Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Dringend hulp voor goede vriend! Slecht lopende Corsa B (’94)
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 juni 2018om 15:48 door
Raymond.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2018 om 20:30 #18356931
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Raymond, 46 jaar jong, en zeker geen automonteur!
Maar wel redelijk wat ervaring, en met wat logisch denken, een multimeter en een vraagbaak, kun je redelijk ver komen.
Ik heb me hier net aangemeld, omdat een goede vriend van mij problemen heeft met zijn Corsa 1.4.
Aangezien hij momenteel niet veel te besteden heeft, en hierdoor niet naar een garage kan gaan, probeer ik hem te helpen. Zover ik kan…..
En hij zorgt voor zijn moeder, rolstoel gebonden, en kan dus niet zonder vervoer.
Wat is het probleem/gebeurd? (probeer het zo beknopt mogelijk te houden..)
Ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn, OF het echt puur toeval is.
Een paar dagen geleden kwam hij met de auto vast te staan in België. De straten stonden blank, en hij heeft (wel rustig), door water moeten rijden dat tot kniehoogte kwam. De dag erna zijn we de auto op gaan halen. Maar de auto hield in, en liep stationair erg slecht. Ik ben erheen gereden, en dacht in eerste instantie aan de verdeelkap. Maar hij heeft elektronische ontsteking. LOL. Nadat ik de stekkertjes had gecontroleerd op vocht zijn we gaan rijden. Stationair toerental varieerde tussen de 100 en 2400 toeren continue. Opeens zag ik dat de bougiekabels van de 3de en 4de cilinder omgekeerd op de elek. ontsteking zaten…. Hij heeft 1 vaste monteur, en verder was er niemand aan de auto bezig geweest. Maar ok. Deze uiteraard terug gezet. Nadat we 20 min.gereden hadden, ook op de snelweg, hield de motor iig NIET meer in. Bij hem thuis nog ff stationair laten lopen, ook ivm vocht, dacht ik. Toen spoot opeens het koelvloeistofreservoir open, en 2 min. later een radiatorslang kapot.
‘S Avonds me wat ingelezen, en de dag erna terug. Radiatorslang vervangen, en de temp. sensor. (Omdat de ventilator niet meer aansloeg, dacht ik daar meteen aan.) Toen ik deze verwijderde, zat de opening helemaal dicht. Een dikke drab van minimaal 1 cm dik! Voor alle zekerheid wilde ik de thermostaat controleren, maar hiervoor moet ik blijkbaar de distributieriem losmaken…..??? En dit durfde ik niet aan, vooral omdat het ook mijn auto niet is.
Huidige status: Geen lekkages zichtbaar, dikke drab eruit dmv doorspoelen radiator, ventilator gaat ook weer aan, en de temp. zakt dan ook weer netjes. Maar het stationair toerental is nog steeds even slecht. Vooral bij een koude motor, logisch denk ik. Nu wil ik morgenochtend terug gaan, en een bougiesleutel voor hem kopen. Deze wil ik sowieso controleren, vooral ook ivm die wateroverlast.
Maar, STEL, dat deze (eventueel ook na vervanging), GEEN resultaat opleveren, waar zou ik dan eens naar kunnen kijken? Zou het ook de elektronische ontsteking kunnen zijn? Of waarschijnlijk toch wat anders???
Bij voorbaat mijn hartelijke dank!!
Met vriendelijke groet,
Raymond
7 juni 2018 om 07:48 #18356949Hoe ziet die dikke drap eruit?
Ik zou bijna denken lekke koppakking.
7 juni 2018 om 10:22 #18356963[quote quote=18356949]Hoe ziet die dikke drap eruit? Ik zou bijna denken lekke koppakking.[/quote]
Het zag er eigenlijk meer uit als modder… Ik heb ook al de oliedop eraf gehaald. Maar daar zag ik geen witte smurrie oid zitten.
15 juni 2018 om 15:48 #18357304UPDATE:
Ik hoorde pas 2 dagen geleden dat de uitlaat zeker 20 cm ONDER water heeft gestaan!!!!!!
Nadat ik de bougies, vacuümslang, en temp. sensor had vervangen, liep de auto ineens prima.
Mooi stationair, geen inhouden meer, gewoon perfect.
MAAR…. toen hij 2 dagen later door de wasstraat reed met de auto, begon hij weer te stotteren.
En stationair rond de 2500 – 3000 toeren…
.
Iemand een idee wat het kan zijn???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.