Forumindex › Forums › Modellen › Astra › draagarm bevestiging schroefdraad kapot!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2011 om 17:01 #172353979 april 2011 om 17:08 #17853018
beste mensen,helaas vandaag met demonteren vd draagarm de schroefdraad naar de mallemoer gedraaid van mijn astra f gsi.
ben zelf aan t denken om er een helicoil in te zetten alleen weet ik niet of dit gaat!
iemand ervaring hiermee of miss een betere oplossing?
gaat om de achterste linkse bout
de bout wat er in hoort is m12 1.5 en heb er zolang een m 12 ingezet met 1.75 schroefdraad.
deze pakt wel maar heeft een treksterkte van 8.8 terwijl de originele 10.9 is….!
hoor t graag van jullie !!10 april 2011 om 06:36 #17853019Je kan een ander Subframe zoeken op de sloop of iets in die richting.
anders inderdaad iets van een Helicoil erin.
Willem
10 april 2011 om 07:01 #17853020hey willem,aan subframe is niks kapot gaat om de schroefdraad in de vloer…weet alleen niet hoe “hoog” die lasmoer is wat erin zit ivm het plaatsen van een helicoil!
hoor dingen als vloer openmaken om erbij te komen!
dit is eigenlijk het laatste wat ik wil doen omdat ik daar al mijn kadettjes ook voor weg heb gedaan
slijp liever niet in de vloer als t niet nodig is!
mvg10 april 2011 om 07:31 #17853021begrijpelijk, dan zou je nog kunnen overwegen iets uit te boren en een grotere bout passend te maken in dit gat, en de draagarm, of een helicoil inderdaad.
willem
10 april 2011 om 07:37 #17853022Maar ik denk dat je 8.8 bout het wel gaat redden hoor als het nu gewoon goed vast zit kan je er gewoon me rijden. Maar als je het niet vertrouwd kan je altijd nog doen wat wim zegt. Of je maakt een gat in de vloer om een langere bout met een moer te gebruiken
11 april 2011 om 10:59 #17853023vertrouw t niet helemaal met zoeen 8.8 bout….!
ga vandaag eens informeren wat eventueel een helicoil zou moeten kunnen helpen!
als dit geen optie is zal ik eerst even een gat boren in de vloer om te kijken hoe t allemaal vanbinnen uitziet.
een bout en moer zal dan een mogelijkheid zijn alleen denk ik er dan aan om de moer wel degelijk vast te lassen zodat ik niet iedere x mn vloer moet openmaken om de draagarm te wisselen of iig als t subframe moet zakken.
houd jullie op de hoogte van de vorderingen maar ideeen zijn altijd welkom
alvast bedankt!11 april 2011 om 11:54 #17853024is het niet mogelijk om er nieuw draad op te tappen?
11 april 2011 om 12:00 #17853025Jah maar als hij kapot is dan moet ie er sowieso een grotere bout gebruikt worden.
11 april 2011 om 15:17 #178530268.8 bout is sterk zat hoor als het maar goed vast zit complete chassis zijn ermee vast gemaakt. En ik monteer ook schotels van vrachtwagens met 8.8 bouten bij mij is er nog nooit 1 kapot gegaan en daar staan iets meer krachten op als een draagarmpje
12 april 2011 om 03:04 #17853027hoezo een langere bout?
heb t idee bij hard optrekken dat de auto naar links trekt
dus ik denk dat de bout niet goed ast blijft zitten in zn draad
morgen eens even kijken of de bout losser is gaan zitten
bedankt iig20 april 2011 om 05:16 #17853028hey mannen,voor de mensen die denken dat een 8.8bout houd!
helaas ,gisteren merkte ik dat de auto begon te trekken en jawel hoor bout afgebroken.
heb de draagarm er onder vandaan gehaald en gelukkig nog genoeg vlees om er weer een zeskant kop aan te lassen,dus die is er netjes uit!
heb even gekeken en t word dus toch een gat maken in de binnen vloer van ong 10cm
vervolgens komt hier dan de bout van onder in om via t gat er een moer op te draaien.
natuurlijk zal er dan gekozen worden voor metrische fijne draad met 10,9 treksterkte.
was een beetje bang om in de vloer te boren maar zoals ik kan zien is dit goed te doen!
de reden is dat ik met mijne kadett gsi ook ophangingsproblemen heb gehad ivm met rottigheid
dit is ook bij meerdere kadettjes van mij het geval geweest!
heb dit ook altijd gemaakt netjes maar toch toch vind ik voor mijn gevoel dit een belangrijk zwak punt blijven
ikmerkte altijd wel iets in mijn stuur in de vorm van zoeken of trekken bij flink optrekken.
maar bij mijn astra f is dit makkelijker te maken heb ik gezien!
ookhed gat zalopen blijven zodat ie altijd gangbaar blijft,wel is er een nette rubber dop besteld voor het afdekken vh gat in de vloer!
houd jullie op de hoogte van de resultaten
wesley25 april 2011 om 15:48 #17853029even een update….vandaag alsnog een keer goed gekeken en blijkt dat de lasmoer wat functioneerd als schroefdraad bevestiging voor de draag arm toch iets langer is namelijk 2 cm .
heb dit op geboord tot m 14 en vervolgens een helicoil geplaatst.
vervolgens een stevigere bout gezet m12…….en jawel hoor vast!!
gelukkig is er in dit geval geen slijpwerk nodig geweest in de vloer,toch wil ik mensen er voor waarschuwen om voorzichtig te zijn met deze bout te de/monteren!
mvg wesley -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.