Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Dogleg versnellingbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2012 om 15:54 #17246334
Wie kan mij percies uitleggen wat een Dogleg versnellingbak is?
ik weet dat dan de 1ste versnelling links onderin zit
maar wat word er dan percies verandert in de versnellingsbak, en wat is hier het voordeel van?
de getrag 265 van een manta/ascona 400 heeft dit ook, maar hebben ook andere tandwiel verhoudingen.
kun je voor die bakken dan ergens tandwielsets kopen? ik heb al gekeken bij quaife maar die heeft het nietalvast bedankt
10 februari 2012 om 16:44 #17989925AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://en.wikipedia.org/wiki/Dog_leg_gearbox” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 februari 2012 om 17:04 #17989926oke ik begrijp dat het dus gedaan word om het schakelen tussen de de 2de en de 3de versnelling makelijker te maken?
maar wat word er dan percies verandert in de versnellingbak
12 februari 2012 om 15:56 #17989927iemand?
14 februari 2012 om 08:07 #17989928het is gewoon een andere bak, het is niet dat je iets verandert en datie dat dan doet , ja behalve alle tandwielen etc
14 februari 2012 om 08:25 #17989929ik heb er nog een tekoop, van een e30m3 sportbak, angepast voor opel cih
14 februari 2012 om 08:53 #17989930Hij is gewoon handiger in hem snel van zn twee naar zn drie en weer terug ratsen.
Omdat de pook alleen maar naar boven en naar beneden hoeft ipv ook nog een zijdelingse beweging.
Verder is ie toch niet perse anders?14 februari 2012 om 09:54 #17989931nouja, je kan een bak die een 5 op de “normale plek” heeft niet zomaar wat aan het pookmechanisme veranderen dat ie nu ineens linksachter zit , dat bedoel ik er mee
je moet het meer zien als een 4 bak met andere overbrengingen, met nog een versnelling ervoor14 februari 2012 om 17:59 #17989932oke nu word het wel wat duidelijker. ik dacht altijd dat het een aanpassing was.
maar waar kun je tandwiel setjes kopen voor een 265. voor een 4 bak kun je ze gewoon bij quaife kopen.
maar voor een 265 heb ik ze nooit ergens gezien.14 februari 2012 om 18:14 #17989933AnoniemLid sinds:
1 January 1970@mr-turbo wrote:
ik heb er nog een tekoop, van een e30m3 sportbak, angepast voor opel cih
hmmm heb eigenlijk wel veel zin in zo,n bak
maar komt nu helemaal niet gelegen
dit is waarschijnlijk het duurste jaar van onze verbouwing :hmmz
weet wel ongeveer wat zo,n bak waard is
dus ff niets voor mij ;)15 februari 2012 om 11:30 #17989934denk dat samsonas transmissions
dit kan.http://samsonas.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
zou eens naar hen mailen.
grtn18 april 2012 om 07:05 #17989935Welke ‘standaard’ dogleg bakken zijn er allemaal om achter een CIH te hangen?
18 april 2012 om 08:19 #17989936zf, manta 400 sport , en bmw e30 m3 dat zijn de meest voorkomende die er zo op passen, bij de bmw moet je paar kleine dingetjes veranderen, waarbij de getrags duidelijk sterker zijn dan de zf
18 april 2012 om 08:38 #17989937Een ZF (komt geloof ik uit een Kadett GT/E standaard?) is duur, en ik kan me voorstellen dat een Manta 400 bak ook vrij zeldzaam en duur is.
Hoe zit het met die e30 M3 bak? Moet je daarvoor de kom van een opel overschroeven, of gaat het niet zo makkelijk…
18 april 2012 om 11:48 #17989938Bij een M3 bak moet je de bellhouse van een manta gebruiken. Hier is dan een gefreesde pasplaat voor te kopen om ze aan elkaar te kunnen schroeven. Voor een (D)OHC motor heb je de bellhouse van een manta 1.8s 4bak nodig, voor een CIH heb je die van een manta CIH 4bak nodig.
Houdt er wel rekening mee dat die M3 bakken duur zijn in de handel. Gelukkig heb ik er zelf al eentje liggen voor mn let :wors
18 april 2012 om 16:06 #17989939@Ben_M wrote:
Bij een M3 bak moet je de bellhouse van een manta gebruiken. Hier is dan een gefreesde pasplaat voor te kopen om ze aan elkaar te kunnen schroeven.
Wat Je hier schrijft is onjuist….
18 april 2012 om 18:44 #17989940…tenzij je eentje van een 4-bak gebruikt ipv degene van een 264/265 (plug en play) ;)
18 april 2012 om 19:21 #17989941@mr-turbo wrote:
@Ben_M wrote:
Bij een M3 bak moet je de bellhouse van een manta gebruiken. Hier is dan een gefreesde pasplaat voor te kopen om ze aan elkaar te kunnen schroeven.
Wat Je hier schrijft is onjuist….
ik weet niet of je hiermee bedoelt dat ik er eigenlijk e30 M3 bij had moeten zetten omdat er verschillende M3 bakken zijn, ofdat het niet klopt. Want in dat geval zou ik niet weten wat hier niet juist aan is.
18 april 2012 om 20:01 #17989942wat jij laat zien is voor een c20xe/let ;)
Voor de cih heb Je geen pasplaat nodig, een origineel opel cih bellhouse van een 265 is voldoende19 april 2012 om 08:11 #17989943ah ok, dat wist ik niet. Weer wat geleerd :thumbup
19 april 2012 om 08:54 #17989944Waar moet ik ongeveer aan denken qua prijs voor een goeie e30 m3 bak?
Wat heb je hier verder nog bij nodig? Wat voor as uitgang zit er op deze bak?
19 april 2012 om 20:54 #17989945prijzen variëren nogal voor zoiets.
Heb ze voor 1000+ aangeboden gezien.
De verbinding naar de cardanas gaat via een hardyschijf bij deze bak.
Om deze te verbinden met het staartstuk van je ascona achteras zul je een cardanas moeten (laten) verbouwen.
Ik heb er bij de mijne volgens mij een omgelaste omega cardanas bij. Hier moet wel een schuifstuk in komen.
Weet nog niet hoe het gaat lopen met mijn BMW achteras, maar als dat allemaal zover gelukt is mag die omgelaste cardanas van mij wel weg. Maar ik schat dat dat nog wel een tijdje kan duren ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.