Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Doffe koplampen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2010 om 11:13 #17677913
okeej, nou thanks…. heb net zo’n lappenschijnf gekocht … die kan dus meteen weer terug !!
Maareh…. waar haal je schuurpapier met korrel 2000 iod. Ben heel Almere afgeweest en hoger dan 1200 kom ik niet !! :wtf
8 juli 2010 om 11:22 #17677914oh nou de autolakken boer hier in roosendaal verkoopt tot 3000 hoor (misschien nog wel meer :hmmz)
kijk anders even bij Leko in bruinisse (webshop) die verkoopt ook die meguiars velletjes WP schuurpapier.
http://www.lekocarhifi.nl/Maar zat die PastX bij jou in dat headlight repair setje van meguiars of had je die los gekocht?
8 juli 2010 om 11:48 #17677915origineel gepost door speaker
okeej, nou thanks…. heb net zo’n lappenschijnf gekocht … die kan dus meteen weer terug !!Maareh…. waar haal je schuurpapier met korrel 2000 iod. Ben heel Almere afgeweest en hoger dan 1200 kom ik niet !! :wtf
Je kan het wel proberen, maar zo’n lappenschijf wordt vaak gebruikt om metalen te polijsten en is voor bv een velgrand uitermate geschikt.
Je moet het vergelijken met het machinaal poetsen van je auto, doe je niet met een lappenschijf.
Het is sowieso altijd wel handig om in huis te hebben, zo’n lappenschijf.
Ik zelf heb een doos vol met die dingen, heb ze ooit ook eens zelf gemaakt van oude postzakken voor de grove bewerking van aluminium.Een goede autolakkenwinkel of verfgroothandel heeft minimaal korrel 2000 en da’s prima.
Als je 1500 kan krijgen moet je gewoon 2 natte vellen tegen elkaar houden en lichte schuurbewegingen maken, heb je ook 2000.8 juli 2010 om 12:51 #17677916origineel gepost door sw_reijnders
oh nou de autolakken boer hier in roosendaal verkoopt tot 3000 hoor (misschien nog wel meer :hmmz)kijk anders even bij Leko in bruinisse (webshop) die verkoopt ook die meguiars velletjes WP schuurpapier.
http://www.lekocarhifi.nl/Maar zat die PastX bij jou in dat headlight repair setje van meguiars of had je die los gekocht?
PlastX had ik los gekocht !
8 juli 2010 om 13:40 #17677917Heren, het kan veeeeeeeeeeeeeel eenvoudiger, gewoon met commandant. Even poetsen, maar ze worden als nieuw!
8 juli 2010 om 13:43 #17677918commandant, tandpasta, koperpoets etc (heb vanalles al voorbij zien komen) daar kun je idd dofheid en oppervlakkige krassen wegpoetsen.
heb je er diepe krassen op staan, zul je echt moeten schuren met WP schuurpapier.
@ Kampendiek
wat maakt Commandant eenvoudiger dan bv Past X? ;)
dat is allebei een Polish en Past X kun je zelfs (semi)machinaal poetsen.8 juli 2010 om 13:49 #17677919Bassie : het is pLast-X
8 juli 2010 om 13:58 #17677920kan ook :angel
zal er in het vervolg op letten.
moet het spul nog kopen :D
wil zo’n Headlight Repair setje kopen en daar zittie ook in.8 juli 2010 om 14:06 #17677921origineel gepost door Kampendiek
Heren, het kan veeeeeeeeeeeeeel eenvoudiger, gewoon met commandant. Even poetsen, maar ze worden als nieuw!Klopt, moet je wel nr. 4 en 5 gebruiken.
Standaard acrylpoets is nog altijd brasso koperpoets.Heb zelf alle commandant versie’s staan,tubes chroompoets,
rvs poets en een stuk of 10 verschillende polijst staven.
Laatste gebruik je in combi met een lappenschijf.Met de hand polijsten is ook wel te doen hoor, kun jen met dit weer
het overtollige zweet als schuurwater gebruiken:P8 juli 2010 om 14:07 #17677922origineel gepost door sw_reijnders
kan ook :angelzal er in het vervolg op letten.
moet het spul nog kopen :D
wil zo’n Headlight Repair setje kopen en daar zittie ook in.Mooi setje, maar wat kost dat nou?
8 juli 2010 om 14:14 #176779238 juli 2010 om 14:35 #17677924Dat valt wel mee, als je er meerdere malen gebruik van kan maken tenminste.:hmmz
8 juli 2010 om 14:49 #17677925Met de hand gaat ‘t ook goed hoor, alleen iets langer werk.
Wordt ook nog wel eens door sommige vakmensen gebruik gemaakt van dodekop. Is een kleurstof die gebruik wordt bij
het kleuren van cement.
Men nemen een doek, wat dodekop erin, doek dichtvouwen
zodat je een bolletje krijgt en dat dopen ze in water en polijsten maar.
Lijkt een beetje op dezelfde techniek als er bij het politoeren
wordt gebruikt, is ook zo’n arbeidsintensieve klus.
