Forumindex › Forums › Modellen › Astra › dpf geforceerd regeneren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2010 om 11:19 #17217237
In mijn auto is de thermostaat een tijdje kapot geweest en daardoor heeft de dpf nauwelijks geregenereerd. Daarom wilde ik met de op-com het geforceerd doen maar moet dit dan gewoon als de auto stationair loopt of tijdens het rijden aanzetten?
8 februari 2010 om 19:46 #17611910Ik doe dit wel eens met een Tech II, maar dan ook alleen als het lampje al brand (en dus verstopt dreigt te raken). Dit kun je gewoon doen als de auto stil staat en dan gaat hij vanzelf het toerental verhogen, motor op tempratuur laten komen en begint vervolgens met het regeneratie proces.
Doe dit wel op een betonnen ondergrond en zeker niet binnen of zo, hang er ook gee uitlaatslang achter
als er bij jou geen lampjes branden/knipperen dan zit hij ook nog niet vol en is het dus ook nog niet nodig. Anders rij even een stuk snelweg (warme motor, hoger toerental) dan begint hij vanzelf te regeneren (mits dat nodig is uiteraard)
8 februari 2010 om 19:50 #17611911Maar is het meestal al niet te laat als het lampje brand? Hij braakt nu tijdens het rijden continu een enorme kluif roet uit.
Ik heb even met de op-com gekeken en hij geeft de volgende waardes:
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-11 kPa
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,0.00 V
Diesel Particulate Filter Saturation,104 %Zijn dit een beetje normale waardes?
9 februari 2010 om 11:23 #17611912Nee dat zijn geen goede waardes…
met 104% is hij echt verstopt aan het raken. Normaal begint hij met 70 of 80% uit zichzelf te regenereren. boven de 100% is het foute boel maar nog niet te laat. (en gaat er waarschijnlijk een lampje branden)
zit je op de 110 – 120% dan is er een kans dat hij echt verstopt raakt en ook niet meer met regenereren schoon temaken is…
waar moet je op letten:
buiten neerzetten
niet op gras of zo
geen uitlaatgasslang of zo er op zetten
achterkant van de auto vrij laten van een muur of bomen (maar meter er van af)ik weet niet of je met de opcom kun regereren, maar dan kun je gewoon stationair laten staan en de auto regeld zelf het toerental/tempratuur etc. Hij gooit hem zelf hoger in de toeren en stopt ook later.
succes
9 februari 2010 om 12:08 #17611913Oke, met de op-com kan ik hem wel regenereren dus toch maar eens doen voordat het te laat is. Daardoor kan het zeker ook komen dat hij zoveel roet uitstoot?
9 februari 2010 om 16:52 #17611914dat zou ik eerlijk gezegd niet weten of dat een oorzaak is. Dat doen sommige auto’s ook wel waarvan het roetfilter gewoon goed is.
gewoon even kijken
klachten zijn wel inhouden van de auto, storingslampje dat brand of zo als hij echt vol begint te raken
9 februari 2010 om 17:43 #17611915inhouden doet hij wel een beetje (bij 2000 toeren). Ik heb net geprobeerd het genereren te starten mij hij zij meteen “Failed starting regeneration”. Maar het lijkt er ook op alsof hij mij blok niet goed herkent. ik klik aan Z19dtj in een astra h van 2005 en dan ken hij de indentifier niet, vervolgens vraagt hij wat voor type z19dtj ik heb maar in het keuze lijstje staan dan alleen z19dt edc39 en nog een rits en dan nog eens allemaal met of zonder dpf.
9 februari 2010 om 19:15 #17611916als je nu eens de 110Kw pakt
Willem
9 februari 2010 om 19:19 #17611917ja dat had ik ook geprobeerd maar dan ziet hij de dpf helemaal niet. Dan kan je niet eens de waardes uitlezen. Erg vaag. Het zou namelijk wel moeten kunnen.
9 februari 2010 om 19:20 #17611918inderdaad Vreemd verhaal.
is ie niet gechipped??
9 februari 2010 om 19:31 #17611919nog niet, tenminste niet dat ik weet.
23 maart 2010 om 21:16 #17611920nou blijkt dus dat er helemaal geen roetfilter inzit :), de op-com geeft wel waardes aan maar hij zit er dus niet in :wtf.
Nu is het wel zo dat de auto enorme walmen roet eruit gooit als ik in mijn spiegel kijk, je ziet het vooral goed in het donker voor de koplampen van andere auto’s. Weet iemand hoe dat komt?
23 maart 2010 om 22:51 #17611921Vervang je egr-klep maar dat is je probleem roeten en inhouden van een 1.9dtl,dtjof dth is errug vaak egr klep.
25 maart 2010 om 12:09 #17611922de egr klep is al afgesloten met zo’n pakking ertussen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.