Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Drukgroep + Druklager 20SEH met F16
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2008 om 17:08 #17207812
Hallo,
Ik hoorde al een tijdje mijn druklager… Nou reed ik gister een beetje rond in Apeldoorn toen mijn koppelings pedaal ineens een cm of 3 tot 5 wegzakte naar onder.. Het druklager ratelt nu gigantisch. Dit is weg bij aanraking van het koppelingspedaal.
Nou heb ik het kapje van de bak even eraf gehaald en ik zag dat 1 diafragmaveer van de drukgroep meer naar buiten stond dan de rest. Het drukgroeplager ruste op die ene veer.
Verklaard dit dat mijn drukgroeplager herrie maakt en dat mijn koppelingspedaal naar beneden is gezakt ?
Ik heb waarschijnlijk dus een andere drukgroep nodig ( en druklager ) Maar kan ik gewoon een gebruikte drukgroep erop zetten of zit ik dan met de koppelingsplaat ( omdat die niet ingesleten is op een andere drukgroep ) of maakt dit niet uit ?? De koppeling is namelijk zelf nog perfect.
Ik hoor het wel.
Groeten Glenn
10 oktober 2008 om 05:56 #17431339Begrijp ik uit dit verhaal dat je het goedkoop klaar wil maken ?
Het is beste is alles in 1 keer vervangen, maar dat is niet het goedkoopst.
Nu het antwoord op je vraag, ja je kunt alleen de drukgroep los vervangen.
Waarschijnlijk is je druklager ook helemaal kapot, dus die zal je ook moeten vervangen.
Ik heb nog wel een drukgroep over, maar die kan ik pas volgende week op de post doen, mocht je intresse hebben.
10 oktober 2008 om 15:54 #17431340origineel gepost door freek corsa
Begrijp ik uit dit verhaal dat je het goedkoop klaar wil maken ?Het is beste is alles in 1 keer vervangen, maar dat is niet het goedkoopst.
Nu het antwoord op je vraag, ja je kunt alleen de drukgroep los vervangen.
Waarschijnlijk is je druklager ook helemaal kapot, dus die zal je ook moeten vervangen.
Ik heb nog wel een drukgroep over, maar die kan ik pas volgende week op de post doen, mocht je intresse hebben.
Dat heb je idd goed begrepen :jerry men D Kadett dient alleen voor vervoer naar men werk. Geld kan ik hard gebruiken voor de restauratie van men E GSi.
Maargoed, ik heb een nieuw koppelingssetje op de kop weten te tikken voor 80 euro ( van een particulier had hem gekocht voor zijn project een jaar geleden maar is niet doorgegaan ) inclusief een gebruikte druklager. Niet dat ik deze gebruikt ik heb namelijk vandaag een nieuwe besteld.
Maargoed nu weet ik tenminste ook dat ik de drukgroep apart kan vervangen.
Ohjah, dat het pedaal 3cm is gezakt klopt dit met wat er aan de hand is met het koppelingssysteem ?
11 oktober 2008 om 05:59 #174313413cm is wel heel veel.
waarschijnlijk is het druklager de veroorzaker, maar het kan ook je koppeling kabel zijn.
11 oktober 2008 om 17:58 #17431342origineel gepost door freek corsa
3cm is wel heel veel.waarschijnlijk is het druklager de veroorzaker, maar het kan ook je koppeling kabel zijn.
Daar dacht ik als eerstes aan, heb de koppelings kabel bij men E kadett GSi 16v ook al eens gebroken gehad.. maar toen zakte die niet eerst een paar centimeter voordat hij daadwerkelijk brak.
Maargoed, maandag komt het nieuwe koppelingsset.. weet niet precies of er ook een druklager bij zit, zoniet haal ik die nog ff ( langleve de automaterialenzaken die tot 8 uur open zijn ! )
11 oktober 2008 om 21:57 #17431343Voor degenen die goedkoop en goed een complete koppelingsset zoeken: Kijk eens op http://www.ebay.de Zelf heb ik mijn koppelingsset inclusief druklager daar aangeschaft (nieuw!!!) voor E 139,- inclusief verzendkosten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.