Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Draagarm vervangen Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2011 om 21:19 #17233995
Vanwege kapotte rubbers moet ik mijn voorste draagarmen vervangen. Het leek makkelijk, maar zoals meestal met auto’s is er altijd wel iets wat tegenwerkt.
De 2 bouten in het chassis zijn verwijderd en de moer bij het wiel ook. Ook de stabstang zit los.
Je zou denken: oude draagarm eruit, nieuwe erin. Maar hij werkt niet mee; het achterste bevestigingspunt wil niet loskomen, waarschijnlijk omdat de druk van de veerpoot er nog op staat.Is er een truck om dit wel gedaan te krijgen? Moet ik de hele veerpoot er soms ook uit zien te halen.
Ik hoop dat iemand mij even kan helpen, de auto moet toch eens af nu :-SLennart
10 maart 2011 om 22:38 #17832965je moet wel even de voorpoot los maken van de draag arm
dan pak je de draag arm er zo onderweg als je de bouten er uit hebt
anders even een beetje helpen met een band ijzerik heb het een paar weken geleden ook nog gedaan
2 uur werk gewoon thuis op de stoep
met onderdelen halen er bij:P11 maart 2011 om 08:09 #17832966Ook foto’s gemaakt?? Das altijd handig :p
14 maart 2011 om 17:46 #17832967De draagarm is gelukt, dank voor de hulp. Zoals in veel gevallen: je moet het even weten.
Maar aan de andere kant kom ik op een nieuw probleem; ik krijg de remschijf er niet vanaf. Wiel, remklauw en lokatie boutje verwijderd, dat kan het niet zijn. Bij de andere kant ging de schijf met een tikje van de naaf af, maar deze weigert. Wat nu te doen?
Ik denk zelf aan heetstoken zodat hij uitzet, maar of dat heel slim is weet ik nog niet, zijn er betere opties??14 maart 2011 om 18:16 #17832968Hardere klap?
14 maart 2011 om 20:58 #17832969Hoe hard? Ik heb al met een vuistje lopen rammen, dat er een stuk van de schijf afbrak….
14 maart 2011 om 21:05 #17832970waar woon je?
14 maart 2011 om 21:28 #17832971Beverwijk!
20 maart 2011 om 16:33 #17832972Een dagje weken in de DW40 doet wonderen. Nu moet ik alleen nog de moer van de fuseekogel zien los te krijgen. Ligt het aan mij of is dit een inch-maat?? (11/16)
20 maart 2011 om 16:57 #17832973eff een vraag warom de remschijfen enr af bij draag arm wisselen ?????of moet je deze ook vervangen ??? zo ja vermeld dat dan er bij dit staat een beetje raar voor ons die dit vaker doen.
zo nee dan is het je een hoop werk op de hals halen voor nop . zelfs de rem klauw alles laten zitten
fusse kogel los stabilisattor los en de 2 bevestigings punten wat al gezegd is in ongunstige omstandig heden 2 uur met ophalen draag armen er bij .als ik de draag armen hier heb met lucht gereed schap in minder als 1 uur beide vervangen hoor.en alle bouten en moeren zijn metrisch zou wel een 15mm bij kunnen zitten??bovenkant fusee,, maar gewoon 13mm is m 8 mm 17 is voor de m 10 en 19 voor de dikke m 12 hoor .
Bert Hoofddorp
20 maart 2011 om 19:18 #17832974Sorry,
voor de duidelijkheid: ik moest zowel de remschijven vervangen als de draagarmen.
De rechter fusee heb ik los weten te krijgen, die kant zit weer in elkaar. Aan de linkerkant krijg ik die moer niet los. Sleutel 17 krijg ik er niet overheen en 18 is effe te ruim. Inchmaat 11/16 komt overeen met 17,45 zodoende dat ik op een inchmaat gokte.
Ik kijk wel of ik een inchsleutel kan scoren, je moet toch iets.20 maart 2011 om 19:48 #17832975normaal is het sleutel 18 voor die moer
zeker al door iemandander een beetje naar de kloten geholpen:P21 maart 2011 om 08:58 #17832976je kan ook een nieuw fusee kogeltje op halen,, kijk is ff of er al een vervanger in zit die zitten met 3 boutjes door de draag arm heen en niet geklonken ,als je deze 3 er uit haalt krijg je ook wat meer ruimte en dan de ??kl-te 18 mm moer los slijpen ik neem aan dat aan de nieuwe draag armpjes kogels zitten ..
verder is het inder daad met zo,n schijf wd 40 en een paar rake klappen ,ik zet meestel dragend een as steun onder de schijf onder het deel van de naaf zeg maar en geef een paar echte rake klappen zodat de boel schrikt en spuiten he .
succes Bert
kom je er verder niet uit of heb je is wat je bent welkom is 15 min rijden .
3 april 2011 om 14:17 #17832977Zo,
het is gelukt. Leuk detail is trouwens dat de APK-instantie, beter bekend als kwikfit, mij verkeerd heeft voorgelicht, om niet te zeggen dat ze hebben gepoogd mij op te lichten.
Mijn remschijven zouden te dun zijn, maar ze zeiden niets over de remblokken; een remvoering was vrij dun, bij 1 blok ontbrak deze gewoon!! Ik twijfel of de schijven zelf te dun waren, maar helaas heb ik deze al afgevoerd.Ook zou mijn uitlaatspruitstuk te gescheurd zijn. “nee meneer, het kan niet de pakking zijn, dit geluid wijst duidelijk op het spruitstuk…..
Mooi dus dat de pakking tussen het spruitstuk en de voorpijp gewoon helemaal weg is :-S -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.