Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Draagarmen achter Vectra C GTS 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2013 om 09:18 #17258200
Net bij de opel garage geweest voor een aankoopkeuring van een auto die ik al gekocht had. maar gewoon effe voor mijn gevoel. Blijkt dat de draagarmen achter speling hebben.
Nou leef je hier op de site de nodige problemen met draagarmen en hun rubbers voor de Vectra. Zeer bekend probleem.
Nou ben ik effe op internet aan het rondneuzen. en kom ik complete draagarmen tegen. Alleen in verschillende maten.Hoe kom je er achter welke de goede maat is??
Zit nog al verschil in. 228mm of 380 mm
Is het makkelijk of is het niet aan te bevelen de garage(opeldealer) wil het uiteraard ook doen maar kost rond de 450 euro. maar omdat mijn auto 9 jaar is willen ze het ook wel doen tegen het bejaarde auto tarief. (20% korting)
Iemand advies??
bij voorbaat dank.
Louis
1 juni 2013 om 19:49 #18147919Hoi Louis,
Het is even afhankelijk van welke draagarmen je bedoelt. De vec C heeft er achter 3 per zijde.
1 de langslenker, ik denk datje die bedoelt.
2 de bovenste draagarm
3 de onderste draag armHet verschil in maat van de langslenker heeft te maken met het wielbasis verschil tussen de GTS/Sedan en de SW/Signum. Daar zit dacht ik al 10 CM lengte verschil in.
Maar 16 CM klinkt naar mijn smaak wat veel :hmmzHet lastigste aan het vervangen van welke draag arm dan ook is dat de bouten en moeren behoorlijk vast zullen zitten en in sommige gevallen alleen met een snijbrander los komen.
Als de dealer het wil doen voor de 20% regeling en je hebt zelf geen brug en goed gereedschap zou ik die aanbieding nemen. Bij KCP in Oisterwijk krijg je wellicht een betere aanbieding maar ik weet niet hoever dat rijden voor je is.Maar voor dat je dat besluit, neem in overweging dat de speling waarschijnlijk geen afkeur betekend. Maar dat zou je ff moeten navragen.
Ik had die speling ook en daar is ie nooit op afgekeurd. Overigens heb ik recent wel alle draagarmen + bussen van mijn achteras laten vervangen.Groet jraaf
3 juni 2013 om 13:19 #18147921Speling op het achter wie heb ik vorig weekend zelf verholpen op mijn vectra c dit was spelling dat als je je twee handen boven door het wielkast steek en het wiel beetpak je deze naar je toe kan trekken enkelen mm dan moet je je bovenste draagarm vervangen deze zit met twee rubbers vast op eerste oog zal je denken dat die nog goed is maar er zit een lagerkogel in die weerstand bied als deze versleten is is de weerstand weg maar rubber nog heel snap je koste mij drie uurtjes werk om te vervangen zonder brug en heb deze op de sloop gehaald voor 60 bijde ze hebbe de vorm van een boomerang nza deze te hebben vervangen was de spelling weg sucses
3 juni 2013 om 13:26 #18147920Van de sloop….
Veel werk vervangen, en over een paar maanden weer.
Ik heb ook een rammel van de achteras ergens, ik vermoed de onderste draagarm.
Maar ik kon niets vinden, met het bandijzer dertussen liggen wrikken maar niks geks gevonden.
3 juni 2013 om 13:35 #18147922Tegen woordig staat de km stand bij de onderdelen voor het onderstel en kan je vertelen dat 60 euro erg goedkoop is omdat ze nieuw bijna 300per stuk koste.probeer is bij je auto wat ik je vertelde met twee hande de band beet pakken terwel je auto gewoon met vollegewicht op de grond staat en probeer deze met beetje kracht naar je toe te trekken denk dat je dan de spelling voelt omdat je zegt dat met koevoet van af onder de auto er niks spelling vertoond dit lijkt mij dan het zelfde probleem als wat ik omschreven heb ben erg benieuwd gr
3 juni 2013 om 19:48 #18147923dat heb ik gedaan znow. En je voelt dus wat speling. Dus zijn dan de rubbers van de bovenste armen versleten??
