Donker grijze transmissie olie. Het einde?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Donker grijze transmissie olie. Het einde?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    rinus747
    Deelnemer

Ik heb net een “nieuwe” bak. Zou slechts 80.000km gelopen hebben, zeggen ze!!! Na plaatsen heb ik er nieuwe helder gele olie in gedaan. Na twee dagen rijden heb ik die er uit gehaald om eens te bekijken. Hij is donker grijs. Als ik hem in een doorzichtige cola fles doe kan ik er niet meer doorheen kijken! Erger nog: Ik kan er zelfs nog geen centimeter diep in kijken.

Hoe ziet bij jullie transmissie olie er uit? Wie heeft ervaring?

Groeten Rinus

rinus747
      Deelnemer

mmm….Nog geen reactie!!!……Kijken mensen nooit naar de kleur van hun transmissie olie? :hmmz

Ik ben geen echte auto-monteur, maar een industrieman die opgevoed is met een “preventive maintenance” houding. Misschien ben ik een rare eend in de bijt. Kijkt er echt niemand naar zijn transmissie olie?

rinus747
        Deelnemer

Wie kan er iets zinnigs over zeggen?
          Hij loopt als een trein….maar ik vertouw het niet.

Groeten Rinus

RISL
          Moderator

Niet zo ongeduldig ;)
            Ik bekijk inderdaad nooit mijn transmissie-olie, maar als ik jou was, zou ik de bak eens proberen te spoelen met transmissie-olie. Waarschijnlijk komt er dan nog veel meer grijze troep uit. Dat is gewoon de slijtage van tandwielen, synchromesh-ringen, ga zo maar door. Daarna opnieuw tranmissie-olie erin en dan een paar dagen rijden.

Groeten, RISL

rinus747
            Deelnemer

Spoelen met echte transmissie olie…..dure hobby ;)

Ik heb trouwens ooit eens mijn olie bekeken van een wagen die 125.000km had gereden, en die was toen nog steeds kristal helder.

Ik begrijp niet goed hoe de olie van deze bak zo vuil kan zijn. Hij zou pas 80.000km gereden hebben. Komt die rotzooi los van de wanden als een bak gewisseld wordt?

Groeten Rinus

RISL