Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Draagarmen Monza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2009 om 11:51 #17469015
Zet de link eens even hier neer aub ik kan nl niks vinden.
10 maart 2009 om 11:57 #1746901610 maart 2009 om 12:26 #17469017http://stores.ebay.de/Opel-Classic-Parts-Center
Die bedoelde ik eigenlijk en ik zou daar maar eens een mailtje heen sturen/bellen ik denk dat je ze daar voor onder de 200 ex opsturen.
Stonden een tijdje terug voor rond de 180 per stuk te koop nieuw.Maar het punt is die draagarmen gaan 1000 jaar mee enkel de schotel is het zwakke punt daarom zou ik absoluut geen nieuwe draagarm kopen,ik heb hier ook nog 2 goede draagarmen liggen,met verrotte schotels daar las ik ff wat op zoals Fluks heeft gedaan en leg ze reserve,bij mijn APK garage maken ze er geen punt van dat ik eraan heb gelast,ook voor het ik zelf flink wat zitten lassen zoals hier:
http://www.twomas.co.uk/phpbb3/viewtopic.php?f=2&t=581
Ik weet zeker dat ze er geen probleem van maken,die 600 euro had ik liever in mijn portomonee gehouden,voor 600 euro heb je een goede 24V of een getrag 265,draagarmen geef ik meestal af voor 50 75euro per set inclusief lagers en de rest van de remmerij.
10 maart 2009 om 12:33 #17469018De ebay shop is er voor aanbiedingen en opruimingen. Wij als bedrijf hebben een andere bestelsite van Opel Classicparts. Maar wat is duur? Nu is het nog te krijgen voor een prijs die lager is als de oorspronkelijke Opel prijs. Lijkt me niet verkeerd. Ik zou ook voor nieuwe gaan. Al was het maar voor een extra setje in reserve. En ook de voorraad van Opel4ver is beperkt dus binnen een jaartje zijn ze helmaal nergens nieuw meer te krijgen.
10 maart 2009 om 13:10 #17469019Daar heb je zeker gelijk in reserve leggen is nooit stom als je met die modellen autom,s door wilt blijven rijden ik leg zelf ook wel wat reserve:
startmotors,injectie systemen,luchtwegers,wiel ophanging,interieur delen radiateurs,uitlaten,remdelen.Maar bij het punt draagarmen vind ik persoonlijk dat de oude draagarmen makkelijk op te maken zijn,het is alleen de schotel die eraf rot (en soms ook wat onder de schotel) maar dit is zeer gemakklijk beter te maken bij elke draagarm,daarom zou ik die niet nieuw kopen,maar dat is ieder zijn keuzen,voor dat geld wat die draagarmen kosten zou ik liever een 24V kopen of een getrag 265 of een 4-gang aut van een Monza/Senator daar is een grotere vraag na en moeilijker aan te komen.
Die draagarmen had ik wel willen lassen voor 10 euro per uur,had je ze voor 20/30 euro weer beter als nieuw gehad.
Ik koop geregeld een sloper en haal daar al het bruikbare vanaf dan heb ik weer een partij goede delen zoals:
Schokbrekers & veren,radiateur,bumpers,koplampen,
brandstofpomp,startmotor,dynamo,rembekrachtiger & HRC,enz enz.Ik koop zelden echt nieuwe delen (op de beurt onderdelen zoals filters en bougies na),omdat ik er niet aan kan komen of omdat ze veels te duur zijn.
Ik heb laatst wel compleet nieuwe remmen gekocht in Australie 330mm x 28 met Corvette C5 remklauwen met dubbel zuiger klauwen en nieuwe stalen remleidingen voor 400 euro ex opsturen a 200 euro met de boot en dan nog wat belasting met pech,voor dat geld kan niemand me hier in NL/DE zo,n remmen leveren.
10 maart 2009 om 13:28 #17469020Hier heb je wat links:
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=60069
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=forum/showthread.php&threadid=51630
Zoals je kunt zien heb je der zo wat opgelast.
10 maart 2009 om 17:02 #17469021dan heb ik een tijd terug veel geld na het oud ijzer gebracht
heb toen een paar setjes bij een auto gekregen en zelf onder slopers weg gehaald
met wewl wat roest maar geen gaten er ingerot alleen schotels slecht
heb ze zo bij het oud ijzer gegooid
lagen me in de weg
dacht dat die troep er zat was voor weinig geld10 maart 2009 om 17:50 #17469022Die dingen ken ik heb ooit een 265 weg gegeven voor niks.
Heb ooit een compleet injectie systeem en electronische ontsteking in de oudijzer bak gedaan.
Heb ooit een 100% harde Monza laten persen omdat ik de motor als 18jarige niet goed aan de gang kreeg,met de kennis die ik nu heb zou dat ding binnen een paar uur weer goed lopen……
Draagarmen geef ik niks om,om te bewaren 1 setje is genoeg die kun je toch altijd weer opmaken,die wiellagers ben ik veel gekker op,is moeilijker aan te komen en een gebruikt lager is mijn ook goed als ik er weer 1 stuk heb.
