Forumindex › Forums › Modellen › Manta › druk regelaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2010 om 11:59 #17223259
hoi ik had even een vraagje mijn manta wil niet starten nu heb ik het tot mijn druk regelaar herleid voor de druk regelaar heeft hij wel benzine en er na niet ik heb gehoord dat hij met een vacuüm werkt ik heb er al verschillenden op gehad maar het probleem blijft het zelfde kennen jullie dit probleem en wat kan ik hier aan doen het gaat hier om een 2.0 injectie al vast bedankt
7 juli 2010 om 15:02 #17696617gewoon er eens tussenuit laten en uitproberen! kan geen kwaad en je weet meer!
7 juli 2010 om 15:18 #17696618Je drukregelaar zit toch wel in je retourleiding en niet in je aanvoerleiding????
7 juli 2010 om 15:19 #17696619pulsatieregelaar(demper) bij de brandstofpomp wordt vaak verwart met de drukregelaar die op het spruitstuk zit.
7 juli 2010 om 18:07 #17696620bedankt voor de tips nee zonder werkt hij ook niet heb de computer de kabel boom met bij behoren vervangen hij krijgt wel vonk en er komt (na het ver wijderen van de drukregelaar )wel brandstof uit de injectors wat kan er nog meer loos zijn
7 juli 2010 om 21:00 #17696621Nogmaals:
Je persleiding (aanvoer) moet rechtstreeks op je injectoren,
Je retourleiding naar de tank moet aangesloten zijn op de drukregelaar.Als de aangevoerde druk vanaf de pomp boven de 2,5 – 3 bar uitkomt (afhankelijk van de belasting/ vacuum van de motor), dan gooit de drukregelaar de overige brandstof terug de tank in.
Koppel de retourslang op de drukregelaar los en monteer daar een losse slang op, welke in een jerrycan o.i.d. uitkomt.
Als je nu gaat starten, moet er een behoorlijk hoeveelheid benzine in de jerrycan komen.
Zo niet: dan is of de drukregelaar kapot, of de pomp kan onvoldoende druk opbouwen.8 juli 2010 om 20:47 #17696622ik heb nu een kabel ondekt die naar de computer loopt van de bobine maar kan niet echjt een stekkertje vinden waar hij in hebben jullie een idee waar die hoort al vast bedankt
8 juli 2010 om 21:07 #17696623Wat voor kabel, kleur enzo…
En ik heb een hekel aan mensen die hun zin nooit af…
8 juli 2010 om 21:11 #17696624Groen?
9 juli 2010 om 12:41 #17696625ja sorry ja het is een groen kabeltje
9 juli 2010 om 14:30 #17696626hoi kan mis zijn maar moet die niet rechtstreeks van de bobine naar je delco gaan?
9 juli 2010 om 15:48 #17696627als er geen stroom meer naar de injectoren en zo en de brandstof pomp gaat wat kan er dan mis zijn ge gaan ben er al even mee bezig en na eerst het wel te doen krijg ik nu geen stroom meer bij de pomp en de injectoren
9 juli 2010 om 16:07 #17696628De groene kabel gaat van je bobine rechtstreeks naar je computer (en ja ook naar je punten)
Wat ook kan zijn, is dat het brandstofrelais niet meer naar behoren functioneert.
Hebben we laatst nog gehad, ‘s morgens starten zonder problemen, ‘s middags niets meer doen.
Pomp die niet draaide en weet ik het wat nog meer niet werkte.
Pomp door gelust, en nog niets.Ander relais erin, starten en lopen.
11 juli 2010 om 09:01 #17696629ik heb het geprobeer tis wat een vaag verhaal aan het worden heb nu de oude kabel boom er weer op heb overal weer stroom maar hij loopt nog niet ik heb eer ook een bakje op ziten die de brandstof lucht verhouding regelt als deze defect is loopt hij dan helemaal niet of slecht vroeg me af als dit het kan zijn alvast bedankt
11 juli 2010 om 12:08 #17696630Het inderdaad een beetje vaag verhaal aan het worden……..
Ik haak af…
We springen van de hak op de tak en weten niet welke werkzaamheden er hebben plaatsgevonden voordat het probleem zich begon voor te doen.
Met mijn excuses :cry
11 juli 2010 om 12:16 #17696631origineel gepost door postbusmanta
Het inderdaad een beetje vaag verhaal aan het worden……..Ik haak af…
We springen van de hak op de tak en weten niet welke werkzaamheden er hebben plaatsgevonden voordat het probleem zich begon voor te doen.
Met mijn excuses :cry
Ik kan het ook niet helemaal volgen.
Zeker na dit verhaal, weet ik dus niet meer wat er wel gedaan is, wat er niet en wat the hell een “bakje op ziten die de brandstof lucht verhouding regelt” is???
origineel gepost door matablikje
ik heb het geprobeer tis wat een vaag verhaal aan het worden heb nu de oude kabel boom er weer op heb overal weer stroom maar hij loopt nog niet ik heb eer ook een bakje op ziten die de brandstof lucht verhouding regelt als deze defect is loopt hij dan helemaal niet of slecht vroeg me af als dit het kan zijn alvast bedanktMijn advies, wees zo duidelijk mogelijk.
Begin met een duidelijke tijdslijn (neem daar zeker je tijd voor om die zo duidelijk mogelijk te maken)
Daarin moet staan, wanneer het probleem begonnen is, wat de symptomen toen waren. Wat is daarna gebeurd, wat heb je er precies aan gedaan, wat was het resultaat.En probeer foto’s te maken, zodat we weten wat je met bepaalde dingen bedoeld en we kunnen zien wat je precies gedaan hebt.
Probeer dus geen dingen snel snel neer te zetten.
Je kunt er beter 10 minuten langer over doen om iets neer te zetten. Dan dat we 10 dagen bezig zijn met uit puzzelen wat je nu precies bedoeld met bepaalde dingen.
11 juli 2010 om 13:22 #17696632oke zal er aan proberen te werken in iedergeval bedankt voor jullie hulp tot nu toe ik zal kijken als ik het even wat duidelijker kan brengen heb wel een werkplaats hand boek daar staat vast wel hoe het heet ben er nu achter gekomen dat de injectors niet werken ik hoop dat dit het is ik laat het wel horen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.