dpf geforceerd regeneren

Forumindex Forums Modellen Astra dpf geforceerd regeneren

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217237
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      In mijn auto is de thermostaat een tijdje kapot geweest en daardoor heeft de dpf nauwelijks geregenereerd. Daarom wilde ik met de op-com het geforceerd doen maar moet dit dan gewoon als de auto stationair loopt of tijdens het rijden aanzetten?

      #17611910
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        Ik doe dit wel eens met een Tech II, maar dan ook alleen als het lampje al brand (en dus verstopt dreigt te raken). Dit kun je gewoon doen als de auto stil staat en dan gaat hij vanzelf het toerental verhogen, motor op tempratuur laten komen en begint vervolgens met het regeneratie proces.

        Doe dit wel op een betonnen ondergrond en zeker niet binnen of zo, hang er ook gee uitlaatslang achter

        als er bij jou geen lampjes branden/knipperen dan zit hij ook nog niet vol en is het dus ook nog niet nodig. Anders rij even een stuk snelweg (warme motor, hoger toerental) dan begint hij vanzelf te regeneren (mits dat nodig is uiteraard)

        #17611911
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          Maar is het meestal al niet te laat als het lampje brand? Hij braakt nu tijdens het rijden continu een enorme kluif roet uit.

          Ik heb even met de op-com gekeken en hij geeft de volgende waardes:

          Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-11 kPa
          Differential Pressure Diesel Particulate Filter,0.00 V
          Diesel Particulate Filter Saturation,104 %

          Zijn dit een beetje normale waardes?

          #17611912
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            Nee dat zijn geen goede waardes…

            met 104% is hij echt verstopt aan het raken. Normaal begint hij met 70 of 80% uit zichzelf te regenereren. boven de 100% is het foute boel maar nog niet te laat. (en gaat er waarschijnlijk een lampje branden)

            zit je op de 110 – 120% dan is er een kans dat hij echt verstopt raakt en ook niet meer met regenereren schoon temaken is…

            waar moet je op letten:

            buiten neerzetten
            niet op gras of zo
            geen uitlaatgasslang of zo er op zetten
            achterkant van de auto vrij laten van een muur of bomen (maar meter er van af)

            ik weet niet of je met de opcom kun regereren, maar dan kun je gewoon stationair laten staan en de auto regeld zelf het toerental/tempratuur etc. Hij gooit hem zelf hoger in de toeren en stopt ook later.

            succes

            #17611913
            Spacejam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 November 2006

              Oke, met de op-com kan ik hem wel regenereren dus toch maar eens doen voordat het te laat is. Daardoor kan het zeker ook komen dat hij zoveel roet uitstoot?

              #17611914
              AsconaC20NE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 December 2004

                dat zou ik eerlijk gezegd niet weten of dat een oorzaak is. Dat doen sommige auto’s ook wel waarvan het roetfilter gewoon goed is.

                gewoon even kijken

                klachten zijn wel inhouden van de auto, storingslampje dat brand of zo als hij echt vol begint te raken

                #17611915
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  inhouden doet hij wel een beetje (bij 2000 toeren). Ik heb net geprobeerd het genereren te starten mij hij zij meteen “Failed starting regeneration”. Maar het lijkt er ook op alsof hij mij blok niet goed herkent. ik klik aan Z19dtj in een astra h van 2005 en dan ken hij de indentifier niet, vervolgens vraagt hij wat voor type z19dtj ik heb maar in het keuze lijstje staan dan alleen z19dt edc39 en nog een rits en dan nog eens allemaal met of zonder dpf.

                  #17611916
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    als je nu eens de 110Kw pakt

                    Willem

                    #17611917
                    Spacejam
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 November 2006

                      ja dat had ik ook geprobeerd maar dan ziet hij de dpf helemaal niet. Dan kan je niet eens de waardes uitlezen. Erg vaag. Het zou namelijk wel moeten kunnen.

                      #17611918
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        inderdaad Vreemd verhaal.

                        is ie niet gechipped??

                        #17611919
                        Spacejam
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 November 2006

                          nog niet, tenminste niet dat ik weet.

                          #17611920
                          Spacejam
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2006

                            nou blijkt dus dat er helemaal geen roetfilter inzit :), de op-com geeft wel waardes aan maar hij zit er dus niet in :wtf.

                            Nu is het wel zo dat de auto enorme walmen roet eruit gooit als ik in mijn spiegel kijk, je ziet het vooral goed in het donker voor de koplampen van andere auto’s. Weet iemand hoe dat komt?

                            #17611921
                            opeltechniek
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 March 2010

                              Vervang je egr-klep maar dat is je probleem roeten en inhouden van een 1.9dtl,dtjof dth is errug vaak egr klep.

                              #17611922
                              Spacejam
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 November 2006

                                de egr klep is al afgesloten met zo’n pakking ertussen.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.