dpf meriva

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila dpf meriva

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276661
    16vcorrado
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 May 2016

      hallo

      Ik ben net nieuw op het forum. Ik denk dat er problemen zijn met mijn dpf filter. Soms heb ik last van een blauwachtige rookpluim als de wagen warm is. Ook zie ik dan dat de olie boven het max. streepje staat. Nu heb ik mij een op-com gekocht en de wagen uitgelezen terwijl hij draait. Is er iemand bekend met de meetwaardes en die mij kan vertellen of deze correct zijn?

      Ik zelf denk dat de dpf vol zit.
      Verzadiging dieseldeeltjesfilter,129 %

      Meriva 1.3 cdti bj 2008 75pk motorcode Z13DTJ

      Dit zijn de meetwaardes:

      Informatie meetwaadeblokken:

      Accuspanning,14.4 V
      Ontstekingsstatus,Aan 12 V
      Hoodrelais,Actief
      Brandstofpomprelais,Actief
      APP-sensor 1 (gaspedaalpositie),0.96 V
      APP-sensor 2 (gaspedaalpositie),0.47 V
      Berekende gaspedaalpositie,0 %
      Gaspedaalpositie (APP) bij stationair draaien,Actief
      Gewenst stationair toerental,887 omw/min
      Motorsnelheid,889 omw/min
      Normale bedrijfstemperatuur motor,Niet actief
      Koelvloeistoftemperatuur,24 °C
      Koelvloeistoftemperatuur,2.59 V
      Brandstoftemperatuur,19 °C
      Inlaatluchttemperatuur,22 °C
      Omgevingstemperatuur,4 °C
      MAF-sensor,28 kg/h
      Omgevingsdruk,100 kPa
      Omgevingsdruk,3.76 V
      Laadluchtdruk,99 kPa
      Laadluchtdruk,1.86 V
      EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Niet actief
      EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),2 %
      Gewenste brandstofdruk common rail,26.60 MPa
      Brandstofdruk common rail,26.60 MPa
      Brandstofdrukregelklep afscheiden,15 %
      Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0.37 V
      Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0 kPa
      B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),5.00 V
      B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),40 °C
      B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),0.94 V
      B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),40 °C
      Verzadiging dieseldeeltjesfilter,129 %
      Regeneratie dieseldeeltjesfilter,0 %
      Geforceerde regeneratie DPF (dieseldeeltjesfilter),Niet actief
      Info-schakelaar airconditioning,Niet actief
      Aircodruk (airconditioning),112 kPa
      Aircodruk (airconditioning),0.25 V
      Airco-relais,Niet actief
      Airco-deactiveringsmodus (airconditioning),Onderdruk
      Relais 1 ventilator,Niet actief
      Relais 2 ventilator,Niet actief
      Stand ventilator 3,Niet actief
      Voorgloeirelais,Actief O V
      Diagnose voorgloeirelais,Actief
      Remschakelaar 1,Niet actief
      Remschakelaar 2,Niet actief
      Koppelingsschakelaar,Niet actief
      Voertuigsnelheid,0 km/h
      Snelheid wagen in bereik cruise control,Niet actief
      Tiptoets cruise control,Niet geprogramm.
      Storingsindicator (MI),Uit
      SVS-lampje (auto dringend aan onderhoudsbeurt toe),Uit
      Indicatielampje voorgloeirelais,Uit 12 V
      Oliepeil,Normaal
      Motoroliepeilstatus,OK
      Resterende levensduur olie,128 %
      Waarschuwing motorolie verversen,Actief
      Afst. sinds laatste vervangen DPF (afstand),163 300 km
      Afst. sinds laatste regenereren DPF (afstand),1 600 km
      DPF-stromingsweerstand (dieseldeeltjesfilter),2 Pa/m3/h
      Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
      Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
      BCM: VIN geprogrammeerd (carrosseriemodule),Ja
      Instrument: VIN geprogrammeerd,Ja
      BCM: VIN-status (carrosseriemodule),OK
      Instrument: VIN-status,OK

      Alvast bedankt

      #18319034
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        :wtf 129% lijkt wel dicht te zitten

        Geforceerd regenereren.

        Het lijkt mij of jij korte stukjes rijd? Zodat het regeneratie proces niet kan worden afgemaakt

        #18319036
        16vcorrado
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 May 2016

          Er worden tegenwoordig idd korte ritten gereden ivm ander werk :(
          kan je de roetfilter nog goed krijgen?
          of kan ik het best deze beter laten weghalen?

          #18319037
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Is vast wel goed te krijgen.

            Geforceerd regenereren weet zo niet of dat stilstaand of onder het rijden moet.

            #18319035
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Opcom/tech2 en in het test menu activeren..
              Of gewoon eens in de week een eindje gaan rijden als je een week korte stukken gereden hebt

              #18319038
              16vcorrado
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 May 2016

                Zal ik om te beginnen al eens doen ;)
                Mag ik ook rijden met de op-com aangesloten om te kijken wat hij doet?

