij Opel en GM meewerken.
Ook zal het buizenframe moeten worden voorzien van een keurmerk door een erkend lasser.
Er zal een nieuwe typegoedkeuring moeten komen, en of die afgegeven wordt is een groot vraagteken.
Maar dit wordt dan niet geschikt voor straatgebruik helaas.De auto moet voldoen aan de APK eisen, zoals minimale wagenhoogte, geen scherpe uitstekende delen enz….
En wat te denken van de milieu-eisen?
Denk dat zoiets op het kenteken komt met bouwjaar 2011??
Ga je nooit redden met de milieu-eisen.9 juli 2011 om 11:29 #17907643http://www.youtube.com/watch?v=aJsOYaIiAVY&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is mogelijk…… :D9 juli 2011 om 11:55 #17907644Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@waltwalt500 wrote:
en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?
staat toch al uitgelegd
als je even leest ;) :sleepingalles is mogelijk ;)
enkel hangt overal een prijskaartje aan
maak je zo,n ding zelf na
dan wordt het nooit een opel
en moet je zelf alle keuringen betalen voor een type goedkeur
dan moet je dus al een auto aanleveren die alle botsproefen moet doorstaan
deze auto gaat dus verloren
dus moet je er al 2 bouwen ;)dan is het goedkoper een originele te kopen
als je die al kunt vinden ;)9 juli 2011 om 11:56 #17907645Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@Driekus wrote:
http://www.youtube.com/watch?v=aJsOYaIiAVY&feature=related
Het is mogelijk…… :Dja een v8 op kenteken krijgen zal nog wen n x lukken
maar de rest gaat heeeeeeelll errug lastig worden9 juli 2011 om 12:03 #17907646Ja een kenteken zal wel een moeilijk verhaal worden maar ik denk dat het wel te doen is wat hoe komen deze auto anders aan een goedgekeurd kenteken?:
die manta b heeft ook een v8 en een kenteken.
maar het kenteken nog even terzijde, ik hoop dat iemand nog detail foto’s of constructie tekeningen heeft.
of foto’s van de voor en achter asde maat van de remschijven heb ik al verandert wat ik geloof niet dat 400mm schijven in een 20” wiel past en ik denk ook niet dat de achterschijven even groot zijn als die van voor.
9 juli 2011 om 12:15 #179076479 juli 2011 om 12:23 #17907648In andere landen mag veel meer.
En daar hebben ze een motorswap gedaan met de originele carrosserie.
Hoeft dus geen nieuwe botsproef gedaan te worden.
Dit is een ander verhaal dan de OPC Extreme.9 juli 2011 om 14:10 #17907649daarom zou een 1 op 1 replica nooit echt gaan lukken. maar je zou hem wel een eind na kunnen bouwen als je een coupe als basis hebt met de northstar v8,X trac versnellingbak,Sachs vering en de Blast it uitbouwset. wat je dan niet hebt is dat de motor achter de vooras ligt.
Wel bedank voor de link naar die blauwe astra v8. ik heb er al veel iedeeen van op gedaan en ik denk dat de xtreme replica wel zoiets kan gaan worden.
9 juli 2011 om 15:51 #17907650@louwe 16 klepper wrote:
@waltwalt500 wrote:
en waarom zou je zoiets dan niet op kenteken kunnen krijgen?
staat toch al uitgelegd
als je even leest ;) :sleepingalles is mogelijk ;)
enkel hangt overal een prijskaartje aan
maak je zo,n ding zelf na
dan wordt het nooit een opel
en moet je zelf alle keuringen betalen voor een type goedkeur
dan moet je dus al een auto aanleveren die alle botsproefen moet doorstaan
deze auto gaat dus verloren
dus moet je er al 2 bouwen ;)dan is het goedkoper een originele te kopen
als je die al kunt vinden ;)je zegt dat het niet mogelijk is…..en dan zeg je opeens dat alles mogelijk is :???:
beetje verwarrend niet?
Maar met geld kom je een heel eind en is alles te koop..misschien niet voor de normale mens hier onder ons..maar er zullen zeker mensen zijn met een lading geld die zoiets op kenteken kunnen krijgen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.