Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Drift Manta foto en film update 05-08-2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 oktober 2012 om 16:17 #17206534
ik denk ik zal mijn drift project hier ook even posten.
de kadett c die ik aan het bouwen was had nog teveel werk nodig dus die heb ik in onderdelen verkocht en deze manta heb ik aangeschaft om dit jaar nog te driften.
het is een zilveren b coupe met een 2.2 cih , rolkooi en kuipstoelen. met een rotte wielkast links achter en voorfront.
zo kocht ik hem
er zat een te kleine radiateur in dus oude eruit nieuwe erin met elektrische koelvin
en wat extra koelgaten in de motorkap.ff verlaagd en wat andere kleine dingen gedaan als andere koplamp kappen voor meer lucht doorstroming.
hydraulische handrem inbouwen met druk regelaar voor achter
diffrentieel vast gelast voor 100% sper. en alle olie’s ververst
toen was het tijd voor de 1e driftschool.
http://www.youtube.com/watch?v=0EwQB2DrEW4
http://www.youtube.com/watch?v=d90AqveIToM&feature=relmfu
en toen een 2e driftschool nog een paar pionnen gekopt
daarna heb ik mijn 1e amateur wedstrijd gereden en laatste geworden :D voor deze baan had ik te weinig vermogen ot er na de kwalificaties olie op de baan lag toen ging het perfect
toen besloten te beginnen aan de revisie van een 2.0 16v m2.8 met dis ontsteking die ik allang had liggen met 1.8s ombouwset
mijn achteras klapperde teveel dus zwarte (racing) powerflex bussen erin gezet en verstelbare gele koni’s (passend gemaakt van een omega b)
wat nieuwe velgen gescoord met nieuwe banden voor weinig
en toen mijn 2e dritwedstrijd gereden 7e gekwalificeerd van de 9 helaas was ik gespint tijdens mijn kwalificatie ronde anders had ik in de top 5 gezeten en had ik de finale ook mogen rijden.
maar desondanks was het een erg geslaagde dag en kon ik de rest goed bij blijven (met mijn 120 pk vs 300+ )helaas nog geen actie foto’s of filmpjes van.
daarna nog ff wielkast vervangen en een vooras erbij gekocht om camber en stuuruitslag aan te passen
en 10 november ga ik weer driften op de paddock van cirquit zolder.
en 18 november ga ik weer driften op de paddock van cirquit park zandvoort.20 oktober 2012 om 16:28 #17384938lekker hoor :thumb
20 oktober 2012 om 20:44 #17384934Heyyyy een oude bekende, deze Manta is van een maatje van me geweest uit steenwijk. Ooit heb ik hier omega a remmerij op gezet voor.
21 oktober 2012 om 09:07 #17384943Gaaf dingetje :thumb
21 oktober 2012 om 21:21 #17384944Het klapperen van de achteras komt hoofdzakelijk door de te grote speling van de voorste rubber in de ophangbehuizing. Deze heeft teveel speling in de behuizing. Dit is echter zeer goedkoop op te lossen. Je neemt een oude V-riem en je schuift deze (via de gaten in de behuizing)tussen het huis en de rubber. Als je de rubber rondom hebt opgespannen is het kloppen van de as veel beter. :thumb
22 oktober 2012 om 12:17 #17384941Ik dacht dat dit een Manscona ging worden :angel
Maar :kewlpics :thumb22 oktober 2012 om 17:09 #17384940nee ik heb er nog 1 :wub die is toevallig ook dezelfde kleur.
sterker nog , de vorige eigenaar heeft toen bij mij de motorkap , bumper en voorschermen gekocht en die heb ik er nu weer bij gekregen.
22 oktober 2012 om 17:10 #17384939@pierrekrik wrote:
Het klapperen van de achteras komt hoofdzakelijk door de te grote speling van de voorste rubber in de ophangbehuizing. Deze heeft teveel speling in de behuizing. Dit is echter zeer goedkoop op te lossen. Je neemt een oude V-riem en je schuift deze (via de gaten in de behuizing)tussen het huis en de rubber. Als je de rubber rondom hebt opgespannen is het kloppen van de as veel beter. :thumb
ik zal er is wat rubber tussen duwen :thumbup
22 oktober 2012 om 21:30 #17384937@rabbitopc wrote:
@pierrekrik wrote:
Het klapperen van de achteras komt hoofdzakelijk door de te grote speling van de voorste rubber in de ophangbehuizing. Deze heeft teveel speling in de behuizing. Dit is echter zeer goedkoop op te lossen. Je neemt een oude V-riem en je schuift deze (via de gaten in de behuizing)tussen het huis en de rubber. Als je de rubber rondom hebt opgespannen is het kloppen van de as veel beter. :thumb
ik zal er is wat rubber tussen duwen :thumbup
Er zijn ook versterkte exemplaren, maarrrrr ruitenkit werkt ook super ipv v-riemen.
