Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Druppeltjeslekkage bij carterplug na doordraaien en M15tap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2014 om 01:06 #17265109
Laatst heb ik de olie vervangen van mijn Astra H. Kwam er op gegeven moment achter dat de carterplug niet helemaal goed meer was. Merkte al iets bij het eruit draaien, maar erin draaien resulteerde duidelijk in een griploze situatie. Uiteindelijk maar M15 tap erin gedraaid, vervolgens een ordinaire bout met zo’n metalen ring erin gedraaid. (zo’n reparatie setje voor carterpluggen) Nu heb ik na tijdje stilstaan af en toe een druppeltje olie hangen en zie ik na 5 dagen een klein plekje (doorsnede 3 cm) liggen op de straat.
Voorlopig niets iets heel zorgelijks, maar wil het wel oplossen. Heeft het nog zin om een rubberen ring (bijvoorbeeld die van die opel torckx plug) erin te draaien in plaats van die ring die er nu omheen zit?
Of moet ik richting een nieuwe carterpan gaan denken?
5 april 2014 om 03:21 #18227621je zegt dat je een metalen ring op je plug heb gedaan ,probeer er eerst is een koperen ring op te zetten ,die zit er standaard ook op .
een koperen ring voorkomt lekkage deze kan wat vervormen tijdens het aandraaien en warmte waardoor die af dicht , dat is iets wat een metalen ring niet zo goed doet.
ik neem aan dat na het tappen de nieuwe bout er wel goed in ging en vast zit ?
5 april 2014 om 11:30 #18227622Ja het was de standard ring die idd van koper was. (=metaal) Zat allemaal in zo’n setje. Kan je dan 4 carterpluggen mee repareren. Alles leek goed vast te zitten na het tappen inderdaad. Zou iets met een rubberen ring nog helpen, of einde verhaal?
5 april 2014 om 11:52 #18227623die koperen ring moet je ook niet hergebruiken ,elke keer een nieuwe koperen ring er op als je plug is los geweest, een rubberen ring kan ook afsluiten het moet wel iets zijn dat tegen hitte en olie kan .
dan heb je ook nog hittebestendige en , oliebestendige vlakken afdichters die je op je schroefdraad kan smeren , voor me scooter heb ik wel eens vloeibare pakking gebruikt als pakking tussen me carterdelen van me blok dat werkt prima , wel eerst goed ontvetten en, laten uitharden voordat je er weer olie in doet.
6 april 2014 om 00:16 #18227624witte teflontape om de bout wikkelen en het probleme is opgelost, enkel zit er nu natuurlijk al olie in het blok en zie dat maar weer eens zoveel mogelijk erin te laten als je de bout vervangt voor een met teflon tape.
6 april 2014 om 01:42 #18227625ik heb zoon idee dat teflon oplost in olie.
gewoon olie opvangen in een emmer en er weer opnieuw met een zeef ingieten
6 april 2014 om 13:48 #18227626Sorry voor late reactie, internet lag eruit.
Teflontape zat ik ook al aan te denken, weet idd alleen niet of dat oplost. Kan jij me dat nog vertellen mark? Olie moet idd geen probleem zijn.
6 april 2014 om 16:02 #18227627Kan alleen vertellen dat Teflon niet oplost in olie of benzine .
Kan dit zeker weten want heb de carterplug van mijn generatoer ook dicht gekregen met teflontape
en heb de banjobout van de benzine toevoer ook met teflontape gedaan en dat zit al jaren dicht .
Succes ! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.