Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Drift Manta foto en film update 05-08-2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2013 om 18:01 #17384982
zo gister avond en vandaag een hoop gedaan ,morgen weer verder.
– de koel leidingen heb ik verstevigd en gebeugeld
– gasklephuizen gemonteerd
– kabelboom passend gemaakt en goed gelegd
– div. kabels en dergelijke gemonteerd
– hoofdremcilinder enz. weer gemonteerd.
22 maart 2013 om 18:12 #17384983Lekker! Komt er ook een ander stuurapparaat voor of gebruik je de xe computer?
22 maart 2013 om 18:52 #17384984eerst helaas nog ff met airbox en orgineel management.
ik wil later nog andere nokkenassen en dta of kms
23 maart 2013 om 16:05 #17384985king:
23 maart 2013 om 16:15 #17384987en weer verder.
weer een hoop gedaan.
oliekoeler gemonteerd en nieuwe beugels gelast om hem te monteren
koelsysteem afgewerkt incl. nieuwe beugels voor het reservoir .
alle slangen en leidingen goed beschermd met rubberslangen en ze goed vastgezet.
is wel nodig bij een driftauto met al dat geschud en gebeuk.
23 maart 2013 om 18:23 #17384988Ziet er weer netjes uit Arno,misschien alleen even die slang veranderen met die 180 gr bocht is wel een beetje plat ofniet.
Ik ben bang als dat warm dat het misschien wel erger word.
Ik heb nog van die universele slangen liggen daar zit een veer in en knikken niet misschien is zoiets wat voor je?Ziet er ongeveer zo uit.
23 maart 2013 om 18:48 #17384986ja die bocht dat is nog 1 puntje wat ik wilde verbeteren.
ik heb nog divers slangen liggen dus ik zal eens kijken wat ik kan maken.
23 maart 2013 om 22:36 #17384989verders goed bezig :thumbup
24 maart 2013 om 07:30 #17384990@Koekie wrote:
verders goed bezig :thumbup
ik moet ook wel 11 april is de 1e wedstrijd weer .
ga het niet eens redden om eerst een cursusje mee te pakken om de auto te testen.
24 maart 2013 om 10:34 #17384991Niet nodig,je kunt al aardig sturen heb ik gezien dus dat komt wel goed :)
26 maart 2013 om 07:49 #17384992@Koekie wrote:
Niet nodig,je kunt al aardig sturen heb ik gezien dus dat komt wel goed :)
maar de motor moet wel ingereden worden. alles lagers en zuigerveren zijn vervangen dus wil eerst ff rustig aan inrijden en testen op evt. lekkages of storingen.
26 maart 2013 om 13:55 #17384993bedrading aangesloten maar starten doet hij helaas nog niet :hmmz
nu blijkt na nader onderzoek dat ik de ontstekingsmodule mis. ik had al een stekker over :jerry
dat krijg je als je spullen los in een doos koopt :argue
9 april 2013 om 17:48 #17384994de auto loopt ondertussen redelijk goed.
stationair 1200 toeren maarde gasklephuizen moeten nog afgesteld worden.
misschien dat het ook komt door het licht vliegwiel ?alleen het blok moet er weer uit en de krukas ook.
de krukaskeering aan bakzijde blijft lekken. :argue
na nader onderzoek is deze ingevreten en moet dus netjs afgedraaid worden :fy1
dus aanstaande donderdag kan ik niet gaan driften zou weer de 1e wedstrijd van het seizoen zijn :cry :cry :cry :cry :cry
9 april 2013 om 19:45 #17384995Is er niet een iets krappere keerring te koop? Als je de maat weet dan zul je eens langs een bedrijfje met lagers en keerringen moeten. Die hebben alle maten wel, en anders op bestelling.
Of de nieuwe niet zo ver doortikken, want anders zit je weer af te dichten op de slijtrand.10 april 2013 om 16:35 #17384996ik heb hem al geprobeerd er minder ver erin te tikken maar hij lekten toch en na 3 keeringen van € 31,- per stuk vond ik het wel genoeg.
ik wil het blok 100% goed hebben dus de krukas gaat eruit of ik koop een andere.
8 mei 2013 om 17:12 #17384997de krukas is onder tussen gerepareerd en weer gemonteerd nu het blok nog inbouwen.
meteen even de arp drijfstang bouten gemonteerd die ik nog had liggen.
