Druk verschil probleem. Na 15 maanden nog niet opgelost help

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Druk verschil probleem. Na 15 maanden nog niet opgelost help

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240452
    Zafire
      Lid sinds:
      17 February 2011

      Hey,

      Hopelijk kan iemand mij en mijn garagehouder hier helpen. Sinds 2 jaar heb ik een Opel Vectra-c station uit 2006. Ongeveer na 6 maanden gebruik viel de turbo druk tijdens het rijden weg. Dat is toen opgelost door te regeneren.

      Deze regeneratie moet ongeveer om de 2 weken nu. Het is constant een druk verschil.

      Nu hebben ze al meerdere sensoren vervangen maar dat heeft nooit veel resultaat gehad. Het enige wat wel geholpen heeft is dat de variable turbo vast zat. Na het los maken daarvan ben ik 2 maanden problemen vrij geweest

      Vorige week is de motor behandeld tegen koolstof afzet maar gisteren dook het probleem weer op, dus dat heeft ook niet geholpen.

      Ik ben om eerlijk te zeggen radeloos en sta op het punt de auto aan de sloper te geven

      Hopelijk kunnen jullie dat lot helpen afwenden

      groet Coen

      #17908507
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        na het los halen van de turbo is het probleem 2 maanden weg geweest..

        Ik heb zo’n vermoeden dat ie weer vast zit..

        eigenlijk moet je na zo’n reparatie de boel gelijk een goede tijd GOED warm stoken.. (vliegen over de autobahn).

        Willem

        #17908508
        Martijn1981
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 August 2010

          Ik zou de turbo vervangen….. Een variabele turbo gangbaar maken is echt geen optie, bij de volkswagen’s op m’n werk vervangen wij ze ook altijd als ze stiefvader gaan en storingen gaan geven……

          #17908509
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            heb er nu al bij 2 van deze diesels het inlaat schoongemaakt.

            en daarna GOED wezen / laten TRAPPEN in Duitsland, bijde rijden nu (een 5maanden verder, en de ander 3 maanden verder) storings vrij, en alles nog gangbaar…..

            is het proberen waard.

            willem

            #17908510
            Zafire
              Lid sinds:
              17 February 2011

              @wim-v6 met inlaat neem ik aan de je de lucht inlaat bedoelt? ben niet zo technisch :)

              Het vervangen van de turbo wat zal dat ongeveer kosten?

              #17908506
              jorisor
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Laat ik nu hetzelfde probleem gehad te hebben. Bij mij zat het roetfilter echter al na 1 dag vol. (drukverschil te hoog)

                Probleem bleek uiteindelijk de intercoolor te zijn die lek is, waardoor de auto te veel roette.
                Probleem bij mij is door Lathouwers Oss aan mijn autobedrijf doorgeven als (een) van de oorzaak van veel roet.

                Dus het komt wel vaker voor dat de intercooler lek is waardoor de auto veel roet.
                Nu de intercooler vervangen is het probleem inderdaad opgelost.

                Gr. Joris

                #17908511
                jorisor
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Hoe hebben ze (dealer?) de turbo losgemaakt mbt de variabele kleppen. Mijn turbo werkt goed, alleen maar de eerste 20 seconden een hoog geluid dat niet normaal is. Hierna lijkt het wel of alles goed werkt en loopt alles zoals het hoort. ik denk niet dat de turbo aan zn eind is aangezien ik er al 10.000km mee rondrij.

                  Ik heb een vectra GTS van november 2011.

                  Gr. Joris

                  #17908512
                  GTS2.2DTI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 October 2006

                    @jorisor wrote:

                    Ik heb een vectra GTS van november 2011.

                    :shock: Heb jij een timewarp machine :D

                    #17908513
                    Zafire
                      Lid sinds:
                      17 February 2011

                      Timewarp for the win.

                      Intercooler staat genoteerd de auto gaat morgen naar de garage.

                      Zoals de monteur zei: doe hem niet weg voordat ik het probleem heb gevonden want het wordt persoonlijk

                      er is nog hoop :thumb

                      Gr Coen

                      #17908514
                      jorisor
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Beste …,

                        ik ben toch benieuwd hoe ze de variabele schoepen hebben losgemaakt, en /of dit een lastig karwei is.

                        Ik weet ook niet of de variabelen schoepen aan de inlaatkant, of aan de uitlaat kant zitten. Logisch nadenken zegt mij de inlaat.

                        Ik wel ook mijn turbo laten reinigingen aangezien ik denk dat deze door het vele roeten vast zit. (of dat de wastevalve niet goed meer werkt).

                        Ohja, en mijn vectra is inderdaad van 2005 en niet van 2011. Slip of the pen zeg maar.

                        Gr. Joris

                        #17908515
                        Zafire
                          Lid sinds:
                          17 February 2011

                          Zo de auto is weer terug de intercooler was juist afgeperst en niet lek. Er wordt nu gekeken naar een gereviseerde turbo.


                          @Jorisor
                          het los halen van schoepen was een aardig karwei is mij verteld. De Turbo word volledig gedemonteerd en opgemaakt

                          #17908505
                          Zafire
                            Lid sinds:
                            17 February 2011

                            Maandag is het zover dan komt de nieuwe turbo in mijn auto. Hoop echt dat het probleem daarmee verholpen is

                            #17908516
                            soepkiepe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 August 2010

                              heb je dat van wim v6 ook geprobeerd? heb die man in meerdere topics zien posten en 9 van de 10 keer heeft ie het elke keer goed, dus zal zonde zijn als je nu geld uit gegeven hebt wat niet nodig geweest was.
                              en een stukje blazen over de snelweg vind iedereen wel mooi lijkt mij.. nu heb je een excuus haha

                              #17908517
                              Zafire
                                Lid sinds:
                                17 February 2011

                                De inlaat wordt ook direct schoongemaakt. Het enige is dat mijn turbo dus al eerder problemen heeft gegeven dus we wedden op 2 paarden :)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.