Dpf astra h 1.3 cdti 2006

Forumindex Forums Modellen Astra Dpf astra h 1.3 cdti 2006

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    robaa
    Deelnemer

Hallo, ik heb een opel astra h 1.3 cdti uit 2006, vandaag bij de tuner gebracht om de dpf te verwijderen, en te chippen. Ze hebben dus een deel open geslepen om de filter te verwijderen alleen heb ik sterk het vermoeden dat ze in de katalysator hebben geslepen ipv. De dpf. Wie kan mij vertellen waar de dpf en katalysator zich bevinden in deze auto, er is namelijk geslepen in het onderdeel die direct na het uitlaatspruitstuk komt, die grote ronde.
      Hoop op een duidelijke reactie!

Nick-GSI
      Deelnemer

dpf hangt volgens mij op de plek van de midden demper onder de auto, direkt na het spruitstuk zit idd de katalysator

robaa
        Deelnemer

Top! Dank voor uw reactie,
          Heb de auto inmiddels weer naar de tuner terug gebracht maar hij was er van overtuigd dat op de plek wat u beschrijft (roetfilter) de katalysator is. Heb hem laten zien, uitgelegd dat dat toch echt de roetfilter is dmv. Onderdeelnummers, filmpjes, fotos. Zijn reactie : dan heeft deze auto misschien 2 roetfilters. Ik ben zelf geen monteur maar heb wel redelijk wat verstand van autos, maar door deze gebeurtenis zocht ik toch even bevestiging. Kan het trouwens kwaad dat de katalysator nu dus ook verwijdert is? Voor apk e.d.
          Mvg

iquick
          Deelnemer

Als hij al niet weet waar de DPF zit, dan hoop ik dat hij wel weet hoe hij de DPF uit de ECU moet schrijven, ik was allang naar een andere tuner geweest. Daarnaast kan het geen kwaad dat de katalysator verwijderd is, word bij APK toch niet naar gekeken.

Opeltje17
            Deelnemer

Maakt niet uit dat ie leeg is idd, voor de APK wordt ie alleen uitgelezen niet meer geroet, als de boel goed uit geprogrammeerd is krijg je geen foutmelding.

Buscavidas
              Deelnemer

Hmm hoe heet die tuner?? :hmmz

Volgens mij plaatjes geboeg op internet en dit forum waar en hoe dpf wordt leeggehaald
                Ben van plan om het ook uit te laten voeren maar dan wel meteen met goede chiptuning op maat
                Kost wat maar dan heb je ook wat..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.