Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Door de wasstraat met Astra G OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 oktober 2015 om 10:54 #17273827
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik vertrouw het soort niet met de spoiler.
Zijn er hier al mensen die hun Astra G OPC door de wasstraat hebben gehaald?
12 oktober 2015 om 14:36 #18298871Gewoon met de hand wassen i.p.v. door de krasbeer :thumb
12 oktober 2015 om 14:44 #18298872AnoniemLid sinds:
1 January 1970Spoiler overleefd de wasstraat wel. De krachten die vrij komen wanneer je volgas rijd op de autobahn zijn wel groter.
Net als Mark aangeeft. De echte liefhebber gaat nooit een wasstraat in
12 oktober 2015 om 14:45 #18298873Gewoon doen joh, zo te zien geef je toch niks om de OPC. Gewoon doen, lekker krassen verzamelen en een half gewassen auto. :thumb
12 oktober 2015 om 16:10 #18298874Heb menig wasstraat al wisserarmen dakrailzen spiegels en spoilers zien verwijderen die bij 250kmu wel bleven zitten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
12 oktober 2015 om 17:02 #18298875Wim , wat te denken van een wisserarm die gepakt word en terugslaat tegen je ruit :swear
Zou hem inderdaad lekker met de hand doen :thumb
En vindt je dat niks dan kan je altijd in een wasbox wassen maar let wel …
GEEN borstel gebruiken ;)
De vorige wasser heeft daar vast en zeker zijn velgen mee gedaan :sleeping14 oktober 2015 om 11:15 #18298876@SimpleFace wrote:
Gewoon doen joh, zo te zien geef je toch niks om de OPC. Gewoon doen, lekker krassen verzamelen en een half gewassen auto. :thumb
Ik snap best dat jij jezelf SimpleFace noemt.
Maar normaal gesproken zou ik het met de hand wel doen, alleen zijn ze bij ons bezig met Mais oogsten wat zo’n lekkere troep geeft op de weg door die Tractoren.
Vandaar dat ik dacht ik gooi hem ff snel door de wasstraat. Ik heb de auto pas gekocht en hij heeft toch al wat krasjes enzo en bij mijn vorige auto’s viel het reuze mee ligt er gewoon aan welke wasstraat je pakt denk.14 oktober 2015 om 11:32 #18298877Zal maar is goed naar je lak kijken ;)
Zie je de swirls en hologrammen zitten van het resultaat slecht wassen .
Oudere auto’s hebben dit toch al vaak veroorzaakt door vorige eigenaars .
Er zitten hier ook de nodige detailers en hobby poetsers die de wasstraat erg vermijden …
Zoals ik :jerry
Kom af en toe in de wasbox maar wel met me eigen poetsspullen en
dan is dat alleen omdat ik op straat geen auto’s mag wassen ;)
Maar t is aan jou de keus .
Zelf zou ik t niet doen met zo’n spoiler .
Alleen als je hoort dat er van alles van je auto afgerukt kan worden …
Denk dat je dan sowieso de lamellen moet vermijden en dan de borstels moet nemen …
Correct me if i’m wrong :jerry14 oktober 2015 om 12:05 #18298878Krasstraat geeft inderdaad krassen, daarom heet ie ook zo ;) Swirls vallen vooral bij donkere kleuren in de zon goed op, leaseauto van mijn zwager is pas een jaar oud en zwart: een en al swirls. Maar goed niet iedereen heeft een hobby aan wassen toch zou ik dan voor de wasbox gaan!
14 oktober 2015 om 12:09 #18298879@Masterdust wrote:
@SimpleFace wrote:
Gewoon doen joh, zo te zien geef je toch niks om de OPC. Gewoon doen, lekker krassen verzamelen en een half gewassen auto. :thumb
Maar normaal gesproken zou ik het met de hand wel doen, alleen zijn ze bij ons bezig met Mais oogsten wat zo’n lekkere troep geeft op de weg door die Tractoren.
Vandaar dat ik dacht ik gooi hem ff snel door de wasstraat. Ik heb de auto pas gekocht en hij heeft toch al wat krasjes enzo en bij mijn vorige auto’s viel het reuze mee ligt er gewoon aan welke wasstraat je pakt denk.Die krasjes kan je (mogelijk) prima wegwerken door te poetsen. Die dingen maken geen megakrassen, maar onder zonlicht zie je wel duidelijk het cirkel patroon wat swirls genoemd worden.