14 mei 2013 om 19:07 #17384998das weer een mooi fris blok…… en weer een grote stap richting top 5 :thumb
benieuwd naar de volgende filmpjes….2 juli 2013 om 11:21 #17384999nou het zit weer niet mee wordt er echt :argue :swear :fy1 van
ik steek het zooitje binnenkort nog een keer in de fik :fy1
eerst wilde hij niet meer starten na wat onderzoek bleek ik de stekkers van de bobine en gasklepsensor gewisseld te hebben.
daarna liep hij 30 sec. en sloeg af en dat bleef hij doen.
dus weer alles na gelopen ,gecontroleerd en doorgemeten. alles was goed.
bougies eruit gedraaid die waren zwart , mijn vermoeden was bevestigd hij verzoop.
daarna de brandstofdruk gemeten die was boven de 6 bar !!! dus ja dan wil hij wel verzuipen. geen idee waarom de oude cih geen last had van de te hoge b.druk ?
dus nu maar een drukregelaar er tussen schroeven.
en verder lekt de krukas volgens mij nog steeds olie na 4 nieuwe keerringen en een gerepareerde krukas. :fy1 :argue echt om ziek van te worden !!!
2 juli 2013 om 20:34 #17385000mooi klote dan! ik zeg kop op! en waarschijnlijk is het maar iets kleins. is altijd zo!
maar moet er niet origineel een drukregelaar tussen dan? lijkt mij wel, origineel zit die er ook dus waarom nu niet? hoe doe je dat dan met je retour?
2 juli 2013 om 20:39 #17385001bij een c20xe zit de drukregelaar op de brandstofrail in combinatie met de retour.
ik heb er ook al een ander regelaar opgezet maar ook dat helpt niet.
dus morgen hoop ik een universele te kunnen halen en dan weer proberen.
3 juli 2013 om 19:07 #17385002het lag dus helaas niet alleen aan de brandstofdruk.
de universele heb ik nu gemonteerd en op 2,75 bar ingesteld.
dus verder zoeken , toch maar ff een motorstoringslampje gemonteerd en uitgelezen.
kreeg storing op de gaskleppositie sensor die gecontroleerd en klopten de pin bezetting niet bruin groen en blauw zwart zaten verkeerd om hoe dit kan ?
en verder met behulp van autodata gegevens de voltage gemeten die klopt stationair alleen vol gas geeft hij te weinig aan dus het klopt niet helemaal.
en verder geeft hij bij allebei mijn krukas sensoren (heb er 2 dus ook al uitgewisseld) aan dat ze niet goed zijn code 19
of zouden die van een m2.5 anders zijn als van een m2.8 ?
dus morgen een krukas sensor kopen en weer proberen.
starten doet hij nog steeds alleen hij slaat af , de 1e keer na een halve minuut daarna steeds sneller ?
3 juli 2013 om 19:22 #17385003vraagje hoort de gasklepschakelaar wel bij de computer ?
en is de draai richting gelijk aan die van een orgineel gasklephuis3 juli 2013 om 19:50 #17385004ja ik heb de gasklep sensor gebruikt van de m2.8 .
hier geeft hij nu ook geen storing meer op dus ff afwachten of dat goed blijft
draai richting is goed want stationair moet hij 0,1 volt leveren en hij levert 0,09 maar vol gas zou het 3,8 tot 4,5 volt moeten zijn en hij haalt de 1,8 volt maximaal ???? ook als ik hem los haal en handmatig bedien.
3 juli 2013 om 19:55 #17385005@rabbitopc wrote:
bij een c20xe zit de drukregelaar op de brandstofrail in combinatie met de retour.
ik heb er ook al een ander regelaar opgezet maar ook dat helpt niet.
dus morgen hoop ik een universele te kunnen halen en dan weer proberen.
ja dat begrijp ik. rij zelf met c20xe in kadett c. was alleen benieuwd hoe je het gedaan had met de throttle bodies. maar je hebt dus de complete rail overgezet. :thumb
4 juli 2013 om 09:07 #17385006@bettus accu wrote:
@rabbitopc wrote:
bij een c20xe zit de drukregelaar op de brandstofrail in combinatie met de retour.
ik heb er ook al een ander regelaar opgezet maar ook dat helpt niet.
dus morgen hoop ik een universele te kunnen halen en dan weer proberen.
ja dat begrijp ik. rij zelf met c20xe in kadett c. was alleen benieuwd hoe je het gedaan had met de throttle bodies. maar je hebt dus de complete rail overgezet. :thumb
ja de complete rail zit erop , ik heb nu de drukregelaar eraf geschroefd en het middelste gaatje door geboord zodat die in verbinding staat met de galerij en de originele drukregelaar niet meer werkt.
daarna heb ik tussen de retour uitgang van de galerij en de retour brandstof leiding een universele regelaar geplaatst.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.