10 maart 2009 om 20:52 #17469023Trier telt er altijd nog wat btw bovenop.
Maar moet GSE echt gelijk geven, van fabriek uit zit het al gelast, waarom niet beter zelf maken. Moet nog kijken bij mijn senator maar weet nu al wat ik ga doen als ik dit tegenkom.
Trouwens dat geel verzinken is mooi, iemand een adresje hiervoor ?
10 maart 2009 om 21:28 #17469024bij opel classic parts hadden ze er in januari nog 19 die had ik ook graag willen hebben maar toen was mn auto al vol en mn knipje al leeg
ik denk dat ze er doorheen zijn daar
10 maart 2009 om 21:51 #17469025Ik heb er in 10 jaar nooit geen vervangen en zal dat de eerste 30 jaar ook nooit gaan doen,teminste zolang ik een lasapparaat heb niet ;)
10 maart 2009 om 22:20 #17469026wat een gezeik om een paar draagarmen.
klasse1985 vraag waar je die dingen NIEUW kan kopen.
dus ik zet hier een link neer van opel4ever die ze nog wel nieuw kan leveren.
nu krijgt hij alleen maar gezeur dat hij te duur is. en dat je ze maar beter zelf kan lassen.
maar dit was toch niet de vraag van de topic starter.
het is een hoop geld , maar soms is het beter liever duur dan niet te krijgen.
deze beste man heeft in al die jaren een mooie voorraad nieuwe onderdelen opgebouwd
en wat denk je wat dat wel niet heb gekost en wat het kost om het te al die onderdelen te bewaren.
sommige onderdelen moet je inkopen 10jaar opslaan en dan met een beetje winst te verkopen.10 maart 2009 om 22:35 #17469027:thumbup
10 maart 2009 om 23:56 #17469028Zeker dat en zeker mee eens maar sommige ondelen zijn goed op te maken,ik koop toch ook geen nieuwe auto als ik ergens roest zie,dan laat ik dat toch ook maken,is goed koper en misschien net zo goed als beter als het uit de fabriek kwam.
Ik vind het super dat iemand onderdelen koopt en verkoopt om de hobby/auto,s op de weg te houden.
En voor een nieuwe auto Opel/BMW/MB/Audi/Chevrolet/Kia/Saab enz zal een draagarm niet goedkoper zijn nieuw.
Maar de vraag wat te doen met een draagarm was:
Mijn vraag is heeft een van jullie ervaring hiermeeIk heb meerdere malen mijn andwoord gegeven en der is een gezegde:der zijn meerdere wegen naar Rome.
Maar die weg die nu bewandeld word is de duurste en de langste en daarom raad ik die als iemand met al een paar jaar ervaring met deze modellen af,het is onnodig en belachelijk want het probleem zal zo weer terug zijn,believe me on that.
11 maart 2009 om 07:02 #17469029ik denk dat we allemaal gelijk hebben
wat gse zegt is waar als alleen je schotels verrot zijn moet je die zeker lassen dat zal ik ook altijd adviseren deze heb ik ook los te koop
maar je komt op een punt waar je ze niet meer kunt lassen dan zijn de ophangpunten te roestig en verzwakt dat lassen niet meer mogelijk is
en dan is in mijn ogen een nieuwe of een gereviseerde [zoals beschreven in dat topic van het hecktrieblerforum ] nog de enigste optie
en dan heeft kadettcoupe 1976 gelijk voorraad kost nu eenmaal geld en dat is misschien jammer maar daar komen we niet onderuit
11 maart 2009 om 08:17 #17469030Vele wegen leiden idd naar Rome, en als je zelf niet kan lassen, en je moet het allemaal laten doen (zoals ik), dan is het fijn, dat er mensen zijn, zoals Opel4ever, die NOS of gebruikte onderdelen “verzamelen”, opslaan en verkopen (via een overzichtelijke site trouwens), zodat je je auto op de weg kunt houden. Daarvoor hulde !!
Zo heb ik dus mijn setje draagarmen voorkant, die ik spare heb liggen, weer mooi compleet gekregen (met de silent blockjes)
11 maart 2009 om 21:46 #17469031Das ook al weer zoiets draagarmen voorkant,heb hier 3 misschien 4 setjes liggen voor de vooras.
Ik laat nu deze bussen uit Oz komen:
150$ voor de bussen 82$ voor verzenden=230$=115 euro,dan las ik er zelf nog wat versterkings platen bij en heb ik beter als nieuwe draagarmen en een deze bussen lodderen amper uit en zijn veel strakker wat de wegligging te goede komt.
En voor die 115 euro heb ik mijn vooras super strak gelagerd en die bussen worden ouder als ik…
Meeste is zelfbouw bij de vooras:
Omega B rembekrachtiger en hoofdremcilinder330mmx28mm remmen en Corvette C5 remklauwen (nog niet in hier die remmen zijn nog onderweg uit Oz)
Stalen remleidingen
BMW E36 Eibach verlagings veren
Sachs super touring schokbrekers
En dan wil ook nog die harde bussen uit Australie hebben.
