mijn Pullman bestuurdersstoel zit niet lekker. De zitting en de rugleuning zijn doorgezakt. Ook de naden en plooien die een Pullmanstoel juist zo mooi maken zijn grotendeels verdwenen. Terwijl de pagagiersstoel nog als nieuw zit. Die is nog heel hard.
Daarom heb ik besloten de stoel op te gaan knappen.
Het is een hele worsteling en de stoel heeft zo’n 50 krammetjes die je met veel moeite op zijn plek krijgt maar het resultaat mag er zijn.
de plooien worden dmv ijzerdraaden die in de stoffen geleiders zitten strakgetrokken. Maar de stoffen geleiders waren compleet vergaan. Dus de plaatselijke kledingmaker heeft deze geleiders allemaal vervangen.
alle oude voering met toplaag verwijderd. Ook ontdekte ik een oud binnenbrandje van de ooit werkende stoelverwarming. Meteen maar de gehele defecte stoelverwarming verwijderd
Stoel voorzien van nieuwe vulling en toplaag.
Ook de lendesteun voorzien van een dubbele laag vulling. Daarna de toplaag erop gelijmd.
Nu dit alles klaar is mag de buitenvoering weer gemonteerd worden. Dat gaat een hele worsteling worden omdat alles nu dikker is door de nieuwe vulling.
Nu de stoel nog even monteren in de auto en hij zit weer als een nieuwe.