Nou heb ik ze van Febi Bilstein gezien voor effe ruim 70 euro. nieuw de stuk. en van Moog 76 euro de stuk. (het boomerang model)
Iemand bekend met deze merken??Ook hebben ze van zelfde merk de onderste voor effe ruim 45 euro stuk. (rechte stuk)
Maar is het makkelijk om het zelf te vervangen?
of is een brug noodzakelijk?
kan je het met gewoon huis/tuin keuken gereedschap of heb je bijzondere dingen nodig?3 juni 2013 om 20:09 #18147924Die 300 ‘t stuk leek mij ook al absurd :ass
Febi is een perfect merk. Is leverancier voor alle grote auto merkenHier een pica van banaan, boven en de onderarm. Daar zie je gelijk het verschil in CM.
Makkelijk is het niet. Zou dan toch een dhz garage opzoeken met een brug.Groet jraaf
7 juni 2013 om 07:33 #18147925Goededag,
Is een makkelijk klusje goed te doen zonder brug.de goedkoopste nieuwe die ik vond was 185 euro van een onbekend merk bij de opel zijn ze bijna drie honderd denk dat je die je gevonden hebzeker moet nemen gr7 juni 2013 om 15:57 #18147926@Znow wrote:
Goededag,
Is een makkelijk klusje goed te doen zonder brug.de goedkoopste nieuwe die ik vond was 185 euro van een onbekend merk bij de opel zijn ze bijna drie honderd denk dat je die je gevonden hebzeker moet nemen grHey znow, die vod van jou. Rijdt ie soms in een goude vectra :wtf
Mijn vod levert die draagarmen voor rond de 100 ‘t stuk. En dat zijn 3 maal raden……Febi bilstein :jerry
De voorste draagarmen die ik net nieuw heb laten steken kosten bij de vod rond de 250€
Waar die vod van jouw z’n spullen weg haalt :wtf Ik zou ‘m afraden.Groet jraaf
9 juni 2013 om 07:34 #18147927Zo de draagarmen vervangen.
Was voor mij toch een iets grotere klus dan verwacht maar was tevens ook gelijk de eerste keer dat ik op die manier met een auto bezig was. MAar goed rustig aan en goed kijken dan kom je een heel eind. MEde dankzij een how2 van de vectra c club van engeland.
Was soms effe lastig met het technisch engels maar klus geklaard. heb nog niet de mogelijkheid gehad om te horen of het geluid is verdwenen. Wat wel verdwenen is, is de speling op de armen. Dus heeft in ieder geval iets opgelost.
met dank aan de mensen die gereageerd hebben. Thnx
Louis
9 juni 2013 om 08:04 #18147928Goed om te horen dat ‘t gelukt is.
Laat je ‘m nog uitlijnen? Ik dacht dat die banaan ook met exentrische bouten gesteld dient worden.Groet jraaf
9 juni 2013 om 15:07 #18147929Dat schijnt niet nodig te zijn(volgens opel dealer. Die schijnen statisch te zijn. Maar binnen kort moet hij toch op ander rubber en moeten de stuurkogels vervangen worden en dat is wel een precisie werkje(volgens opel dealer) en dan zou alles weer goed moeten zijn.
11 juni 2013 om 17:43 #18147930mmmmm. Helaas het vervangen van de bovenste draagarmen heeft niet mogen resulteren in een stillere wagen.
De speling op de wielen is verholpen. Dus dat is een pluspunt,Met het gerammel als je over een klinkerweggetje heen rijd is irritant. Heeft iemand nog ideeen wat het zou kunnen zijn???
13 juni 2013 om 21:45 #18147931Controleer ook ff je ophangrubbers van je stabilisator stang achterzijde. Die geven vaak een vervelend geluid als ze wat uitgelubbert zijn. Tevens is er een modificatie op de bevestigingsbout van de stabilisator tegen het achterwiel hub.
Deze kun je controleren door met momentsleutel (dacht 50nm). Als die dan aangedraaid kan worden moet je hem vervangen door nieuw type bout. Deze aandraaien in 3 fases. (moment en graden). Hiervoor is technische documentatie bij de Opel dealer beschikbaar.
Voor krakend geluid in de vooras is een modificatie voor het isoleren van de onderste spoed van je schokbrekerveren.
Hopelijk kun je hier iets mee..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.