Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Downpipe vectra OPC Z28NET zonder kat, Keuringsproblemen??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2012 om 15:38 #17253466
Heb bij chargertech in eindhoven een EDS downpipe besteld met in de veronderstelling,
dat vertelde hij mij, dat ik dit goed zelf kon, het monteren dan.
Nu heb ik er naar gekeken met een vriend die een eigen garage heeft, maar dit is gewoon
een hele dag werk.
Verder geeft ie me ook geen garantie dat ik hiermee door de keuring kom, maw downpipe
er onderuit en originele er weer onder dus weer 2 dagen werk.Dit wil ik dus niet.
Heeft iemand ervaring met een downpipe zonder kat?
Heeft dit invloed op de APK?Vectra heeft nog een kat achter deze pipe maar is dit voldoende?
Zijn er andere downpipes die hetzelfde resultaat opleveren, incl sportkat?
Laat hem ook tunen bij hem en incl deze downpipe win ik er 60 pk en 200 NM mee.
Fijn onder de sportknop dus blijft wel origineel.Groeten Dennis
8 december 2012 om 22:29 #18082393@astralover wrote:
Heb bij chargertech in eindhoven een EDS downpipe besteld met in de veronderstelling,
dat vertelde hij mij, dat ik dit goed zelf kon, het monteren dan.
Nu heb ik er naar gekeken met een vriend die een eigen garage heeft, maar dit is gewoon
een hele dag werk.
Verder geeft ie me ook geen garantie dat ik hiermee door de keuring kom, maw downpipe
er onderuit en originele er weer onder dus weer 2 dagen werk.Dit wil ik dus niet.
Heeft iemand ervaring met een downpipe zonder kat?
Heeft dit invloed op de APK?Vectra heeft nog een kat achter deze pipe maar is dit voldoende?
Zijn er andere downpipes die hetzelfde resultaat opleveren, incl sportkat?
Laat hem ook tunen bij hem en incl deze downpipe win ik er 60 pk en 200 NM mee.
Fijn onder de sportknop dus blijft wel origineel.Groeten Dennis
Ik kom jaarlijks zonder problemen door de (Belgische) keuring met de EDS-prekat vervanger.
Eerste maal, op de verplichte “beruchte” tuningkeuring ook niets gezien of van gezegd.
Dus maak je zeker geen zorgen.Volgend jaar zal het wel spannend worden, zit nu een Friedrich 3″ downpipe met 200 cell-kat onder.
9 december 2012 om 04:46 #18082394De voor katalysator is bedoeld om in eerste instantie bij koude start te zorgen dat de uitstoot word beperkt. Op moment van warm greden (wat ook bij de keuring gebeurd) is deze eignelijk overbodig en voldoet de normale katalysator.
Het mag echt geen twee dagen werk zijn hoguit een uur eigenlijk mischien met weinig ervaring 2 maar daar zou het toch echt mee gedaan moeten zijn.
9 december 2012 om 19:29 #18082395Nou ik heb het zelf ook bekeken maar bovenin kom je echt nergens bij.
Hitteschild moet er vanaf, alleen daaral moet er veel verwijderd worden, en 1 bout van de downpipe
zit erg vervelend waar je bijna niet bij komt.Weet niet welke auto jij hebt maar bij een vectra met deze motor zit het hele motorcompartiment vol…
Heeft er iemand ervaring met Chargertech uit eindhoven??
21 december 2012 om 21:09 #18082396Nou de downpipe zit eronder, viel gelukkig allemaal wel mee.
Uurtje of 3 a 4 werk.
Maar dat merk je wel hoor, zoon downpipe, daar win je echt veel mee.
Samen incl de tuning van chargertech is dit echt een aanrader.Gekke ding blijft tot in de 5 spinnen, dacht al eerst dat mijn koppakking eruit lag, omdat hij
bij redelijk vol gas begon te “stotteren”, bleek dus gewoon wielspin.22 december 2012 om 07:21 #18082397@astralover wrote:
Nou de downpipe zit eronder, viel gelukkig allemaal wel mee.
Uurtje of 3 a 4 werk.
Maar dat merk je wel hoor, zoon downpipe, daar win je echt veel mee.
Samen incl de tuning van chargertech is dit echt een aanrader.Gekke ding blijft tot in de 5 spinnen, dacht al eerst dat mijn koppakking eruit lag, omdat hij
bij redelijk vol gas begon te “stotteren”, bleek dus gewoon wielspin.Ik ben blij voor jou dat het gelukt is, gelukkig dat het de moeite waard is na zoveel werk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.