Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › dpf meriva
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2016 om 12:18 #17276661
hallo
Ik ben net nieuw op het forum. Ik denk dat er problemen zijn met mijn dpf filter. Soms heb ik last van een blauwachtige rookpluim als de wagen warm is. Ook zie ik dan dat de olie boven het max. streepje staat. Nu heb ik mij een op-com gekocht en de wagen uitgelezen terwijl hij draait. Is er iemand bekend met de meetwaardes en die mij kan vertellen of deze correct zijn?
Ik zelf denk dat de dpf vol zit.
Verzadiging dieseldeeltjesfilter,129 %Meriva 1.3 cdti bj 2008 75pk motorcode Z13DTJ
Dit zijn de meetwaardes:
Informatie meetwaadeblokken:
Accuspanning,14.4 V
Ontstekingsstatus,Aan 12 V
Hoodrelais,Actief
Brandstofpomprelais,Actief
APP-sensor 1 (gaspedaalpositie),0.96 V
APP-sensor 2 (gaspedaalpositie),0.47 V
Berekende gaspedaalpositie,0 %
Gaspedaalpositie (APP) bij stationair draaien,Actief
Gewenst stationair toerental,887 omw/min
Motorsnelheid,889 omw/min
Normale bedrijfstemperatuur motor,Niet actief
Koelvloeistoftemperatuur,24 °C
Koelvloeistoftemperatuur,2.59 V
Brandstoftemperatuur,19 °C
Inlaatluchttemperatuur,22 °C
Omgevingstemperatuur,4 °C
MAF-sensor,28 kg/h
Omgevingsdruk,100 kPa
Omgevingsdruk,3.76 V
Laadluchtdruk,99 kPa
Laadluchtdruk,1.86 V
EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Niet actief
EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),2 %
Gewenste brandstofdruk common rail,26.60 MPa
Brandstofdruk common rail,26.60 MPa
Brandstofdrukregelklep afscheiden,15 %
Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0.37 V
Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0 kPa
B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),5.00 V
B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),40 °C
B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),0.94 V
B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),40 °C
Verzadiging dieseldeeltjesfilter,129 %
Regeneratie dieseldeeltjesfilter,0 %
Geforceerde regeneratie DPF (dieseldeeltjesfilter),Niet actief
Info-schakelaar airconditioning,Niet actief
Aircodruk (airconditioning),112 kPa
Aircodruk (airconditioning),0.25 V
Airco-relais,Niet actief
Airco-deactiveringsmodus (airconditioning),Onderdruk
Relais 1 ventilator,Niet actief
Relais 2 ventilator,Niet actief
Stand ventilator 3,Niet actief
Voorgloeirelais,Actief O V
Diagnose voorgloeirelais,Actief
Remschakelaar 1,Niet actief
Remschakelaar 2,Niet actief
Koppelingsschakelaar,Niet actief
Voertuigsnelheid,0 km/h
Snelheid wagen in bereik cruise control,Niet actief
Tiptoets cruise control,Niet geprogramm.
Storingsindicator (MI),Uit
SVS-lampje (auto dringend aan onderhoudsbeurt toe),Uit
Indicatielampje voorgloeirelais,Uit 12 V
Oliepeil,Normaal
Motoroliepeilstatus,OK
Resterende levensduur olie,128 %
Waarschuwing motorolie verversen,Actief
Afst. sinds laatste vervangen DPF (afstand),163 300 km
Afst. sinds laatste regenereren DPF (afstand),1 600 km
DPF-stromingsweerstand (dieseldeeltjesfilter),2 Pa/m3/h
Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
BCM: VIN geprogrammeerd (carrosseriemodule),Ja
Instrument: VIN geprogrammeerd,Ja
BCM: VIN-status (carrosseriemodule),OK
Instrument: VIN-status,OKAlvast bedankt
18 mei 2016 om 13:34 #18319034AnoniemLid sinds:
1 January 1970:wtf 129% lijkt wel dicht te zitten
Geforceerd regenereren.
Het lijkt mij of jij korte stukjes rijd? Zodat het regeneratie proces niet kan worden afgemaakt
18 mei 2016 om 14:43 #18319036Er worden tegenwoordig idd korte ritten gereden ivm ander werk :(
kan je de roetfilter nog goed krijgen?
of kan ik het best deze beter laten weghalen?18 mei 2016 om 14:50 #18319037AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is vast wel goed te krijgen.
Geforceerd regenereren weet zo niet of dat stilstaand of onder het rijden moet.
18 mei 2016 om 15:16 #18319035Opcom/tech2 en in het test menu activeren..
Of gewoon eens in de week een eindje gaan rijden als je een week korte stukken gereden hebt18 mei 2016 om 15:26 #18319038Zal ik om te beginnen al eens doen ;)
Mag ik ook rijden met de op-com aangesloten om te kijken wat hij doet?18 mei 2016 om 15:45 #18319039Ja.. Alleen kun je dat beter met z’n 2en doen.. De een houdt de ogen op de weg de ander op de laptop..