                #18319039
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  Ja.. Alleen kun je dat beter met z’n 2en doen.. De een houdt de ogen op de weg de ander op de laptop..

                  #18319040
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Gezien de blauwe walm. Is het dan wel verstandig om stevig te gaan rijden met een verstopte dpf??

                    #18319041
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Laagvliegen worddat denk ik ipv rijden in combinatie mat heforceerd regenereren.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18319042
                      16vcorrado
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 May 2016

                        Oké ik hou jullie op de hoogt.
                        Ik zie op youtube ook filmpjes van het dpf reinigen met de hogedrukspuit is dit verstandig? En krijg je hem zo weer als nieuw?

                        #18319043
                        16vcorrado
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 May 2016

                          Zo net een stukje gaan rijden met de op-com aangesloten.
                          Leuk dat je kan zien hoeveel de wagen nog moet regenereren. :D

                          Dpf is van 129% naar 27% :shock:

                          nieuwe meetwaardes

                          Informatie meetwaadeblokken:

                          Accuspanning,14.2 V
                          Ontstekingsstatus,Aan 12 V
                          Hoodrelais,Actief
                          Brandstofpomprelais,Actief
                          APP-sensor 1 (gaspedaalpositie),0.96 V
                          APP-sensor 2 (gaspedaalpositie),0.47 V
                          Berekende gaspedaalpositie,0 %
                          Gaspedaalpositie (APP) bij stationair draaien,Actief
                          Gewenst stationair toerental,800 omw/min
                          Motorsnelheid,810 omw/min
                          Normale bedrijfstemperatuur motor,Niet actief
                          Koelvloeistoftemperatuur,96 °C
                          Koelvloeistoftemperatuur,0.45 V
                          Brandstoftemperatuur,42 °C
                          Inlaatluchttemperatuur,24 °C
                          Omgevingstemperatuur,10 °C
                          MAF-sensor,22 kg/h
                          Omgevingsdruk,100 kPa
                          Omgevingsdruk,3.78 V
                          Laadluchtdruk,102 kPa
                          Laadluchtdruk,1.92 V
                          EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Niet actief
                          EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),2 %
                          Gewenste brandstofdruk common rail,28.40 MPa
                          Brandstofdruk common rail,29.00 MPa
                          Brandstofdrukregelklep afscheiden,17 %
                          Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0.45 V
                          Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0 kPa
                          B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),5.00 V
                          B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),175 °C
                          B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),1.27 V
                          B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),190 °C
                          Verzadiging dieseldeeltjesfilter,27 %
                          Regeneratie dieseldeeltjesfilter,0 %
                          Geforceerde regeneratie DPF (dieseldeeltjesfilter),Niet actief
                          Info-schakelaar airconditioning,Niet actief
                          Aircodruk (airconditioning),112 kPa
                          Aircodruk (airconditioning),0.27 V
                          Airco-relais,Niet actief
                          Airco-deactiveringsmodus (airconditioning),Onderdruk
                          Relais 1 ventilator,Niet actief
                          Relais 2 ventilator,Niet actief
                          Stand ventilator 3,Niet actief
                          Voorgloeirelais,Niet actief 12 V
                          Diagnose voorgloeirelais,Niet actief
                          Remschakelaar 1,Niet actief
                          Remschakelaar 2,Niet actief
                          Koppelingsschakelaar,Niet actief
                          Voertuigsnelheid,0 km/h
                          Snelheid wagen in bereik cruise control,Niet actief
                          Tiptoets cruise control,Niet geprogramm.
                          Storingsindicator (MI),Uit
                          SVS-lampje (auto dringend aan onderhoudsbeurt toe),Uit
                          Indicatielampje voorgloeirelais,Uit 12 V
                          Oliepeil,Normaal
                          Motoroliepeilstatus,OK
                          Resterende levensduur olie,128 %
                          Waarschuwing motorolie verversen,Actief
                          Afst. sinds laatste vervangen DPF (afstand),163 325 km
                          Afst. sinds laatste regenereren DPF (afstand),0 km
                          DPF-stromingsweerstand (dieseldeeltjesfilter),5 Pa/m3/h
                          Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
                          Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
                          BCM: VIN geprogrammeerd (carrosseriemodule),Ja
                          Instrument: VIN geprogrammeerd,Ja
                          BCM: VIN-status (carrosseriemodule),OK
                          Instrument: VIN-status,OK

                          De turbo hield ook in tot 2000 t/min en dit was na het regenereren ook ineens weg. :thumbup

                          bedankt allemaal

                          #18319044
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            :thumb Was echt de verstopte dpf.
                            Waar het Opel-forum al niet goed voor is

                            #18319045
                            16vcorrado
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 May 2016

                              idd :D

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.