DTA of MBE motor management?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) DTA of MBE motor management?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214961
    RacesconaB204
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2009

      DTA of MBE motor management?

      Voor mijn ‘nieuwe’ c20XE (in Ascona-B) wil ik graag nog deze maand (voordat in de UK de btw verhoogd wordt) een Throttle Body Kit bestellen.

      Nu twijfel ik over 2 leveranciers, te weten QED Motorsport (levert met DTA) en SBD Motorsport (levert met MBE). In beide gevallen is het setje voorgeprogrameerd met een basic setting en in beide gevallen ‘krijg’ je de software erbij. Het DTA-systeem is te programmeren via normale USB- aansluiting en voor het MBE-systeem heb je een speciale interface kabel nodig (ca. € 100,-)

      Al met al is de SBD-kit (MBE) met nog wat toebehoren zo’n € 85,- duurder dan de QED-kit (DTA). Het prijsverschil is dus eigenlijk zo klein dat ik dit niet als selectiecriterium zou willen zien. De hard-ware is volgens mij (bijna) het zelfde.

      Daarom de vraag: DTA of MBE motormanagement?

      Of heb ik nog wat over het hoofd gezien?

      Ik wil eigenlijk geen ‘direct to head’ gasklephuizen , maar via een DCOE inlaatspruitstuk, zodat mocht de c20XE toch niet helemaal aan mijn verwachtingen voldoen, ik de kit zou kunnen gebruiken op mijn huidige CIH-motor (op Weber spruitstukken).

      Referenties:

      http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau … ibutorless C20XE Throttle body management

      http://sbdev.co.uk/Main.htm Vauxhall 2.0L Basic Multi-throttle Kit

      #17564447
      max
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        In NL werken veel tuners met DTA. Freddy Cane in Gorredijk werk er o.a. mee.

        MBE is wat minder bekend maar werkt net zo goed.

        #17564448
        david verburg
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 July 2004

          kijk ook eens voor vems
          bij dp-engineering.nl
          heb zelf ook vems en vind het een super systeem

          #17564449
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            hangt ervan wat je ermee gaat doen david. Op een atmo motor volstaat een dta systeem natuurlijk uitstekend, en kan prijstechnisch voordeliger zijn.

            Tevens heeft dta het voordeel dat er best veel tuners uitstekend dta kunnen programmeren. Voor alle in’s and out’s van vems kun je nu alleen nog maar dp terecht.

            Dat moet je wel in je overweging meenemen.

            Mijn dta systeem zal ook door freddy worden geprogrammeerd.

            #17564450
            david verburg
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 July 2004

              ja dat klopt marcel was ook maar een optie mischien heeft ie er iets aan voor de toekomst of niet
              dta is wel makkelijker omdat je er bij meer mensen mee terecht kan

              #17564451
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                moet wel toegeven dat VEMS meer functies heeft dan dta..
                of je moet de duurste dta nemen en die is erg prijzig..

                maar die functies hebt je allemaal alleen nodig bij een turbo motor… :thumbup

                Vems blijft daar en tegen ook een mooi systeem king:

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.