Forumindex › Forums › Modellen › Astra › dringende problemen Astra H gtc BJ 2007
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2013 om 12:19 #17254446
Hey opel forum,
Ik heb een gek probleem voor met mijn wagen het gaat om een astra h gtc bouwjaar 2007 met motor Z17DTH (1.7 CDTI).
Gisteren was ik op de snelweg aan het rijden in België tegen 120 km/h plots zonder enig voorteken ging het lampje van motormanagement branden en reageerde de gaspedaal niet meer (ik kon nog optrekken maar dit ging heel erg traag)
Na een goeie kilometer ging het lampje weer uit en kwam de motor er weer door gaspedaal reageerde ook terug normaal.
Turbo werkt nog (hoor nog steeds gefluit bij het optrekken) het enige dat ik nog moet laten doen is de gloeibougies laten vervangen. Auto heeft nu 78.000 Km op de teller.ik ken er zelf niet super veel van maar na wat googelen ben ik op de luchtmassameter gekomen.
kan het zijn dat deze defect is? zo ja kan ik dit ergens zien of moet ik dit laten uitlezen ? Ik wil namelijk geen onnodige kosten maken.Bedankt :)
14 januari 2013 om 14:02 #18095618@Echy wrote:
Hey opel forum,
Ik heb een gek probleem voor met mijn wagen het gaat om een astra h gtc bouwjaar 2007 met motor Z17DTH (1.7 CDTI).
Gisteren was ik op de snelweg aan het rijden in België tegen 120 km/h plots zonder enig voorteken ging het lampje van motormanagement branden en reageerde de gaspedaal niet meer (ik kon nog optrekken maar dit ging heel erg traag)
Na een goeie kilometer ging het lampje weer uit en kwam de motor er weer door gaspedaal reageerde ook terug normaal.
Turbo werkt nog (hoor nog steeds gefluit bij het optrekken) het enige dat ik nog moet laten doen is de gloeibougies laten vervangen. Auto heeft nu 78.000 Km op de teller.ik ken er zelf niet super veel van maar na wat googelen ben ik op de luchtmassameter gekomen.
kan het zijn dat deze defect is? zo ja kan ik dit ergens zien of moet ik dit laten uitlezen ? Ik wil namelijk geen onnodige kosten maken.Bedankt :)
Inderdaad even laten uitlezen kan ook een vervuilde EGR klep zijn.
14 januari 2013 om 15:05 #18095619Hey ,
Bedankt voor de snelle reactie :)
Ik laat hem morgen uitlezen en zal laten weten wat het probleem nu juist was ;)groeten
14 januari 2013 om 19:42 #18095620Uitlezen is enige optie.
Het klopt dat de auto niet meer vooruit te branden is als het lampje brandt, als de motor in noodlot gaat wordt de turbo “uitgezet” waardoor je een normale diesel overhoud.14 januari 2013 om 19:50 #18095621Z17DTH inhouden :
– gasregelklep boven op de EGR ernstig vervuid.
– EGR klep vast
– luchtmassa meter defect
– drukvul sensor turbo defect.Ik ben benieuwd wat er uit komt bij het uitlezen.
15 januari 2013 om 10:48 #18095622Volgende dinsdag gaat hij aan de computer, bij de dealer zelf lekker veilig , hopelijk valt het prijskaartje wat mee , ik hou jullie op de hoogte
19 januari 2013 om 18:28 #18095623Klinkt als de egrklep. Kwestie van uitelkaar halen en alles tm het inlaadspruitstuk goed reinigen.. Woon je in de omgeving van Venlo?
21 januari 2013 om 13:30 #18095624Hey guys ,
vandaag even langsgeweest bij de opel dealer , aan opcom gehangen en wat blijkt nu …..geen storingen te vinden.
heb hem gevraagd even de egr klep te kuisen maar daar hadden ze geen tijd voor , vanavond gaat hij binnen voor de EGR te laten kuisen.21 januari 2013 om 13:33 #18095625Kan kloppen na een x aantal keer het contact aan en uit te hebben gehad wordt de fout code automatisch gewist.
Goed dat je in ieder geval even de EGR klep laat schoonmaken hij kan er alleen maar van opknappen.
21 januari 2013 om 13:42 #18095626laten we hopen dat het probleem daarmee ook is opgelost.
je hele vermogen van je motor verliezen op de snelweg tegen hoge snelheid is schrikwekkend :shock:is er geen manier om foutcodes uit te lezen zonder op com ? ik dacht iets gelezen te hebben van rempedaal + gespedaal inhouden en dan de wagen in 1e contact zetten..
21 januari 2013 om 19:14 #18095627@Opeltje17 wrote:
Kan kloppen na een x aantal keer het contact aan en uit te hebben gehad wordt de fout code automatisch gewist.
Goed dat je in ieder geval even de EGR klep laat schoonmaken hij kan er alleen maar van opknappen.
Bij de H blijven er altijd wel codes in staan.
21 januari 2013 om 19:43 #18095628Exact Stefan :thumbup
Overigens ben je echt niet je gehele vermogen kwijt, alleen de turbo wordt veiligheidshalve buiten dienst gezet waardoor het wat minder snel gaat als anders.
Als jij je hele vermogen was kwijt geweest dan had de auto ook niet meer gereden.22 januari 2013 om 10:40 #18095629Hey guys ,
Net telefoon gekregen van de dealer en dit is allemaal gebeurt:
-distributieriem vervangen
-motor management systeem geherprogrammeerd
-CIM nagekeken
-EGR klep gekuist
-anti vries bijgevuld (mooie gratis service)dit alles voor een mooie prijs van 227 euro inc tax.
de sensoren werkten allemaal nog en de dealer wist me te zeggen dat het defect in het motormanagement systeem zat.
Bedankt iedereen voor jullie tips :thumb
groeten Vince
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.