Droog lopen klepstoter

Forumindex Forums Techniek Cih Droog lopen klepstoter

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17516268
    Maarten_Rekord_C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2008

      Heb van alles geprobeert. Er komt gewoon overal olie. Heb nog een tuimelaar vervangen, het piepen beperkt zich nu tot een aantal seconden, dan is het weer een vijftal minuten weg, dan is het er weer een seconde of tien, vijftien en vervolgens gaat het zo door. Ga nog even luisteren welke klepstoter nu nog piept, die ga ik dan vervangen, dat hielp bij die andere twee ook. Heb idd nog gebeld met het revisiebedrijf, zij vertelde mij dat het niet aan het reviseren kon liggen, want dan had de kop vanaf seconde 1 al niet goed moeten zijn. Zij dachten aan sludge in de carter, waarop ik de enige-flush heb gedaan, maar waarschijnlijk ligt het daar dus niet aan, alhoewel er wel een hoop drap mee kwam met de olie. Maar zoals gezegd, overal komt olie uit het kanaal, dus dicht zit het niet. Gok het toch op die ene klepstoter dan… :hmmz

      #17516269
      postbusmanta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2004

        hou ons op de hoogte……………..ik ben benieuwd.

        #17516270
        Maarten_Rekord_C
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 February 2008

          Zijn we weer. Wilde zoals gezegd nog een stoter vervangen tegen het piepen. Haal de kleppendeksel eraf en wat zie ik. De stoter die piept zit onder de een bruin, roodachtige substantie. Het lijkt wel op lagervet, zo dik is het ook, maakt niet uit of het warm of koud is. Heb vervolgens de tuimelaar en stoter losgehaald en heb meteen daarbij dus ook de oorzaak gevonden van het piepen. Het kogeltje van de tuimelaar loopt heel stroef in het kuiltje van de stoter door deze substantie, wat dus betekend als de motor loopt, dat de klepstoter die roteert maar moeizaam draait en door die smurrie niet smeert. Maar dan blijft de grote vraag, waar komt die smurrie vandaan? Het is alleen bij de uitlaatklep van de tweede cilinder en bij de inlaatklep van de derde cilinder (wel toevallig achter de lagers van de nokkenas?). Heb er een plaatje van geschoten, evenals de klepstoter zoals ik het aantrof voor het schoonnmaken.
          Die foto’s volgen. Heb alles weer netjes schoongemaakt, dichtgelegd en gestart. Piepen weg, tot natuurlijk weer de stoter onder de smurrie zit.

          #17516271
          Maarten_Rekord_C
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 February 2008



            Op de kop is duidelijk te zien de bruine smurrie, terwijl de rest van de kop schoon is. Ook de stoter zat helemaal onder.

            #17516272
            a3corsa
              Lid sinds:
              20 July 2007

              origineel gepost door Maarten_Rekord_C
              Maar dan blijft de grote vraag, waar komt die smurrie vandaan? Het is alleen bij de uitlaatklep van de tweede cilinder en bij de inlaatklep van de derde cilinder (wel toevallig achter de lagers van de nokkenas?).

              Dat is dus die stoter die droog loopt?

              Ik denk dat die prut gewoon metaaldeeltjes zijn die van de klepstoter en cilinderkop komen.

              #17516273
              city77
                Lid sinds:
                4 July 2004

                ik heb veel gezien met cih motoren maar dit is mij helaas voor jou nieuw. maar het lijkt wel haast roestbruin, misschien ergens water gezeten? water met olie en roest word ook een smurrie wat heel erg lijkt op wat jij in je kop hebt :hmmz

                #17516274
                boyanka
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2005

                  :hmmzwater zit er niet in de kop anders had je wel majo gezien. het lijkt erop dat er gewoon roest in de kop zit wat er nu aan het uitslijten is.

                  #17516275
                  Maarten_Rekord_C
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 February 2008

                    Denk ook niet dat het water is, de rest van de kop is netjes “schoon” en de olie zelf in de rest van de kop ziet er goed uit. Laten we het verlopig maar houden op oud roest wat aan het uitslijten is. Kijk wel of ik eventueel een duurdere engine-flush erin gooi en dan nog maar weer een nieuwe filter en olie.

                    #17516276
                    mantaroel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 September 2005

                      zitten er nieuwe lagers in de kop?

                      #17516277
                      Maarten_Rekord_C
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 February 2008

                        origineel gepost door mantaroel

                        zitten er nieuwe lagers in de kop?

                        Nee, voor zover ik weet niet.

                        #17516278
                        Maarten_Rekord_C
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 February 2008

                          Heb er nu weer een kilometer of 500 mee gereden en ik heb nergens meer last van. Heb ook geen extra engine-flush meer gedaan, dus we wachten rustig af. Het lijkt dat alles toch geholpen heeft. :thumbup

                          #17516279
                          postbusmanta
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2004

                            houden zo !! :thumbup

                            Ik was wel erg benieuwd naar de huidige stand van zaken.

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.