Draagarmrubbers vervangen Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Draagarmrubbers vervangen Vectra C

• Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    CAlberts
    Deelnemer

De draagarmrubbers aan de voorzijde van mijn Vectra kraken enorm bij drempels. Nu vind ik vervanging bij de VOD te prijzig, maar is dit ook zelf te doen? Zo ja, hoe en hoe zien die dingen er eigenlijk uit/waar zitten ze…? :angel

yzf1kr

Weet je zeker dat het de draagarm rubbers zijn? Met dit weer zijn het juist meestal de stabilisator stang rubbers.

CAlberts
        Deelnemer

Hmm nee, het is een aanname… Waar zitten die rubbers/hoe herken ik ze? Zijn die makkelijk zelf te vervangen?

jraaf
          Deelnemer

Draagarmrubbers doet de vod niet, althans niet de mijne. Komen ze gelijk aan met de hele arm :vertag
            Hierbij een pica waar je stabi rubbers zitten. Heb er ook nieuwe onder. eerst gm en blijven kraken, nu Powerflex en ook die gaan uiteindelijk weer kraken :thumbdown
            Powerflex geven echter wel de gewenste stabiliteit. Kunt er krap zelf bij maar het is te doen. Wel een K…klusje

Groet jraaf

CAlberts
            Deelnemer

Kun je me uitleggen hoe ik het moet doen? Heeft invetten geen zin? Hier had de VOD het toen wel over (bij mijn vorige Vec). Ze zeiden echter dat dat misschien een jaartje helpt en je ze dan alsnog moet vervangen. Dus vervangen, maar na een jaar weer dezelfde klachten.. :thumbdown

jraaf
              Deelnemer

Zijn het makkelijkst te bereiken als je de voorwielen er af haalt. Ze zitten gevat in een beugeltje welke met 2 torx vast zitten. Je moet er alleen met je gereedschap boven op zien te komen. Vervangen is alleen noodzakelijk als er speling op zit, kun je makkelijk constateren door er ff flink wat druk op te zetten door de stabilisator stang naar beneden te trekken. Invetten heeft zeker zin want dat dien je bij nieuwe zo ie zo te doen. Ze kosten per stuk nog geen 5 euro bij de vod.

Groet jraaf

blackbonkie

stukje los maken zodat je er met een spuitje tussen kan komen en dan er vet tussen spuiten wat geen rubber aan tast, zo heb ik dat ook gedaan bij mij vorige vectra die deed dat heel erg vanachter, daarna heel mooi stil, ik heb er zwarte molycote vet in gespoten

aapje1963
                  Deelnemer

Mijn dealer heeft die van mijn Zafira een keer gedaan en gevet met Forte kettingvet
                    http://www.motorparts-online.nl/Onderhouds-middelen/Forte/Forte-Red-Chain-Grease/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Is heel lang weggebleven dat gekraak….
                    Huidige vec kraakt ook wat bij kou (niet te vergelijken met de Zafira) maar is na stukje rijden weer weg, dus ik wacht nog even af…

Nick-GSI
                    Deelnemer

@aapje1963 wrote:

Mijn dealer heeft die van mijn Zafira een keer gedaan en gevet met Forte kettingvet
                      http://www.motorparts-online.nl/Onderhouds-middelen/Forte/Forte-Red-Chain-Grease/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      Is heel lang weggebleven dat gekraak….
                      Huidige vec kraakt ook wat bij kou (niet te vergelijken met de Zafira) maar is na stukje rijden weer weg, dus ik wacht nog even af…

dat smeer ik er ook tussen op me werk, en boor er 6 kleine gaatjes in waar ook dat vet in komt

evertfisherman
                      Deelnemer

@jraaf wrote:

Draagarmrubbers doet de vod niet, althans niet de mijne. Komen ze gelijk aan met de hele arm :vertag
                        Hierbij een pica waar je stabi rubbers zitten. Heb er ook nieuwe onder. eerst gm en blijven kraken, nu Powerflex en ook die gaan uiteindelijk weer kraken :thumbdown
                        Powerflex geven echter wel de gewenste stabiliteit. Kunt er krap zelf bij maar het is te doen. Wel een K…klusje

Groet jraaf

Bij mij ziet het er zo uit:
                        Is die spleet wel normaal?

Deze foto is van rechtsvoor.
                        Linksvoor kon ik niet goed zien want daar zat een bonk zwart vet op/in het stabirubber.
                        En ik was bezig met mijn velgen aan het schoonmaken, dus ik heb dit meteen even gecheckt.

jraaf
                        Deelnemer

Er zijn twee type. Maar die ‘spleet’ vind ik wel erg groot :hmmz Hij ziet er ook droog uit.
                          Kunt op powerflex.co.uk de verschillen zien. Heb niet zo snel een plaatje bij de hand.

Groet jraaf

evertfisherman
                          Deelnemer

Bedankt voor je reactie.
                            Ik heb linksvoor nog niet gekeken of er een spleet inzit, want daar zat een hoop vet op.
                            Ja ik wil er best nieuwe inzetten, maar is dat te doen?
                            Hulpstang linksvoor heb ik vorig jaar vervangen, nu zag ik ook dat rechtsvoor zijn beste tijd gehad heeft :???:
                            Je kunt er wel slecht bij, bij die stabirubbers, maar dat is niet het probleem.
                            Moet ik echt heel veel demonteren om de stabirubbers te vervangen?

jraaf
                            Deelnemer

Nee, heb er toen bij mijn vod naast gestaan.
                              Het is wel echt prutsen met de ruimte maar ‘t ging net met een dopsleutel er boven op.
                              Kunt ook eerst eens dat miracle vet gebruiken waar ze ‘t hier op ‘t forum over hebben.

Groet jraaf

Kronkels

loopt een vrijwel identiek topic over viewtopic.php?f=6&t=174167

misschien is dat de oplossing voor je ik ga er in ieder geval voor :D

jraaf
                                Deelnemer

Misschien nog ff ten overbloedde. Topic hier start met draagarmrubbers. Maar uiteindelijk gaat ‘t over de stabi rubbers. :afro

Groet jraaf

evertfisherman
                                  Deelnemer

:thumb OK.

koenelsenaar
                                    Deelnemer

Ik heb nooit zoveel zin in dat gepiel, zet een motor hijs balk op m’n zijschermen en trek het subframe met de draagarmen en stabilisatorstang er zo onder weg ;)

2000
                                      Moderator

@koenelsenaar wrote:

Ik heb nooit zoveel zin in dat gepiel, zet een motor hijs balk op m’n zijschermen en trek het subframe met de draagarmen en stabilisatorstang er zo onder weg ;)

Lijkt me aanzienlijk meer werk als een beetje pielen!

koenelsenaar
                                        Deelnemer

Tja, bij een Astra F zit de motor maar met 2 steunen op het subframe vast, achter, dus dan is ietsje kantelen al voldoende. Ik hou van veel werkruimte, pielen is niet iets waar ik van hou….

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.