Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Drift Manta foto en film update 05-08-2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2013 om 21:13 #17384957
Hoop pk`s in aantocht arno :vertag
Kom binnekort ff kijken.
3 februari 2013 om 18:43 #17384958goed bezig maat :thumb
kom ook snel een keer kijken :D
4 februari 2013 om 20:02 #17384959vandaag de cilinderkop weg gebracht om de klepgeleiders eruit te laten persen zodat ik de kanalen beter kan flowen.
heb het dbillas inlaatspruitstuk van binnen al goed opgeschuurd is al lekker glad van binnen.
daarna de airbox en inlaatspruitstuk in hoogglans zwart gespoten.
de gasklephuizen heb ik uit elkaar gehaald die ga ik ook nog ff goed opschuren en licht polijsten van binnen.
beetje spuitnevel ,orgen maar een nieuwe foto maken.
5 februari 2013 om 17:14 #17384960Kijk dat ziet er goed uit allemaal,houdt je er wel rekening mee dat polijsten niet altijd het juiste effect geeft:)
Ben benieuwd naar het eingresultaat.
GRt
5 februari 2013 om 18:09 #17384961ja helemaal strak geschuurd is het ook niet ik heb de giet naden ook niet helemaal weg gevreesd ,
meer licht geflowd door het te schuren tot korrel 320 en er ff snel met wat polijstpasta en wat doeken erdoorheen gejaagd.
20 februari 2013 om 19:40 #17384962dat hoop ik wel jah !
heb de gasklephuizen uit elkaar gehaald , lichtjes geflowd en een mooi fluor groen kleurtje gegeven.
de cilinderkop is ook weer terug dus die kan gemonteerd gaan worden.
en dan kan ik eindelijk het blok een eindje op gaan bouwen.
23 februari 2013 om 09:17 #17384963en het blok weer deels in elkaar gezet gister .
ik weet alleen niet of de dis bobine op de orginele plek kan blijven zitten in een manta ?
23 februari 2013 om 11:39 #17384964dan ook even de kleppendeksel en distibutie kap in een mooi kleurtje spuiten ;) ;)
voor de rest weer lekker bezig hoor.groeten.
23 februari 2013 om 11:41 #17384965@kadett4x4 wrote:
dan ook even de kleppendeksel en distibutie kap in een mooi kleurtje spuiten ;) ;)
voor de rest weer lekker bezig hoor.groeten.
uiteraard maar eerst de motor inbouwen zodat ze niet beschadigen.
24 februari 2013 om 23:36 #17384966AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je t kachelhuis er nog in hebt zitten
ben ik bang dat dit niet gaat passen zo??25 februari 2013 om 18:56 #17384967Is ook geen fijne plek als je de kabels wil wisselen.
Wat heb je gebruikt als afsluiting op de uitlaat nokkenas? Netjes..
25 februari 2013 om 18:58 #17384968dat is de nokkenas sensor voor de dis ontsteking !
28 februari 2013 om 22:06 #17384969Goed bezig Arno :)
1 maart 2013 om 21:28 #17384970het was eindelijk zover het oude blok mocht eruit vandaag.
daarna goed de motorruimte gewassen en de rest van de auto
ik wilde wat meer koeling dus ik heb mijn kadett gsi 16v radiateur gepakt en even gemeten of hij erin zou passen en dat deed hij na wat modificaties in de motor ruimte. daarna een frame en beugels gelast voor de radiateur.
en even gemeten hoeveel ruimten ik nog had tussen de radiateur en het 16v blok wat erin komt. en ik hou zo nog 5 a 6 cm ruimten over tussen de v-snaar poulie en de ventilator.
morgen weer verder ! :wub
1 maart 2013 om 22:17 #17384971Kijk eens aan het driftvirus is al aardig toegeslagen,lekker bezig :)
2 maart 2013 om 07:28 #17384972ja eind deze maand wil ik op zolder ff een cursus dagje mee pikken en dan in april de skylimit driftcup beginnen.
en hopen dat ik dit jaar de kwalificaties niet verpruts . zodat ik ook een keer in de finale ( top 5 ) mag rijden in de amateur klasse.
2 maart 2013 om 19:08 #17384973vandaag weer ff wat gedaan.
kachel aangepast zodat hij heel klein is . nu nog een ventilator erop maken.
heel de motorruimte is nu leeg klaar om te schuren en netjes te spuiten.
16 maart 2013 om 09:01 #17384974het blok hangt er in nu nog alles aansluiten helaas zitten we hier thuis allemaal met buikgriep dus kan ff niet veel doen :puke .
uitlaatspruitstuk is ingewikkeld met heat wrap van Motex preformance.
afgedraait vliegwiel is gemonteerd met versterkte drukgroep en koppeling.
ben nu een heel eind klaar met de koel leidingen aansluiten.
binnenkort beginnen aan de elektronica en uitlaat bouwen.
16 maart 2013 om 13:11 #17384975Ziet er allemaal goed uit :thumb mag ik vragen waar het uitlaat spruitstuk vandaan komt?
16 maart 2013 om 13:46 #173849762e hands via marktplaats die had ik al een jaar liggen.
16 maart 2013 om 14:12 #17384977Waarom pak je gelijk casco niet even aan als je toch zo bezig bent ,zie met toch wat gatenkaas in dat frond :hmmz
16 maart 2013 om 18:48 #17384978gewoon lekker driften denk :)
16 maart 2013 om 19:47 #17384979Goed bezig arno! Hoeveel pk pers je uit het blok ;)
16 maart 2013 om 20:20 #17384980@mantadevil wrote:
Waarom pak je gelijk casco niet even aan als je toch zo bezig bent ,zie met toch wat gatenkaas in dat frond :hmmz
nou ja even :wtf de achterkant is helemaal krom :jerry
er gaat een likje hamerite zijdeglans zwart overheen en dan kan de auto 1 seizoen mee of misschien iets langer we zullen het zien.
het is een drift auto en geen parade paardje dus jah prestaties zijn belangrijker dan het uiterlijk.
16 maart 2013 om 20:26 #17384981Roest = gratis gewichtsbesparing :jerry
Gewoon gaan met dat ding! king: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.