downpipe inkorten

Forumindex Forums Modellen Kadett downpipe inkorten

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    tijs
    Deelnemer

ik vroeg mij af wat het effect nou echt is als ik de downpipe in ga korten. (bij een 1200 ohv)
      ik doel hier op het stuk na het uitlaat spruitstuk dat met 2 buizen naar beneden loopt en daar 1 wordt.

Ik wil het stuk waar het zich uit 2 buizen bevind veel dichterbij het spruitstuk hebben zodat ik maar 1 pijp buts vrij hoef te leggen.

nou weet ik even de standaard lengte niet, maar ik schat zoon 50-60 cm. wat als ik hier bijv 20cm van maak? of nog korter?

ik begreep dat je de motor dan vooral hoog toeriger maakt, nou maakt me dat opzich niet uit, want janken mag het altijd wel een beetje, maar het moet natuurlijk wel nog normaal stationair kunnen lopen.

mensen die dit al eens hebben ingekort? het Y stuk als het ware direct aan het spruitstuk gehangen?

076 wokkel

ik denk dat het weinig uitmaakt ik rijd met een kadett c met een 1200s en die heeft ook eerst een stuk van die dubbele pijp en dan komt het Y stuk.
        Mijn moeder rijd een 1200n en die heeft een spruitstuk waar meteen alles van bijelkaar komt in een pijp en dus een kortere downpijp.
        En ze rijden beide het zelfde, toerentallen enzo.

wat wel verschil zou kunnen maken is de diameter van de pijp. En anders moet je meer aan een spagetti spruitstuk gaan denken.

tijs
        Deelnemer

oohja natuurlijk die 1e serie had een nkele voorpijp. dus dat moet prima werken!
          die heb ik nooit gehad, dus vergeet het altijd.
          dan denk ik dat ik binnekort maar eens de slijptol te hand ga nemen :)

en bedankt voor de reactie natuurlijk ;)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.