Forumindex › Forums › Modellen › Manta › dringende vraag uitlaat lijn 2.0S gelijk met 2.0E ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2011 om 16:37 #17238100
hoi dringende vraag uitlaat lijn 2.0S carburator gelijk met 2.0E injectie ? kweet dat zeker al het spruitstuk op de blok andere is maar is de rest van de uitlaatlijn gelijk? alvast bedankt grz
17 mei 2011 om 20:31 #1788332717 mei 2011 om 20:43 #17883328Dan is er vast ook wel verschil tussen een 1.8s en 2.0e :?: :?:
Ik heb onlangs een compleet nieuwe (imitatie) uitlaat eronder gezet. Kwam er achter dat het voorste gedeelte (bij het moterblok) niet paste, de buizen waren te klein (voor een 1.8?)
Dit stuk heb ik toen maar origineel gelaten, vanaf de trillingsdemper is alles achter wel vernieuwd.
Als ik mijn hand voor de uitlaat houd, lijkt het alsof er een behoorlijke druk wordt opgebouwd, net of de uitlaat te klein is. Of hoort dit zo? (ik kan het alleen vergelijken met mijn dagelijkse auto, een Citroen 1.6 HDIF diesel :oops: , die heeft dit niet)17 mei 2011 om 20:59 #1788332917 mei 2011 om 21:31 #17883330Hoi, passen doet het onderling wel, het 2.0E en 2.0S systeem, maar bij een 2.0E is de demper voor de achteras een absorbtiedemper en bij de 2.0S een schottendemper dus meer weerstand, zo was het in ieder geval bij een E en een S waar ik de uitlaten toen vanonder gehaald heb.
18 mei 2011 om 06:46 #17883331@jojonopel: waar komen die plaatjes vandaan? :jerry
18 mei 2011 om 07:58 #17883332uitlaat lijn past van cih motoren gewoon en grote van de flens verschild
kun je evt over lassen
18 mei 2011 om 08:15 #17883333Die plaatjes komen uit een oude BOSAL katalogus !
18 mei 2011 om 12:39 #17883334hm ok bedankt voor de info grz
18 mei 2011 om 14:29 #17883335Nu snap ik het helemaal niet meer als ik de plaatjes bekijk. De eerste demper voor de 2.0S (1361) zat onder mijn 2.0E
Dan zou die niet origineel moeten zijn, maar dat wordt wat lastig te controleren als’tie al 15 jaar stil heeft gestaan (en al in de container ligt) :hmmzIk heb nu de configuratie van plaatje 1362, met dus een grotere 1e demper.
(ga op de olde opels dag weleens wat rondvragen)18 mei 2011 om 15:06 #17883336ik denk ook wel dat de eerste demper kant motor kan passen vanavond of morgen eens bekijken
18 mei 2011 om 16:31 #17883337Oh ! Ik heb de plaatjes voor de CC modellen gepost !
Die heeft een iets andere uitlaat dan de gewone modellen.
Hier de gewone :uit BOSAL katalogus 1983, de kleine cijfers boven de Bosal ref zijn de Opel ref.
18 mei 2011 om 17:19 #17883338@jojonopel wrote:
Die plaatjes komen uit een oude BOSAL katalogus !
Ja, gevonden: http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_system_list.php?query_nr=2&make=OPEL&model=Manta+B
19 mei 2011 om 16:03 #17883339kga het anders doen normaal spagetti uitlaat tegen blok en 63mm full group a uitlaat lijn want kheb niks liggen dat past en liever die kopen dan originele ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.