Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › drie delige velgen bouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2015 om 15:17 #17270588
Ik zag onlangs dat de Ronal 400 velgen nagebouwd werden voor de ascona of manta 400 met vijf gaats montage
Nu zie ik dat er 14″ ronal velgen zijn met vier gaten en centerdeksel.
Heeft iemand drie delige BBS velgen of losse ringen liggen om te meten wat de binnendiameter zou zijn?
Enkel de centers van de 14″ velgen afdraaien en de bbs ringen tegen schroeven????
Ivan
17 februari 2015 om 07:01 #18273534Geen idee, maar volgens mij zijn de harten van de nagemaakte ronals cnc gefreest. Is waarschijnlijk een heel ander soort aluminium dan de gegoten originele ronals. Klinkt een beetje tricky :shock:
18 februari 2015 om 18:04 #18273535wat moet je juist weten van die binnen diameter
ik heb er liggen losse ringen van bbs
grtz
18 februari 2015 om 21:55 #18273536AnoniemLid sinds:
1 January 1970@hillclimber16V wrote:
Ik zag onlangs dat de Ronal 400 velgen nagebouwd werden voor de ascona of manta 400 met vijf gaats montage
Nu zie ik dat er 14″ ronal velgen zijn met vier gaten en centerdeksel.
Heeft iemand drie delige BBS velgen of losse ringen liggen om te meten wat de binnendiameter zou zijn?
Enkel de centers van de 14″ velgen afdraaien en de bbs ringen tegen schroeven????
Ivan
is al een een discussie over geweest hiero
was een duitser die dat al eens gedaan had
met exact de wielen die jij bedoeld ;)mischien dat je dat via de zoekfunctie terug kan vinden???
19 februari 2015 om 11:28 #18273537Ik heb het reeds gelezen ergens dat ze zijn moeten overstappen op zelf de harten laten frezen.
Als ik het juist heb zijn de A400 Ronal velgen al 15″ en enkel in vijfgaats.Ik heb het op de 4 gaats velgen van de gewone manta die ongeveer het zelfde uitzicht hebben.
Ik zoek de diameter waar de boutjes zitten om te monteren op het hart, of de diameter aan de binnenkant van de flens voor de boutjes die tegen het hart moet komen.
Dan kan ik een originele velg meten en kijken of de flensrand op de 14″ velg rand ergens komt.19 februari 2015 om 13:05 #18273538AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://rs-felgen.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Er zit in Nederland ook een verkoper ervan als het goed is.
19 februari 2015 om 17:09 #18273539hillclimber zal kijken voor die maten nog door te geven
mss vanavond nog19 februari 2015 om 22:10 #18273540AnoniemLid sinds:
1 January 1970@hillclimber16V wrote:
Ik heb het reeds gelezen ergens dat ze zijn moeten overstappen op zelf de harten laten frezen.
Als ik het juist heb zijn de A400 Ronal velgen al 15″ en enkel in vijfgaats.Ik heb het op de 4 gaats velgen van de gewone manta die ongeveer het zelfde uitzicht hebben.
Ik zoek de diameter waar de boutjes zitten om te monteren op het hart, of de diameter aan de binnenkant van de flens voor de boutjes die tegen het hart moet komen.
Dan kan ik een originele velg meten en kijken of de flensrand op de 14″ velg rand ergens komt.had ik wel begrepen
dat het om de 14 inch 4 gaats velgen ging waar de boutjes achter t dekseltje zitten ;)
maar ook daar was n duitser al eens mee bezig geweesttopic zal nog ouder zijn als de discussie over de nagemaakte 400 velgen ;)
20 februari 2015 om 02:05 #18273541Blijkbaar zijn de ringen 270 mm aan de binnenkant en als ik 14″ omreken 355 mm is dus een verschil van 85
Ik vrees ook hier een te groot verschil te hebben 42 mm naar binnen van de velg rand is redelijk veel denk ik;Naar 16 duim ringen gaan is zat groot denk ik onder de coupe
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.