Dan heb je teminste een fatsoenlijk remmende stugge vooras,dat serie spul is maar……zwakjes en soepel.
12 maart 2009 om 07:44 #17469032:sleeping
16 maart 2009 om 19:16 #17469033Heren bedankt allemaal voor de vele reacties.
Hoe het aan het aflopen is. Had uiteindelijk de veerschotels binnen van m&m parts. Dit waren idd niet helemaal de correcte. Het centreer asje in het midden was een stuk te klein. Ben toen begonnen met wielen eraf halen en remmen. Hierna kon ik door het rotten zo de veren weg pakken was dus egt wel nodig. Toen heb ik alle roest weg getikt en bleef er een enorm gat over waar ooit de veerdeksels hadden gezeten. Ik heb hierna weer is in de vraagbaak gekeken. Schrok ervan dat je ook de hele achteras moest uitbouwen om de draagarm te wisselen. had hier niet egt veel zin in aangezien ik de auto opgekrikt had en op een pootje had gezet. Welke ik toevallig had laten rusten op de achteras. Ik heb toen besloten maar te gaan lassen en de draagarmen die ik besteld had af te zeggen. Veerschotels pasten precies op de plek van het gat. Ik heb deze hier netjes geheel in de ronte ingelast. Hierna in de tectyl gezet. Veer er weer tussen weten te krijgen. king:
Nu nog de andere kant. Zal hier wel een paar fotos van maken en hier posten.
Wat betreft dat centreer asje moet het wel goed komen denk ik, die veer springt er niet zomaar tussenuit.
nog ff en ik heb apk :D16 maart 2009 om 19:27 #17469034het centreerasje te klein ??
meestal krijg je van mario die van de vectra en die zijn wat te groot
zal je ze wel van de corsa gekregen hebben die zijn wat kleiner
zijn de ásjes’open van boven??
als er teveel speling op zit kan je er beter een dikker pijpje op lassen16 maart 2009 om 19:28 #17469035Hoeft niet de hele achteras los te halen,enkel wat te lossen dan kun je die lastige bouten eruit krijgen en de draagarm loshalen.
Lassen werkt goed,je kunt het beter maken als vanaf de fabriek.
Normaal moet je stabistang loshalen,schokdemper wiel los halen en dan kun je de veren met spanners iets bij elkkaar knijpen en eronder uit pakken,en dan kun je de schotels er al op lassen.
Die imitatie dingen is ook niks,zijn na mijn idee te gierig en dun gemaakt,beter is zelf wat fabriceren en erop lassen.
16 maart 2009 om 20:58 #17469036Probleem is inderdaad vaak het materiaal (gereedschap) wat je nodig hebt. Voetbal vereniging hier krijgt flinke subsidie maar iemand met oldtimers moet zich zelf bedruipen. Pleit al lang voor soort van hobbyschuur waar mensen in gemeente gebruik van kunnen maken. Boer hier in de buurt bood ruimte aan aan jongens voor hobby aan auto, mocht niet, gesloten.
Op vliegbasis de peel zit hobbyclub met garage met mooi gereedschap, enkel militairen kunnen daar lid van worden, is zoiets niet iets voor opel liefhebbers op te richten ??Btw, klasse dat je het zelf gerepareerd hebt, moet toch de meeste voldoening geven niet ?
22 maart 2009 om 23:01 #17469037Al verder met de schotels????
23 maart 2009 om 17:15 #17469038beide schotels erin gelast en draagarmen dik in de tectyl. Morgen weer voor de keuring. Kwam nog ander leuk geintje tegen van de vorige eigenaar. Probeerde de moer van de schokbreker los te draaien, ging verschrikkelijk zwaar. Dus ik kloten met kruipolie en brander. Geen beweging in. Dus ik nog maar een keer goed kracht zetten. breekt de hele as los. Was de bevestigingsas vervangen door een bout die gewoon door de rubber heen ging en op me draagarm was gelast. Wat een grap. Had een moer verwacht zoals het hoord. Me duim vond het alleen niet zo fijn schoot flink uit. Maja risico van het vak.
Heb een nieuwe gegalvaniseerde bout m12 gehaald bij de gamma met bijpassende moeren.Van de bout heb ik de kop afgeslepen. Overgebleven draadend goed vast gelast waar de bout zat. Vervolgens de schokbreker (na het veerdeksel vervangen te hebben) weer netjes gemonteerd met ring en moer zoals het hoord.27 maart 2009 om 18:05 #17469039en gekeurd.. Nog ff samen met die vent gat in me uitlaat dichtgesmeert met gun gum en hij was goed. :)
bedankt voor de reacties en de fotos cker wat aan gehad.
kan ik er mee rijden. en verder opknappe.
Nu nog gasveren en benzinedrukregelaar, wielen uitbalanceren, uitlijnen……… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.