Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › DTA of MBE motor management?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2009 om 07:59 #17214961
DTA of MBE motor management?
Voor mijn ‘nieuwe’ c20XE (in Ascona-B) wil ik graag nog deze maand (voordat in de UK de btw verhoogd wordt) een Throttle Body Kit bestellen.
Nu twijfel ik over 2 leveranciers, te weten QED Motorsport (levert met DTA) en SBD Motorsport (levert met MBE). In beide gevallen is het setje voorgeprogrameerd met een basic setting en in beide gevallen ‘krijg’ je de software erbij. Het DTA-systeem is te programmeren via normale USB- aansluiting en voor het MBE-systeem heb je een speciale interface kabel nodig (ca. € 100,-)
Al met al is de SBD-kit (MBE) met nog wat toebehoren zo’n € 85,- duurder dan de QED-kit (DTA). Het prijsverschil is dus eigenlijk zo klein dat ik dit niet als selectiecriterium zou willen zien. De hard-ware is volgens mij (bijna) het zelfde.
Daarom de vraag: DTA of MBE motormanagement?
Of heb ik nog wat over het hoofd gezien?
Ik wil eigenlijk geen ‘direct to head’ gasklephuizen , maar via een DCOE inlaatspruitstuk, zodat mocht de c20XE toch niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoen, ik de kit zou kunnen gebruiken op mijn huidige CIH-motor (op Weber spruitstukken).
Referenties:
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau … ibutorless C20XE Throttle body management
http://sbdev.co.uk/Main.htm Vauxhall 2.0L Basic Multi-throttle Kit
11 december 2009 om 10:49 #17564447In NL werken veel tuners met DTA. Freddy Cane in Gorredijk werk er o.a. mee.
MBE is wat minder bekend maar werkt net zo goed.
11 december 2009 om 12:10 #17564448kijk ook eens voor vems
bij dp-engineering.nl
heb zelf ook vems en vind het een super systeem12 december 2009 om 01:56 #17564449hangt ervan wat je ermee gaat doen david. Op een atmo motor volstaat een dta systeem natuurlijk uitstekend, en kan prijstechnisch voordeliger zijn.
Tevens heeft dta het voordeel dat er best veel tuners uitstekend dta kunnen programmeren. Voor alle in’s and out’s van vems kun je nu alleen nog maar dp terecht.
Dat moet je wel in je overweging meenemen.
Mijn dta systeem zal ook door freddy worden geprogrammeerd.
17 december 2009 om 16:51 #17564450ja dat klopt marcel was ook maar een optie mischien heeft ie er iets aan voor de toekomst of niet
dta is wel makkelijker omdat je er bij meer mensen mee terecht kan17 december 2009 om 20:04 #17564451moet wel toegeven dat VEMS meer functies heeft dan dta..
of je moet de duurste dta nemen en die is erg prijzig..maar die functies hebt je allemaal alleen nodig bij een turbo motor… :thumbup
Vems blijft daar en tegen ook een mooi systeem king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.