Dringend hulp nodig :(

Forumindex Forums Modellen Corsa Dringend hulp nodig :(

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239885
    dannyhtek
      Lid sinds:
      14 July 2011

      Hey,

      Ik wilde de oranje verlichting van mijn tellerhuis vervangen met blauw.
      Helaas zit er een kabel aan vast waardoor ik tellerhuis niet los krijg.

      Nu ben ik alles terug het monteren maar zit vast bij de stuurkap, zodra de behuizing van het tellerhuis erop zit, past de stuurkap niet meer. En zodra ik de stuurkap erop heb krijg ik de behuizing van het tellerhuis niet erop.

      Nu heb ik twee vraagjes:
      – is er alsnog een manier om de oranje verlichting te vevangen met blauwe?
      – hoe krijg ik alles weer gemonteerd en welke volgorde is dan van toepassing. (eerst stuurkap, dan behuizing van tellerhuis. Of omgekeerd)

      Bvd!

      #17902982
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Kabel kun je los halen. Geloof dat je m los kunt draaien, is je tellerkabel. Dan kun je ook direct even kijken wat er de boel blokkeert.

        #17902983
        dannyhtek
          Lid sinds:
          14 July 2011

          dankje heb de behuizing & stuurkap erop gekregen met veel gepruts..
          daarnaast heb ik het dashboard losgehaald maar kreeg het kapje niet eraf meh :(

          Zat me vandaag niet echt mee, morgen na ‘t werk maar een nieuwe poging wagen.

          #17902984
          Erwin1987
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 September 2009

            http://www.steve010.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            toepassingen dan corsa B staat alles uitgelegd.

            Erwin

            #17902985
            dannyhtek
              Lid sinds:
              14 July 2011

              Jawel die heb ik ook gevolgd maar ik kwam niet verder dan deze stap:

              “kleine tip : het paneel zit vast met een shuif-klik systeem ik denk op ongeveer 5 plaatsen als je langs de zijkant kijkt zie je alles ongeveer zitten.”

              Kon geen schuif ontdekken toenet :(

              #17902986
              DeMeistah
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 December 2010

                je tellerhuis zit vast met die kabel, die je los krijgt door op het ijzeren palletje te drukken met een beetje behendigheid.
                de kachelbehuizing heb ik alleen een stukje naar voren moeten trekken, daarna met je hand erachter gaan voelen waar de ledjes zitten en op die manier langs achter vervangen, was binnen 5 minuten klaar

                #17902987
                dannyhtek
                  Lid sinds:
                  14 July 2011

                  Ah chill ga ik morgen nieuwe poging wagen!
                  En die kachelhuis, heb je geen klemmen moeten losmaken?
                  De bruine en de grijze zijn gemakkelijk, ik kon er gewoon achter kijken maar zag geen ledjes zitten :/

                  Moet sowieso morgen op het werk die T5 fittingen kopen, heb enkel die osram dingen XD
                  Handig als je bij Heuts Automaterialen werkt, lang leven de korting :D

                  #17902988
                  DeMeistah
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 December 2010

                    haha klemmetjes had ik gewoon laten zitten, gewoon langs boven gaan voelen, je weet waar ze ongeveer zitten dan trek je ze er gewoon uit en stop je de nieuwe erin. veel makkelijker als de tutorial waar je alles in los moet maken. tellerhuis moet je wel ff voorzichtig mee zijn dat je je kabel niet kapot trekt

                    #17902989
                    dannyhtek
                      Lid sinds:
                      14 July 2011

                      Van boven voelen? Bij mij zitten die 2 kachels erboven, kan dus enkel van de zijkanten..
                      Maargoed, die ledjes kan je dus gewoon met je blote vingers eruit trekken?

                      Bij de tellerhuis heb ik maar 1 dikke kabel lopen, morgen even kijken op welk ding ik moet duwen.

                      Zal wel weer moeten vechten om de behuizing van de tellerhuis & de stuurkap er goed op te krijgen tho :(

                      #17902990
                      dannyhtek
                        Lid sinds:
                        14 July 2011

                        Hey,

                        Welke T5 lampjes zijn er nodig voor de belichting van je kachelhuis? Ik had namelijk de keuze uit 3mm en nog een andere, maar die van 3mm leek meer op de foto’s van steve10 dan die andere. Echter, leken de 3mm mij te klein..

                        #17902991
                        DeMeistah
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 December 2010

                          @dannyhtek wrote:

                          Van boven voelen? Bij mij zitten die 2 kachels erboven, kan dus enkel van de zijkanten..
                          Maargoed, die ledjes kan je dus gewoon met je blote vingers eruit trekken?

