Mijn zafira, benzine 1800 van 2000, draait al enige tijd slecht op stationair, nu zelfs af en toe stilvallen bij een stop.
Hij duikt naar beneden in toerental om dan vervolgens te happen naar meer toeren.
Voornamelijker meer als hij warm is dan koud blok.
Kom ik net van de garage.
Die heeft het over een onvervangbaar smoorklephuis dat niet meer gemaakt wordt en dus ook niet meer kan vervangen worden.
De 1800 serie heeft daar vaak mee te kampen gehad, de 1600 versies niet hoewel die dat ook hadden, een smoor of reekklephuis.
Ik vraag dan oplossing want auto heeft maar 62000dznd km op de teller, en werd me gezegd: ik kan dat demonteren, uitkuisen, en dan toerental stationair op maximum zetten, maar zal geen blijvende oplossing zijn……
Of nee, ik heb nog eentje in Nederland gevonden, maar kost wel 460€ !!
Met plaatsing in en zo reken op een 650€.
Toch even jullie idee omtrent deze denkpiste?
Zou het niet gewoon het gasklephuis kunnen zijn ipv waar deze garagist het over heeft?
Vindt hieromtrent weinig terug op het net.
Thanks on advance.