Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Driewegkraan/klep Omega 3.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2010 om 11:58 #17226382
Hallo allemaal
Weten jullie toevallig of je ook slush-vorming op de oliedop krijgt als de driewegkraan/klep kapot is ?
Of heeft dit echt met iets anders, bijvoorbeeld de oliekoeler te maken ?
En nog een vraagje, weten jullie of de originele ringen ( 4stuks ) waarmee het “plaatje” met waterslangen wat op de kop gemonteerd zit vervangen kunnen worden door koperen ringen ?
De originele ringen die ik bij de dealer heb gehaald hebben namelijk een geheel rubberen binnenkant die je volgens mij bij het vastdraaien kapot draait ……
Mensen met dezelfde ervaring ??
Graag hoor ik van jullie, en alvast bedankt allemaal…
:wors26 september 2010 om 12:07 #17733836Die wat je bij de dealer haalt zijn de juiste met dat rubber. Koper niet gebruiken die sluiten niet goed af.
slush vorming krijg je niet als je driewegklep stuk is. Alleen als je olie en koelvloeistof mengt. Dat Wil zeggen of je hebt je olie koeler stuk, je koppakking stuk of je kop gescheurd.En de water slangen zijn geen water slangen maar olie leidingen.
Gr Jack
26 september 2010 om 12:14 #17733837origineel gepost door Karim
Hallo allemaalWeten jullie toevallig of je ook slush-vorming op de oliedop krijgt als de driewegkraan/klep kapot is ?
Nee helaas Karim, dat moet je toch elders zoeken, in o.a wat je al aangeeft olie koeler, pakkingen enz..
bij de drieweg klep word puur koelwater geblokkeerd en olie komt daar niet in aanmerking.
Groeten
sjors26 september 2010 om 12:22 #17733838Bedankt voor je reactie, maar ik bedoel niet de olie-leidingen die op de oliekoeler zitten.
Ik bedoel het onderdeel wat enigzins schuin als een soort brug op de twee koppen zit en koelvloeistof laat circuleren.
Als je deze namelijk ( met dop “22” ) loshaalt komt er koelvloeisof uit.
En wat ik net op het forum las, kunnen het ook de slangen zijn die hier aan vast zitten waar misschien een scheurtje in zit, ik verlies namelijk ook koelvloeistof in de vorm van een straaltje wat over de bak seipelt en ook op de uitlaat waardoor er een dampwolk onder mijn motorkap vandaan komt met de “heerlijke” geur van koelvloeistof.
En wat betreft de misschien gescheurde kop, geeft dit als kenmerk vermogensverlies of merk je daar niets van ?
Ik heb namelijk geen last van vermogensverlies, en ook geen olie in het expansievat….
Ik had vorig jaar hetzelfde probleem met koelvloeistof lekkage in die regio. Na de ontstekings module weggehaald te hebben het koelsysteem onder druk gezet. Bij mijn V6 bleek de lekkage vanuit de koppakking naar buiten te komen.Na het losnemen van de koppen was de lekkage aan de pakking duidelijk zichtbaar. Koppen voor de zekerheid wel laten afpersen en die waren oke.
Wil niet zeggen dat het bij jouw auto ook zo is, maar misschien een tip om het zo eens na te kijken.Ook vanwege de slush vorming zou het kunnen dat de pakking op meer plekken het begeven heeft.
Groet Marvin
19 oktober 2010 om 21:03 #17733840Hoe is het met deze auto afgelopen??
Groet Marvin
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.