Forumindex › Forums › Modellen › Manta › dringend start probleem :( (=opgelost), nu rijdend probleem.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2012 om 18:19 #17247495
auto startte vanmorgen niet door vochtig weer –> platte batterij
vnvnd start ie wel op laatste kracht batterij maar valt ie na halve minuut draaien stil met felle benzinegeur.
daarnet met startkabels proberen te starten, maar de startmotor slaat nu constant aan en af en krijgt de motor niet rond :thumbdown taktaktaktaktak (kapotte startmotor nu ineens?)
iemand tips? er komen direct 2 duwers…
alvast bedankt!
6 maart 2012 om 18:22 #18005215ik zou eerst maar eens een volle accu in zetten.. misschien is er al een hele hoop anders dan..
6 maart 2012 om 18:57 #18005216niet gelukt met duwen, bleef weer even pruttelend draaien, maar gas los was stilvallen en te veel gas was ook stilvallen (verzuipen)
:cry
6 maart 2012 om 19:00 #18005217@usbstick wrote:
ik zou eerst maar eens een volle accu in zetten.. misschien is er al een hele hoop anders dan..
de accu gaat anders altijd prima, deze is wel oud.
is nu uiteraard wel leeg, dat kan ook een negatieve invloed hebben op het lopen van de motor?
6 maart 2012 om 19:40 #18005218Nieuwe accu en vervang ook maar de bougies en de kabels+evt. delcokap en rotor.
6 maart 2012 om 19:42 #18005219Benzine motoren hebben een zekere spanning nodig om te blijven draaien,
dus een platte batterij kan resulteren in slecht draaien,da’s zeker…Zou beginnen met batterij op te laden/ vernieuwen.
Dan es met een multimeter meten of je alternator nog genoeg afgeeft naar de batterij.
Kijk ook even of je alternator riem genoeg op spanning staat.Greetz
6 maart 2012 om 19:45 #18005220ja idd.. ik denk zelfs dat je dynamo idd te weinig bij laad..haal je verdeler kap er even af,misschien zit er vocht in..
6 maart 2012 om 20:04 #18005221Indien electronische ontsteking,moet de alternator voldoende bijladen om de motor optimaal te laten renderen.Met contactpunten is dat geen vereiste.
Misschien eens de contactpunten(indien aanwezig) vervangen of opnieuw afstellen,samen met de condensator.
Controleer ook eens de massa tss chassis en motor.6 maart 2012 om 20:32 #18005222alvast bedankt voor de vele antwoorden. Word er wat radeloos van :???:
Manta rijdt altijd als een klokje. Nog geen 1000 km geleden zijn de contactpunten vervangen. Bougiekabels zijn ook max 2 jaar oud. De bougies mogen idd mss wel weer eens vervangen worden (deed het al één maal, maar heb zelf al 40k met de manta gereden). De batterij toont ook al een poos corrosie dus deze is mss ook op eind… is al 6 jaar dagelijks in mijn gebruik (en was al geen nieuwe)
Wat me vooral opviel is dat bij het aanzetten van de klemmen niets van vonken te zien was aan de batterij… (wijst dit ook op een dode accu?)
Maar ik heb schrik dat ik met het proberen te starten de startmotor stuk gemaakt heb? Hij krijgt er wel beweging in, maar niet rond en geeft dan een takkent geluid heel snel…
iemand die over dit laatste uitsluitsel kan geven?6 maart 2012 om 20:33 #18005223ja.. te weinig stroom
6 maart 2012 om 20:35 #18005224@usbstick wrote:
ja.. te weinig stroom
uhu, maar hoe komt het dan dat het ook niet lukt met dikke startkabels en een dikke diesel?
6 maart 2012 om 20:41 #18005225heb hier nog wel een ruitensproeier kopje liggen zie dat je die zoekt pm me maar
maar dit zal niks te maken hebben met je probleem :vertag6 maart 2012 om 20:44 #18005226Controleer eens de massa.
7 maart 2012 om 07:31 #18005214@jwmanta wrote:
heb hier nog wel een ruitensproeier kopje liggen zie dat je die zoekt pm me maar
maar dit zal niks te maken hebben met je probleem :vertagals ie weer rijdt, doe ik dat zeker. ;)
7 maart 2012 om 07:35 #18005213@bessy wrote:
Controleer eens de massa.