                          Bij de tellerhuis heb ik maar 1 dikke kabel lopen, morgen even kijken op welk ding ik moet duwen.

                          Zal wel weer moeten vechten om de behuizing van de tellerhuis & de stuurkap er goed op te krijgen tho :(

                          wel eerst dat hele geval eruit halen, schroefjes achter je kachelroosters los maken enzo en dan een stuk naar voren trekken, maar die bruine en witte klem kon ik gewoon laten zitten.
                          bij je tellerhuis gewoon ff je hand erachter en voelen aan die kabel, aan de onderkant van die kabel zit een iets wat je in kan drukken dan klikt tie los. je moet idd weer ff vechten om de kappen terug te krijgen bij mij heb ik ze alle kanten op gebogen dat ze net niet braken haha :angel
                          om je PB over de ledjes te beantwoorden, hierbij een stukje uit de mail die ik van steve kreeg op mijn vraag welke ik nodig had:
                          5x osram fitting met led gemonteerd = 20,- 3x T5 fitting met led
                          > gemonteerd = 12,-

                          osram fittingen voor de tellerhuis en TID, T5 fittingen voor de kachels, gewoon hem een mailtje sturen en vragen welke maten het precies waren.

                          Met vriendelijke groet

                          #17902992
                          dannyhtek
                            Lid sinds:
                            14 July 2011

                            Ik heb hem even gemailt, bedankt in ieder geval hehe.
                            Maar zoals je al eerder aan gaf, jij hebt de lampen dus via de achterkant eruit gehaald right..
                            Hoe heb je dan die lampen van ‘t kachelhuis eruit gekregen?
                            Zoals je kunt zien op de onderstaande foto van steve, zie je dat de lampen aan de voorkant zitten:

                            Vervolgens heeft ie een foto waar hij de “kap” er vanaf heeft gehaald, maar hoe dit moet is en blijft een raadsel

                            Met de kap erop

                            Zonder de kap

                            #17902993
                            DeMeistah
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 December 2010

                              die kap heb ik laten zitten, zat zo onhandig vast gemaakt dat ik bang was om die dingetjes te breken. heb dus dat geval een stukje naar voren getrokken en kon langs achter de lampjes eruit halen.
                              denk dat je langs voor alleen het lampje eruit haal en de nieuwe erin, en op mijn manier had ik geloof ik het hele fittingkje die ik er op dezelfde manier (met blauw lampje) weer terug in kon zetten langs achter.
                              was bij mij trouwens in een tigra, maar is precies hetzelfde

                              #17902994
                              dannyhtek
                                Lid sinds:
                                14 July 2011

                                Ah oke dan heb ik er wellicht gisteren langs gekeken, zag namelijk wel de twee torx’jes zitten :/
                                Indien ik de lampjes niet op jouw manier kan vervangen, zal ik wellicht de torx’jes los moeten halen.

                                Alhoewel ik er vooralsnog geen “schroevendraaier” voor heb :/

                                Hoe dan ook, zodra ik antwoord heb van steve zal ik de lampjes halen en een nieuwe poging wagen.
                                Morgen komt poging 2 wat betreft de verlichting van het tellerhuis.

                                Bedankt voor je duidelijke antwoord, maakt alles ‘n stuk eenvoudiger!

                                #17902995
                                DeMeistah
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 December 2010

                                  ik heb geen torxjes gezien toen :P
                                  weet niet waar je vandaan komt? kan het evt wel voor je doen als je toevallig in de buurt woont.

                                  #17902996
                                  dannyhtek
                                    Lid sinds:
                                    14 July 2011

                                    zuid limburg hehe, vast niet dus XD?

                                    #17902997
                                    DeMeistah
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 December 2010

                                      hmm niet echt, west brabant :P

                                      #17902998
                                      dannyhtek
                                        Lid sinds:
                                        14 July 2011

                                        oh haha dat is iets té ver ja :p nouja ik kijk gewoon even erna zodra ik antwoord van Steve heb :)

                                        #17902999
                                        dannyhtek
                                          Lid sinds:
                                          14 July 2011

                                          Heb tellerhuis los maar er zitten geen groene fittingen.. :/
                                          Check: http://t.co/0OUD3Rh” onclick=”window.open(this.href);return false; – ik vermoed dat de 3 dikke de lampen zijn maar deze heb ik niet hier :/

                                          Iemand enig idee welke de lampen precies zijn? Wil oranje vervangen met blauw.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.