Resultaat echter is subliem vakwerk (daar word ik nu vrolijk van).:P12 juli 2010 om 19:03 #17677926volgens de autoshop was het verschil tussen de zwarte en witte pLast X dat de zwarte iets groffer is qua korrel.
wellicht leuk weetje :angel
heb um in de kofferbak liggen . . . ga van de week is tollen met de boor :)
12 juli 2010 om 19:03 #17677927volgens de autoshop was het verschil tussen de zwarte en witte pLast X dat de zwarte iets groffer is qua korrel.
wellicht leuk weetje :angel
heb um in de kofferbak liggen . . . ga van de week is tollen met de boor :)
13 juli 2010 om 06:55 #17677928Heb jij de zwarte of de witte ??
Ik heb de witte, als jij nou de zwarte hebt kunnen we vergelijken bij de Meern.
Volgens mij is de witte gewoon alleen maar een ‘goedkoper’ doorzichtig flesje !
Er staat nl. niks over korrel/grof/fijn oid
13 juli 2010 om 07:20 #17677929Interessant topic.. Ik zit met krassen in me koplamp te kijken..
Kan em eerst behandelen met commandant 4, die heb ik nog wel een pot staan :PDaarna de ergste krassen nog opschuren met 2000 (moet het waterproof zijn, of mag het droog?) en daarna polijsten?
Maar wat bedoelen jullie precies met lappenschijf? Want dan kan ik dat nog ff halen en op een boor/schroefmachientje zetten.13 juli 2010 om 10:45 #17677930origineel gepost door speaker
Heb jij de zwarte of de witte ??Ik heb de witte, als jij nou de zwarte hebt kunnen we vergelijken bij de Meern.
Volgens mij is de witte gewoon alleen maar een ‘goedkoper’ doorzichtig flesje !
Er staat nl. niks over korrel/grof/fijn oid
ik heb de zwarte, maar dat is wat de man bij de autoshop zei.
ben benieuwd.
13 juli 2010 om 10:47 #17677931origineel gepost door groenetijger
Interessant topic.. Ik zit met krassen in me koplamp te kijken..
Kan em eerst behandelen met commandant 4, die heb ik nog wel een pot staan :PDaarna de ergste krassen nog opschuren met 2000 (moet het waterproof zijn, of mag het droog?) en daarna polijsten?
Maar wat bedoelen jullie precies met lappenschijf? Want dan kan ik dat nog ff halen en op een boor/schroefmachientje zetten.volgens mij is het in deze fijne korrel alleen in WP te krijgen.
en anders zou ik altijd voor WP gaan. Lekker een dag laten weken van te voren en schuren.
Ik zou zowiezo ook nog 2500 of 3000 als laatste doen.
Hoe gladder het is, hoe makkelijker je het gepoetst krijgt achteraf.13 juli 2010 om 11:48 #176779322000 heb ik liggen (niet waterproof). Wel bij een zaak gehaald waar ze ook 2500/3000 hebben.
Ik zal dan iig toch WP 2000/2500/3000 halen, om het poetsen wat makkelijker te maken.Maar waarmee goed te polijsten? Want ik heb wel een schroefmachine/boormachine/haakseslijper liggen, maar niks om erop te doen qua polijstspul haha
13 juli 2010 om 13:10 #17677933als je plastic met gewoon schuurpapier gaat schuren wordt het warm. Water koelt ook nog het plastic waardoor het beter schuurt.
14 juli 2010 om 05:34 #17677934ok, dan zorg ik iig voor waterproof papier..
Maar wat voor polijstspul/lap moet je gebruiken om het mooi gepolijst te krijgen? Want daar heb ik geen ervaring mee namelijk :P14 juli 2010 om 07:21 #17677935Je moet het wel machinaal polijsten. Met de hand is nl. niet te doen.
Heb gister een koplamp van een Passat geprobeerd, maar op de hand gaat dat echt niet lukken.
Met een speciale kop op je boormachine wel !
14 juli 2010 om 13:30 #17677936En wat voor speciale kop is dat speaker? :D Dan kan ik deze week ook eens aan de gang hehe
14 juli 2010 om 14:34 #17677937Niet mijn kop, want die scheer ik elke dag kaal!
Een steunschijf met een lamsvacht oid en een fijne polyeterschijf (schuimrubber).
Is meestal met klitteband bevestigd.Laag toerental.
Als je het met de hand doet (in de lengte), moet je meer kracht uitoefenen bij de poetsbewegingen.
Op een koplamp niet met je vingers poetsen, maar met je handpalm, dit ivm eventuele “poets-strepen” te voorkomen.Commandant nr.5 heb ik vanmiddag het achterlicht van m’n scoot met gedaan, was er per ongeluk met de schuurmachine overheen gegaan.
Eerst korrel 600 genomen, toen 1000 en daarna met de hand alle krassen er uit gepoetst.
Voordeel van met de hand polijsten is dat het materiaal niet zo warm wordt, jijzelf met dit weer des te meer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.