Massa van batterij? Is zeker nog goed bevestigd, massa aan motor zit ook nog goed had deze ook al even schoongemaakt met contactspray.
Ik denk dat ik deze middag eens probeer met een nieuwe batterij en nieuwe bougies.
Bedankt allemaal, fingers crossed
7 maart 2012 om 09:00 #180052127 maart 2012 om 16:40 #18005207Als de platen in je oude batterij kort sluiten trekt deze je gezonde (start)batterij leeg,
demonteer je kabels en sluit ze rechtstreeks aan de startkabels. Of beter; monteer eventjes die
dikke dieselbatterij om zeker te zijn.7 maart 2012 om 20:44 #18005210@H-400 wrote:
Als de platen in je oude batterij kort sluiten trekt deze je gezonde (start)batterij leeg,
demonteer je kabels en sluit ze rechtstreeks aan de startkabels. Of beter; monteer eventjes die
dikke dieselbatterij om zeker te zijn.nee man, das kut dan moet je je voorkeur zenders van je radio opnieuw instellen…
Waarschijnlijk zijn door de pekel van de laatste tijd en dan een goede regenbui je kabels gaan oxideren.
Ik zou alle kabels naar de startmotor los halen en de verbindingsstukken opschuren, dan plaats je de dikke kabels terug en laat je de startmotor draaien door contact te maken met een schroevendraaier.
Als je motor nu netjes rond gaat is je startmotor in ieder geval goed.
waarschijnlijk kan je het stekkertje naar je startmotor dan al schoongemaakt gewoon weer aansluiten en doet alles het weer.Je accu vervangen is sowieso geen slecht plan, klinkt alsof die zijn beste tijd heeft gehad.
8 maart 2012 om 07:40 #18005209gisteren met een vriend gewapend met een nieuwe accu, nieuwe bougies en een bus startpilot tussen twee regenbuien in de wagen proberen te starten.
Nieuwe batterij erin en hopla goed demarreren. plus was compleet geoxideerd, de moer was niet meer terug te vinden. :shock:
Dan op sputterende kracht nr opelgarage gereden (want het begon zo hard te regenen en had verkeerde bougiesleutel mee)Daar stak de dealer de nieuwe bougies erin, contactpuntafstand gecontroleerd, alles terug erop en weer nog slechter lopen. :wtf
kwartier zitten kijken , bleek dat hij de delcokap er ondersteboven opgezet had :hmmzDit goed erop en draaien als een klokje :thumbup :wub
Bougiekabels zitten er nog maar 2 jaar in (om de hoeveel jaar moeten die vervangen worden)
bougies zagen er nog goed uit, alhoewel die er al (veel te lang) :oops: inzaten, denk ik…
Goed hopelijk blijft ie rijden.
AAN ALLEN: bedankt voor de vele reacties, tips en hulp!
14 maart 2012 om 11:24 #18005211auto rijdt weer goed en start perfect, trekt ook weer goed op.
Enkel heb ik zo één a twee keer op de rit naar mijn werk (20km) dat de auto zich precies verslikt.
Soms heel harde schok. Soms enkele korte zachte stotteringen die zichzelf oplossen.
Dit gebeurt soms bij warme EN koude motor…Bougies vervangen, contactpunten vervangen, batterij vervangen.
Wat vervang ik nu best als volgende?
14 maart 2012 om 20:41 #18005208Vervang maar eens je bougiekabels.
15 maart 2012 om 19:50 #1800522719 maart 2012 om 07:43 #18005228@cruez wrote:
@bessy wrote:
Vervang maar eens je bougiekabels.
zijn recent pas vervangen door beru kabels.
Verder vandaag nieuwe rotor + delcokap gestoken. hadden ook beste tijd gehad.
ook nog nieuwe condensator, maar die moet er nog in.
Vandaag en gisteren serieus wat kms gereden zonder problemen. :wub
Hopelijk blijft het zo!
Nogmaals dank aan iedereen die hier tips en advies gaven. :thumbup :thumbup :thumbup
Mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.