18 mei 2016 om 16:26 #18319040AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gezien de blauwe walm. Is het dan wel verstandig om stevig te gaan rijden met een verstopte dpf??
18 mei 2016 om 16:57 #18319041Laagvliegen worddat denk ik ipv rijden in combinatie mat heforceerd regenereren.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
18 mei 2016 om 17:12 #18319042Oké ik hou jullie op de hoogt.
Ik zie op youtube ook filmpjes van het dpf reinigen met de hogedrukspuit is dit verstandig? En krijg je hem zo weer als nieuw?19 mei 2016 om 13:04 #18319043Zo net een stukje gaan rijden met de op-com aangesloten.
Leuk dat je kan zien hoeveel de wagen nog moet regenereren. :DDpf is van 129% naar 27% :shock:
nieuwe meetwaardes
Informatie meetwaadeblokken:
Accuspanning,14.2 V
Ontstekingsstatus,Aan 12 V
Hoodrelais,Actief
Brandstofpomprelais,Actief
APP-sensor 1 (gaspedaalpositie),0.96 V
APP-sensor 2 (gaspedaalpositie),0.47 V
Berekende gaspedaalpositie,0 %
Gaspedaalpositie (APP) bij stationair draaien,Actief
Gewenst stationair toerental,800 omw/min
Motorsnelheid,810 omw/min
Normale bedrijfstemperatuur motor,Niet actief
Koelvloeistoftemperatuur,96 °C
Koelvloeistoftemperatuur,0.45 V
Brandstoftemperatuur,42 °C
Inlaatluchttemperatuur,24 °C
Omgevingstemperatuur,10 °C
MAF-sensor,22 kg/h
Omgevingsdruk,100 kPa
Omgevingsdruk,3.78 V
Laadluchtdruk,102 kPa
Laadluchtdruk,1.92 V
EGR-solenoïde (uitlaatgasrecirculatie),Niet actief
EGR-pulsverhouding (uitlaatgasre- circulatie),2 %
Gewenste brandstofdruk common rail,28.40 MPa
Brandstofdruk common rail,29.00 MPa
Brandstofdrukregelklep afscheiden,17 %
Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0.45 V
Drukverschil dieseldeeltjesfilter,0 kPa
B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),5.00 V
B1S1 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 1),175 °C
B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),1.27 V
B1S2 Uitlaatgastemperatuur (rij 1 sensor 2),190 °C
Verzadiging dieseldeeltjesfilter,27 %
Regeneratie dieseldeeltjesfilter,0 %
Geforceerde regeneratie DPF (dieseldeeltjesfilter),Niet actief
Info-schakelaar airconditioning,Niet actief
Aircodruk (airconditioning),112 kPa
Aircodruk (airconditioning),0.27 V
Airco-relais,Niet actief
Airco-deactiveringsmodus (airconditioning),Onderdruk
Relais 1 ventilator,Niet actief
Relais 2 ventilator,Niet actief
Stand ventilator 3,Niet actief
Voorgloeirelais,Niet actief 12 V
Diagnose voorgloeirelais,Niet actief
Remschakelaar 1,Niet actief
Remschakelaar 2,Niet actief
Koppelingsschakelaar,Niet actief
Voertuigsnelheid,0 km/h
Snelheid wagen in bereik cruise control,Niet actief
Tiptoets cruise control,Niet geprogramm.
Storingsindicator (MI),Uit
SVS-lampje (auto dringend aan onderhoudsbeurt toe),Uit
Indicatielampje voorgloeirelais,Uit 12 V
Oliepeil,Normaal
Motoroliepeilstatus,OK
Resterende levensduur olie,128 %
Waarschuwing motorolie verversen,Actief
Afst. sinds laatste vervangen DPF (afstand),163 325 km
Afst. sinds laatste regenereren DPF (afstand),0 km
DPF-stromingsweerstand (dieseldeeltjesfilter),5 Pa/m3/h
Startblokkeringsfunctie geprogrammeerd,Ja
Wachttijd veiligheidssysteem,Niet actief
BCM: VIN geprogrammeerd (carrosseriemodule),Ja
Instrument: VIN geprogrammeerd,Ja
BCM: VIN-status (carrosseriemodule),OK
Instrument: VIN-status,OKDe turbo hield ook in tot 2000 t/min en dit was na het regenereren ook ineens weg. :thumbup
bedankt allemaal
19 mei 2016 om 13:16 #18319044AnoniemLid sinds:
1 January 1970:thumb Was echt de verstopte dpf.
Waar het Opel-forum al niet goed voor is23 mei 2016 om 20:47 #18319045idd :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.