Vorige week een klep bij de turbo laten vervangen, begint het motormanegment lampje weer te branden.
nu blijkt er een druk verschil te zijn bij het roetflter.
iemand enige ervaring hiermee??
wordt zo onderhand een beetje schacherijnig van die opel.
het ene is nog niet gemaakt en het andere komt al weer.
wie weet wat er aan de hand is……
origineel gepost door erwin78
Je roetfilter zal geregenereerd moeten worden, of de drukverschil sensor is defect of de druk slangetjes van je roetfilter zijn verstopt / lek.
Zeer waarschijnlijk dus een kwestie van onderhoud in principe.
Heel vreemd dat je het over onderhoud hebt.
de auto is dealer onderhouden.
donderdag gaat ie weer naar de dealer, hopelijk valt de rekening mee…..
Tja de techniek bepaalt wanneer het roetfilter onder het rijden geregenereerd ( gereinigd) moet worden, als de rij omstandig heden zo zijn dat dat reinigen niet onder het rijden plaats vindt, dan zal het in de werkplaats met de testkast moeten gebeuren, zodoende dat het eigenlijk tocheen stukje onderhoud is.
Hoop dat je het zo een beetje snapt.
Auteur
Berichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.