23 oktober 2012 om 06:46 #17384945Ziet er goed uit :thumb
23 oktober 2012 om 16:46 #17384935Inderdaad, ruitenkit is ook goed.
Dit gebruikt men maat om de rubberen motorsteunen van zen rallycross kadett D c20xe op te vullen.
Motor ligt er veel vaster door.
En niet duur! ;)26 oktober 2012 om 20:05 #17384933vandaag was weer vrijdag hobbydag.
ik heb de extra vooras helemaal gesloopt. draagarmen en fusee’s heb ik nu los om aan te passen.
koplampen gemonteerd met xenon verlichting voor 10 november ( driften in het donker )
hello 2000 rally verstralers gehaald en gemonteerd ook voor 10 nov.
de wielkast achter heb ik verder afgelast , afgeslepen en afgekit.
nu nog een bak plamuur er tegenaan !
28 oktober 2012 om 14:20 #17384936Ik was die dag bij toeval daar was heel leuk om te kijken ook naar de motors die er die dag reden. Heb jouw ook zien driften ging best goed en ja er reden ook auto’s met veel meer vermogen. Prachtig weer trouwens die dag. Ik stond naast je bus geparkeerd
28 oktober 2012 om 14:28 #17384942@cuupi wrote:
Ik was die dag bij toeval daar was heel leuk om te kijken ook naar de motors die er die dag reden. Heb jouw ook zien driften ging best goed en ja er reden ook auto’s met veel meer vermogen. Prachtig weer trouwens die dag. Ik stond naast je bus geparkeerd
geen :kewlpics gemaakt ofzo toevallig ??
5 november 2012 om 19:48 #17384946weer een klein beetje gespeeld met de schuur machine en plamuur
5 november 2012 om 21:15 #17384947Gaat al de goeie kant op.. Koni s staan er ook mooi onder ;)
zal binnekort is komen kijken,mag nuwel weer een stukjes rijden.5 november 2012 om 21:55 #17384948Waar is dat dat driften in het donker?
6 november 2012 om 11:09 #17384949Driften in het donker….wel gaaf voor de foto’s, denk ik. :D
6 november 2012 om 19:28 #17384950op de paddock van cirquit zolder in belgie !
http://www.skylimitevents.com/events/fullevent/1350662352/end-of-season-keep-drifting-fun-event.html
Hoi
Bijlage: doorlaatbewijzen afprinten en zeker meebrengen! Toegang voor personen is gratis, maar om met de wagen binnen te komen heb je deze doorlaten zeker nodig.
Tijdschema:
9-12u20 free practice Pro Class & Amateur Class & drift taxi
12u20-13u break (start BRCC short race)
13u-14u Amateur Class qualifying (5 individual runs/driver)
14u-14u30 break (start BGDC race)
14u30-15u Pro Class battle qualifying
15u15-16u15 free practice & drift taxi
16u15-17u00 break (start BRCC long Race)
17u00-17u15 Amateur class finals
17u15-17u45 Pro class finals
18u-20u free practice & drift Taxi
20u End of drift day
21u45 Finish BRCC lang Race11 november 2012 om 20:30 #17384951Hoe is het gisteren afgelopen? :kewlpics
14 november 2012 om 18:38 #17384952een beetje schade gereden
http://www.youtube.com/watch?v=y1M6xXMAg_U
hier is een filmpje waar div. keren voorbij kom soms goed hard :thumbup3.55 5.55 6.58 7.40 8.20 9.10
15 november 2012 om 20:08 #17384953wat foto’s van de schade en low budget reparatie.
en een foto van mun aangeschaften autotransporter :thumb handig als je jezelf kan sponssoren omdat je een eigen bedrijf hebt :wub
16 november 2012 om 22:24 #17384954Mooi filmpje :wors :wors
Ik wist dattie schade hebt.. maarja als komt goed ;)
Grt
21 november 2012 om 10:16 #17384955Nog ff en je kan de hele auto zwart maken :jerry
2 februari 2013 om 19:00 #17384956onderblok staat klaar in het zwart met nieuwe lagers keeringen en zuigerveren.
nu de kop nog afwerken dan kan het blok compleet in elkaar gezet worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.