Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › dof ratelend geluid onder de motorkap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 februari 2012 om 17:42 #17247240
Beste liefhebbers,
Ik heb een nieuwe insignia van 2012, 2.0 cdti,130pk, getuned bij opel tot 160pk, 18″, mahagony, limousine versie en ben zeer tevreden.
Nu doet er zich een vervelend geluid voor bij het rijden, soms ook stationair maar minder, tussen de 1800 en 2200 toeren. Iets dof ratelend en tokkend of rollend, moeilijk te omschrijven. “klok,klok,klok” zoiets :hmmz
Dealer zegt dat het te maken heeft met de turbo die de druk niet kwijt kan en heeft een vacumpompje besteld om te monteren, maar is zelf niet zeker of het gaat werken. Deze klachten zouden wel al bij de Astra zijn gesignaleerd, maar ook nog geen duidelijke oplossing :wtf . Wat als het niet de turbo is? Ik verwacht van de turbo wel een fluitend geluid (had vroeger een nissan patrol), of ben ik achter op mijn tijd :sleeping
Iemand hier al ervaring mee gehad?Alvast bedankt!
29 februari 2012 om 19:21 #18001737Geen ervaring mee, maar ik ben als leaserijder wel nieuwsgierig naar een opel dealer die doet aan tuning. Om welke dealer gaat t?
1 maart 2012 om 08:45 #18001738Het is een Belgische dealer die Nederlandse tuningproducten plaats.
2 maart 2012 om 21:01 #18001739vacuum pompjes die bij de radiateur zitten gaan wel ens geluiden maken ja, hebben ook al paar insignia’s gehad die het hadden
3 maart 2012 om 19:41 #18001740hey een van die lawaaitjes op astra j zoals ik op mijne had is dels verholpen .
meerdere 1.7 cdti rijders horen soms zo een huilend lawaai vanuit de motor ruimte dit vooral in lage toeren. merk ik zelf dit ongeveer tussen de 1500-3000 rpm en meestal hoorbaar in de eerste 3 versnellingen een hoger snelheid is het geluid verminderd door motor lawaai e wind geruis .
hier over bestond voor astra j en ook andere modellen een oplossing op astra j zou je enkel de diesel filter moete vervangen en dan is dit geluid voor een groot deel weg . niet compleet weg .
heb dit proef ondervindelijk getest op mijn wagen astra j 1.7 cdti 110 pk .insignia heeft de zelfde brandstof filter .
weet niet als dit ook zou werken op deze motor variant .25 april 2012 om 13:10 #18001741Even een update:
Het is al weer even geleden dat er een nieuw vacuümpomje (bij de radiator) is geplaatst, maar dat loste het gerammel niet op. Later is er een onderdeeltje bij gezet. Een zwart klein potje (vermoedelijk ook iets om onderdruk te maken) tussen het pompje en de turbo. Het geluid is geminderd maar nog steeds storend. Het gerammel zou wel van de turbo zelf komen en pas als de motor op bedrijftemperatuur is (90°c) en rond de 2000 toeren. Het probleem zou ondertussen gekend zijn bij Opel zelf,als de diagnose juist is.
Niet echt bevredigend dus :hmmz
Volgens dealer is het probleem dus verder niet te behandelen. Moet ik nu vragen een nieuwe turbo te steken of dit nadeel erbij te nemen?
Misschien een second opinion vragen?Groetjes,
Rick29 april 2012 om 19:33 #18001742@Rik2.0 wrote:
Beste liefhebbers,
Ik heb een nieuwe insignia van 2012, 2.0 cdti,130pk, getuned bij opel tot 160pk, 18″, mahagony, limousine versie en ben zeer tevreden.
Nu doet er zich een vervelend geluid voor bij het rijden, soms ook stationair maar minder, tussen de 1800 en 2200 toeren. Iets dof ratelend en tokkend of rollend, moeilijk te omschrijven. “klok,klok,klok” zoiets :hmmz
Dealer zegt dat het te maken heeft met de turbo die de druk niet kwijt kan en heeft een vacumpompje besteld om te monteren, maar is zelf niet zeker of het gaat werken. Deze klachten zouden wel al bij de Astra zijn gesignaleerd, maar ook nog geen duidelijke oplossing :wtf . Wat als het niet de turbo is? Ik verwacht van de turbo wel een fluitend geluid (had vroeger een nissan patrol), of ben ik achter op mijn tijd :sleeping
Iemand hier al ervaring mee gehad?Alvast bedankt!
29 april 2012 om 19:38 #18001743Beste Rik,
Ik rij zelf een ST Insignia 1,4 ecoflex benzine turbo in de kleur mahagony. Een heerlijke auto. Het fenomeen wat je omschrijft ken ik en ben er ook al mee bij de dealer geweest. Met name bij het stationair draaien van de motor is dit geluid erg hinderlijk. Volgens dealer is dit een automatische afzuiger die overtollige brandstofdampen afzuigt. Zou niets aan te doen zijn ( men wilde het eventueel wel isoleren zodat geluid minder wordt ). Ik weet niet of dit verhaal klopt, maar informeer ook eens bij je dealer.30 april 2012 om 08:01 #18001744Een diedel heeft zo’n klepje niet volgens mij..
Willem
2 september 2012 om 17:07 #18001745Beste aanhangers,
Het probleem is van de baan! Het geluid bleek helemaal niet van de turbo afkomstig. De rechter vooras bleek bij de montage gelijmd ipv gesmeerd te zijn, wat een rollend geluid bleek voor te brengen. As is vervangen, geluid weg, ik blij :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.