Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › draden remschakelaar
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2010 om 15:45 #17218944
allen ,
Aan het rempedaal zit een schakelaar vast met drie draden:
zwart geel
zwart
bruin grijsWeet iemand welke wat doet.
Ben met mijn alarm bezig wat bij de tweede keer rempedaal intrappen de ddeuren vergrendeld maar dat werkt dus nog niet.
Ben benieuwd.
Grtz,
martijn
21 maart 2010 om 15:53 #17633315zwart = geschakelde plus
21 maart 2010 om 15:55 #17633316kijk dat is er alweer een….
nu de ander nog…
thankx
21 maart 2010 om 19:16 #17633317Zwart = Plus Contact
Zwart-Geel = + remsignaal
Bruingrijs = onderbreken bij intrappen rempedaal (extra veiligheid Cruise Control)Willem
11 april 2010 om 16:29 #17633318nou krijg het niet werkend. Welke draad zouden jullie proberen?
19 april 2010 om 02:01 #17633319hoi,
ik heb vandaag mijn remschakelaar los gehad voor een speciaal tooltje te proberen (het laten knipperen van mijn remlichten wat ook werkt :P) Maar het probleem waar jij waarschijnlijk mee zit is: op je remschakelijk zitten maar een 2 pins schakelaar, en je hebt een blok die daarop prikt met 4 draden klopt het? De gene met het gele blokje er op is de min draad(oftewel deze loopt naar je achterlichten) de gene die daar tegen over zit is je constante spanning(dus de schakelaar verbindt het circuit als men de rem intrapt)
19 april 2010 om 05:16 #17633320bij mij zitten er volgens mij 3 maar hij zit nu op zwart geel maar doet niets.
welke draad zou jij dan gebruiken?
grtz,
martijn
19 april 2010 om 14:16 #17633321Hoi,
Ik weet niet beter dat bij mijn astra maar 2 pinnen in de stekker komen. Als je naar de stekker kijkt zie je 4 draden dat klopt, maar de volledige zwarte en die daar tegen over gebruikt men alleen maar bij mijn type.
Ik zou zelf op de volledig zwarte draad zetten. (aangezien dit de stuur stroom is voor je remlichten) Ik wil gerust vanacht even foto’s maken om te laten zien wat ik bedoel. als je het wilt;)19 april 2010 om 16:18 #17633322ja graag. Ik duik ook even in te car voor een foto. Zullen we even mail gebruiken? Grtz martijn en bedankt
19 april 2010 om 16:38 #17633323even meten jongens,zomaar proberen kan ook fout gaan
19 april 2010 om 18:36 #17633324oké maar wat dan meten? Heb je de tip?
19 april 2010 om 18:48 #17633325origineel gepost door wim-v6
Zwart = Plus Contact
Zwart-Geel = + remsignaal
Bruingrijs = onderbreken bij intrappen rempedaal (extra veiligheid Cruise Control)Willem
Is dit ook het geval bij de Calibra toevallig?
19 april 2010 om 19:15 #17633326het remsignaal,als jij remt dat er dan +12v op komt te staan.
dan zou je dus zwart-geel moeten hebben.
de andere 2 draden voegen niets toe in dat opzicht.
19 april 2010 om 19:17 #17633327Martijn mail eventjes mij;) Dan regelen we het even!
Edit mis nog een leuk weetje,
Ik werk op een energie centrale waar we 430 Mw opwekken dus 12v gaat me goed af king: Nee, ik heb al me diploma’s daar voor gehaald:D19 april 2010 om 21:01 #17633328inderdaad..
Zwart = + aanvoer schakelaar > > Zwart geel is naar remlichten
de andere zijn puur voor motorcomputer / Cruise Control.
Willem
20 april 2010 om 05:24 #17633329origineel gepost door orrie
Hoi,Ik weet niet beter dat bij mijn astra maar 2 pinnen in de stekker komen. Als je naar de stekker kijkt zie je 4 draden dat klopt, maar de volledige zwarte en die daar tegen over gebruikt men alleen maar bij mijn type.
Ik zou zelf op de volledig zwarte draad zetten. (aangezien dit de stuur stroom is voor je remlichten) Ik wil gerust vanacht even foto’s maken om te laten zien wat ik bedoel. als je het wilt;)Dat is je +15,dat is geen remsignaal.
Bij opel is zwart altijd de +15
wist je dat ondanks je diploma????
:jerry
20 april 2010 om 14:51 #17633330zullen we on topic blijven?
28 april 2010 om 20:36 #17633331eej marty…..
als ik je verhaal lees……
wil je je rempedaal als schakelaar laten werken voor de anti carjack….
alleen heeft je alarm 2x een plus signaal nodig om te schakelen……
heb je toevallig een multimeter?of desnoods een los 12volt lampje met fitting?
ff aan massa leggen en de plus bijprikken…..
en dan maar trappen op je pedaal…..maargoed…als iemand de echte draad weet op te sporen…is dat makkelijker…..en kan je die natuurlijk zelf eerst meten….
wel netjes dat anti carjack…..stom dat het er niet standaard al opzit….mis het ook op de astra….
29 april 2010 om 05:27 #17633332ik kan kiezen tussen:
3 – SAFETY LOCK – Factory Setting: gedeactiveerd
Hiermee wordt het mogelijk gemaakt de portieren bij rijdend voertuig altijd vergrendeld te laten zijn, om te voorkomen dat het voertuig
ongewenst van buitenaf geopend wordt. De vergrendelingen worden automatisch bestuurd en de tijden die gebruikt worden zijn de tijden
die geselecteerd zijn voor de OPENTIJD. De aansturing om de portieren te SLUITEN kan op twee wijzen gegeven worden afhankelijk
van de keuze die gemaakt is voor de functie 20 en de bijbehorende aansluiting van de groen/zwarte draad. De portieren kunnen
vergrendeld worden met rijdend voertuig, als de draad met de hodometer of met het rempedaal verbonden is.
HODOMETER (verbind de groen/zwarte draad van de alarmcentrale met het signaal van de hodometer van het voertuig). De vergrendelingen
worden dan gesloten na de motor gestart te hebben, de portieren gesloten te hebben en minstens 10 seconden lang gereden te hebben.
REMPEDAAL (verbind de groen/zwarte draad van de alarmcentrale met het rempedaal van het voertuig. De vergrendelingen worden
dan gesloten als het rempedaal voor de tweede maal wordt ingetrapt als de portieren dicht zijn en de sleutel in de contactstand staat
(+15 ON). Bij deze keuze zijn de VRIJWILLIGE FUNCTIE TEGEN BEROVING en de FUNCTIE TEGEN BEROVING CJ1 niet mogelijk. Alleen
door van binnenuit een portier te openen of door de motor af te zetten, worden de portieren ontgrendeld.20 – SAFETY LOCK AANSTURING- Factory Setting: hodometer
Zie functie 3ga maar weer eens testen met de multimeter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.