Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Dringend probleem –> dumpvalve kapot??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2010 om 17:24 #17226159
Na monteren van OPC2 bumper maakt de turbo een fluitend geluid.
Als je normaal rijdt hoor je niks, maar zodra je de turbo aanspreekt lijkt het wel alsof ie constant afblaast. Normaal was mijn maximale turbodruk 1.4bar, krijg m nu niet meer hoger dan 1.1.Ik heb ergens een (vacuum)lek?? Heb wat slangen van en naar FMIC los gehad om bumper te laten passen… wellicht ergens lek bij de slangen??
Ik moet straks om 04:00 eruit om naar UK te gaan, kan dit nu echt niet gebruiken..
20 september 2010 om 17:49 #17731328je noemt zelf al de mogelijke oorzaken op…….ik zou alle vacuüm slangen en alles wat van en naar de FMIC gaat controleren.of alles goed zit is beetje lastig te zien vanaf hier.succes moet het oplossen,en niet verslapen ;)
20 september 2010 om 17:52 #17731329Alles nalopen wat je gedemonteerd had ivm. de nieuwe bumper ,
maar zo slim was je denk ik zelf ook wel.
Hopelijk geen beschadiging aan de FMIC (gaatje) na de/montage.20 september 2010 om 18:08 #17731330Dit is wel lullig, vlak voordat je naar Engeland gaat. :cry
Slangklemmen goed vast gezet?
20 september 2010 om 18:10 #17731331Alle slangklemmen losgehaald en nog een keer aangehaald, fluit is weg. Haalt nu 1.2bar.
Op de snelweg even flink doorgetrokken, in zn 4 of 5 na flink doortrekken opeens een schok en geen vermogen meer (alsof benzine op)…laten uitrollen en daarna weer gas erop, gebeurde het weer. Even rustig gereden en later in lagere versnellingen doorgetrokken, werkte gewoon.
Leek wel alsof er een beveiliging ingreep? MM lampje ging niet branden overigens.
20 september 2010 om 18:18 #17731332Misschien in noodloop?
Is het weer oke of heb je nog steeds problemen?
20 september 2010 om 18:40 #17731333Moet een andere keer verder al weet ik niet wat t kan zijn, moet nu echt gaan pitten. Hopen dat t goed gaat morgen ;)
20 september 2010 om 19:32 #17731334succes morgen :thumbup
20 september 2010 om 23:18 #17731335misschien kan Frank Janssen je helpen. :jerry
21 september 2010 om 06:07 #17731336Het lijkt mij een losse turbo slang, maar dan moet hij helemaal geen druk meer opbouwen.
21 september 2010 om 17:14 #17731337origineel gepost door pastry
misschien kan Frank Janssen je helpen. :jerry:thumbup
21 september 2010 om 19:19 #17731338ben niet super bekend met turbo’s maar las deze post kan het niet te maken hebben met de wastgate dat die te snel loost? waardoor er druk weg valt en hij fluit???
21 september 2010 om 19:41 #17731339Misschien 2 slangen omgewisseld met aansluiten? :hmmz
Suc6 ermee….
22 september 2010 om 09:04 #17731340Auto heeft zich prima gehouden…geen rare kick gegeven. Maar heb dan ook geen 200+ in de UK gereden xD
Wel in bezit van splinternieuwe VXR uitlaat nu :D
22 september 2010 om 09:28 #17731341weet je al wat het probleem is?
22 september 2010 om 09:52 #17731342Nee…als er al een probleem is…
Anyway, binnenkort toch terug naar vmax met andere uitlaat, en dan zullen ze m wel ff doorlichten. Ik verwacht gezeik met de 2e lamba sonde. Zullen ze ook iets aan moeten doen.
22 september 2010 om 14:46 #17731343Mijn broertje had een soortgelijk probleem met z’n Impreza WRX, zoeken, zoeken, en uiteindelijk gevonden.
De HKS lekte intern, nieuwe dumpvalve erop en alles was opgelost.30 september 2010 om 20:54 #17731344Het lijkt er op dat mn auto niet meer normaal afblaast over de originele dumpvalve. Het viel me vandaag pas op. In plaats van het zachte psshhh geluid uit de motorruimte hoor je nu een soort “geploek” als je het gas los laat en de turbo afblaast, ik kan t niet beter omschrijven…
Turbo zelf komt gewoon goed op toeren en heb niet het idee dat daar iets mee is.. of zou t ook nog een kapotte waste gate kunnen zijn?2 oktober 2010 om 09:53 #17731345Weer iets dichter bij een oplossing, MAP sensor is kapot volgens tech2. Geeft allerlei rare waarden en de storing “kortsluiting circuit”.
Waarschijnlijk kapot omdat het de originele variant is die tot 1bar gaat, dan zal ie 1,5 bar niet zo leuk vinden. Dus nu de 3 bar versie maar monteren.Dumpvalve blaast overigens nog steeds niet normaal af. Klinkt meer als een zieke duif.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.