Als je je auto 1 keer even goed poetst met een poetsmachine, dan ziet het er weer zo gaaf uit dat je niet meer terug wilt naar de krasstraat.Dan liever naar een wasbox waar je met de spuit de troep er even van af spuit. Bij een schoon gepoetste auto gaat dit supermakkelijk.
14 oktober 2015 om 12:13 #18298880Ja ik ben een mooi weer poetser jongens :p als de zon lekker schijnt lekker buiten je auto wassen/poetsen dan vind ik het wel lekker maar nu met dit weer niet.
De voorkant zit redelijk onder de steenslag en swirls zijn hier en daar al wel te ontdekken.
In ieder geval bedankt voor de info/tips. Ik ga maar lekker naar de wasbox dan en neem mijn eigen emmertje mee en spons.
14 oktober 2015 om 20:45 #18298881Hier in de buurt hebben ze goede wasstraten tegen woordig daar gaat je spoiler echt niet van kapot je moet niet zo’n oude pakken waar de borstels op en neer komen,
16 oktober 2015 om 07:52 #18298882Mijn Astra G Coupe heeft ook een spoiler, in de wasstraat nog nooit problemen gehad.
Alleen vind ik het altijd wel spannend met de spiegels.Als je naar een wasstraat gaat met nieuwere apparatuur hoef jij je daar niet druk om te maken. Bob’s wasstraat heeft een van de betere wasstraten.
Merk inderdaad wel dat ik swirl’s enzo zie maar was al bij aankoop. Moet nog een keer goed polijsten etc.Wel vind ik zelf het resultaat met de hand wassen beter dan door de wasstraat (als je het goed doet). Let wel op, als iets mis gaat in de wasstraat dat het altijd eigen risico is.
16 oktober 2015 om 14:28 #18298883Ik heb 1 keer mijn auto met spoiler door de wasstraat gehaald…… met het drogen wat onder behoorlijk hoge druk ging zag ik die spoiler alle kanten op gaan en was als de dood dat die zou afbreken. Daarna nooit meer gedaan en lekker naar de wasbox. Bij mijn werk zit een redelijk nieuwe met goede spullen en dat bevalt me prima eigenlijk.
19 oktober 2015 om 14:31 #18298884:swear :swear :swear
Ik had toch beter door de wasstraat kunnen gaan.In de wasbox is met de hoge druk flinke plekken blanke lak van voorbumper en motorkap eraf gegaan
19 oktober 2015 om 15:24 #18298885Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar. Je hebt zeker die spuitlans 1mm van je auto afgehouden? Of je lak was al zodanig slecht dat het is gaan afbladderen.
19 oktober 2015 om 15:31 #18298886Ook met 1mm afstand mag dat niet gebeuren, de lak was dus niet goed. Heb je geen foto’s? Misschien zijn die delen opnieuw gespoten.
19 oktober 2015 om 15:59 #18298887Klopt voorkantje is een keer gespoten geweest ben ik achter gekomen.
Wel klote dat zal een dure reparatie zijn
19 oktober 2015 om 21:04 #18298888Een goede wasstraat geeft minder krassen als dat ik de gemiddelde ‘liefhebber’ in de wasbox zie veroorzaken hoor. Ik ga er zelf niet doorheen omdat het simpelweg niet past maar waar ik altijd ga wassen komen regelmatig supercars en die gaan gewoon door de wasstraat
19 oktober 2015 om 21:12 #18298889ik ging zo af entoe een keer door de wasstraat voor de onderkant te wassen.. kan ik met een spuitbox niet makkelijk onder en heel dat gehannes.. maar verder ook alleen de spuitboxen… 1 persoon bij de wasstraat heeft het al een keer voor elkaar gekregen bij me vectra de spiegel eraf te drukken door um naar binnen te duwen inplaats van omlaag te draaien.. dus altijd de spuitboxen voor mij…
20 oktober 2015 om 20:25 #18298890Hologrammen loop je niet op in een wasstraat of door verkeerd wassen maar door een prutser die niet weet hoe je met een roterende poetsmachine om moet gaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.