Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › doen of niet doen……
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2014 om 08:21 #17263725
Zou het mooi staan om het rooster van een Corsa C type GSI zwart waar de voor wissers door heen komen te laten spuiten in de kleur van de auto… hij kost nieuw met korting via de Opel dealer € 60,- dan moet hij nog gespoten worden..ik twijfel omdat het rooster iets weg valt achter de motorkap.
Bij mijn vorige auto een Astra lag hij bovenop en die had ik toen ook laten spuiten nooit geen spijt van gehad want ze slaan nogal snel witachtig uit als je het kunststof niet op tijd behandeld.
Is kijken wat jullie mening is………….
29 januari 2014 om 10:04 #18211568Ik zou er eentje van de sloop halen. Hij is hooguit wat dof van kleur maar je wil hem toch spuiten. Verder is een parafaan toch niet aan slijtage onderhevig.
29 januari 2014 om 15:01 #18211569Indd wat B4 zegt.
Ik mij parafaan ook nog een zwartspuiten, en ik weet zeker dat het mooier staat als grijs
29 januari 2014 om 16:21 #18211570Ik heb laatst die van mij ook even een keer gespoten in zijdeglans zwart, het is meer iets wat je zelf zal gaan zien maar naar mijn mening zeker de moeite waard!
29 januari 2014 om 16:53 #18211571Ben inmiddels dik fan geworden van mat zwart van de Action :afro
€2,10 en ziet er perfect uit…ik heb niet eens geschuurd of primer gebruikt, alleen schoongemaakt en dan bespoten :jerry
29 januari 2014 om 23:36 #18211572@TWA wrote:
Ben inmiddels dik fan geworden van mat zwart van de Action :afro
Ben ik met je eens en ik denk dat het op kunststof wel zal gaan
zonder schuren en primer, maar ik heb vorig jaar de aluminium
spiegels van mijn motor gespoten (ook matzwart van de Action),
maar daar zitten nu al plekjes in, ondanks dat ik ze netjes geschuurd
had (maar had helaas geen primer). :oops:29 januari 2014 om 23:58 #18211573@VideoRipper wrote:
@TWA wrote:
Ben inmiddels dik fan geworden van mat zwart van de Action :afro
Ben ik met je eens en ik denk dat het op kunststof wel zal gaan
zonder schuren en primer, maar ik heb vorig jaar de aluminium
spiegels van mijn motor gespoten (ook matzwart van de Action),
maar daar zitten nu al plekjes in, ondanks dat ik ze netjes geschuurd
had (maar had helaas geen primer). :oops:Aluminium moet je eigenlijk ook niet schuren, en juist wel primeren :P
Aluminium vormt namelijk een lichte oxidatie laag, net als roest.
Alleen roest aluminium niet verder na een dunne laag.
Zodra jij gaat schuren, beschadig of verwijder je die oxidatie.
Met gevolg dat je aluminium weer gaat “werken”, waardoor er plekjes ontstaan.Een paar lagen primer, goed laten drogen, licht schuren en dan de kleur ;)
Pas dus op dat je niet door schuurt, krijg je het bovenstaande effect.
Fijne korrel, om het zo strak mogelijk te krijgen.30 januari 2014 om 00:08 #18211574@PeterNoFear wrote:
Pas dus op dat je niet door schuurt, krijg je het bovenstaande effect.
Fijne korrel, om het zo strak mogelijk te krijgen.Hahaha, ja dat blijkt inderdaad maar weer eens.
Ach, ieder z’n vak: ik heb in ieder geval weer wat geleerd vandaag. :thumb
30 januari 2014 om 00:11 #18211575Heb een jaar bij een meubelspuiterij gewerkt.
Niet mijn ding, wel een boel geleerd :thumb30 januari 2014 om 07:49 #18211576Al met al als ik het doet dan is het iets voor het voorjaar bij betere temperaturen.
Wel leuk om te zien wat Opel rijders zelf doen, je steekt hier echt veel dingen soms van op. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.