Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › DOEN OF NIET DOEN !?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2009 om 15:37 #17210001
Maat van me heeft interesse in een Zafia a Z2.2SE
De wagen ziet er op de gebruikelijke gebruikers sporen er prima uit en heeft 21000 km gelopen
Echter dit zijn de problemen die we ondervonden tijdens een proefrit:
Remmen zeer slecht.
Start koud prima, ,maar als hij warm is pingelt hij stationair
Richtingaanwijzers en waarschuiwings lichten werken niet
Radio staat op “safe”wat denken jullie ?
kopen of weglopen ?
2 juni 2009 om 18:22 #17485822een A zafira met 21.000 km ???
2 juni 2009 om 18:59 #17485823en dan deze problemen???
21.000km met een set remmen???
ik doet er tegen de 80 a 90.000km met een set voorremmen (veel snelweg)
achterremmen zijn nu bij 190.000km dun aan het worden.
2 juni 2009 om 19:05 #17485824misschien een 0 vergeten misschien heeft hij 210000 gelopen
3 juni 2009 om 06:42 #17485825Juist !! hij heeft 210000 gelopen….. :D
De Remmen zijn compleet op, maar volgens de autoverkoper wordt de auto met een “verse”apk afgeleverd
3 juni 2009 om 07:07 #17485826AnoniemLid sinds:
1 January 1970tjah ligt erg aan de prijs
als de prijs er naar is dat er t 1 en ander nog aan moet gebeuren
dan lijkt het me geen probleem
als je zelf ten minste kunt overzien
wat dat aan kostten ongeveer isen dan moet je het zelf ook nog kunnen /willen doen;)
en anders kun je beter om kijken naar 1 die wel al in goed staat is;)
3 juni 2009 om 17:34 #17485827Prijs is er wel naar…
Maar we denken dat als de wagen nog net door de apk kan wel of niet oficieel,
De verkoper zal zeggen dat hij tip top is.
Nu voelen we het aan ‘t remmen [weinig vertraging] en ik weet niet of hij iets kan doen waardoor je het niet meer goed kan “voelen”3 juni 2009 om 20:04 #17485828*De mate van slijtage is voor de apk niet direct een rede om af te keuren (os de schijven moeten echt achterlijk dun zijn) zolang de remvertraing maar gehaald wordt.
Rem vertraging en remslijtage hoeft ook zeker niet iets met elkaar te maken te hebben (remschijven en remblokken die versleten zijn, kunnen net zo goed remmen als nieuwe remmen).
Dus ik zou me om die remmen niet druk maken, gewoon vervangen als je hem koopt.
*Wat betreft het warm slecht stationair slecht lopen kan een groter probleem zijn, bijv. een distributie ketting die opgerekt is (vrij prijzig om te vervangen).
*Radio code is op diverse manieren op te vragen, is dus ook geen probleem.
*Alarm en knipperlichten moeten werken voor apk, mocht de auto toch goedgekeurd zijn, en werken deze lichten niet, gewoon contact met rdw opnemen, dan is de auto niet gekeurd volgens de richtlijnen, en worden er tegen het desbetreffende bedrijf sancties ondernomen.
13 juni 2009 om 21:43 #17485829Hee……dat is wat..
Maar hoe weet ik of het “bekende” distributie ketting aan de orde is en of je dit vrij makkelijk kan herkennen bij een eventuele aankoop.14 juni 2009 om 10:00 #17485830Tja dat is nu eenmaal een gok / risico, zeker als de auto niet duur is.
En dan is het aan jouw of je dat risico neemt.17 juni 2009 om 15:38 #17485831ja het is zeker een gok helemaal met zo’n km stand. als je t niet vertrouwd laat een aankoopkeuring doen!
remmen hoeven niet eens perse versleten te zijn. soms staan bij ons (dealer) auto’s best lang dat er roestvorming op de remmen zit en hij de eerste 50km niet erg fijn remt.
17 juni 2009 om 17:43 #17485832Ligt echt aan de prijs/bouwjaar. je kan voor weinig mazzel hebben, maar een echt goede auto zullen ze niet voor weinig te koop zetten. rij anders naar de plaatselijke dealer voor een controle. Vertel een mooi verhaal dat je de auto, als je deze koopt daar voor onderhoud komt ;)
Doet de verkoper al moeilijk over zo’n ‘keuring’ dan weet je genoeg.
20 juni 2009 om 12:52 #17485833Als deze apk met apk geleverd word dan moeten remmen en knipperlichten werken, bij deze km stand zullen er toch nog wel meer kosten aan komen de komende jaren…
20 juni 2009 om 17:00 #17485834De remmen moeten idd werken, maar zoals al eerder gezegd kan een auto met remschijven die zo dun zijn een stuk karton en remblokken waar nog 1mm remvoering opzit gewoon worden goed gekeurd mits hij de vertraging haald en het remverschil niet groter is dan 30%.
Maar de remmen zijn dan simpel gezegd wel tot op de draad versleten!!
14 juli 2009 om 16:13 #17485835Inmiddels een andere Zaf gekocht uit 2002, een 1800.
Mijn broer heeft een set velgen over van een omega B1, passen deze ook op de zaf?
Voor zover ik het kan zien wel, maar wil het even zeker weten.
:)14 juli 2009 om 19:05 #17485836jah heb ze ook van m`n omega op m`n zafira gelegd
15 juli 2009 om 16:19 #17485837Bedankt…..kan ik een setje winterbandjes gaan regelen:agent:agent
15 juli 2009 om 18:24 #17485838juh….. je mot je avatar nog veranderen !
10 augustus 2009 om 21:36 #17485839Ik heb nog géén nieuwe foto voor de Avatar….
Heb jij nog tijd om dit te rochtelen Leentje…..
:afro10 augustus 2009 om 21:38 #17485840Klopt het bij een Zaf 1.8 dat als je met een stationair lopende motor je lichten dimmen als je licht aan het stuur draait?
Ik zelf heb het gevoel dat mijn accu op sterven na dood is…..
:hmmz11 augustus 2009 om 06:41 #17485841Hey Arie, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !
Nu snap ik ook dat jij met een zaf in het lijstje stond en net met je F :P
Dat de lichten iets doven kan wel kloppen, dat doet mijn G ook wel eens.
Vergis je niet in wat een stuurbekrachtigingsmotor aan vermogen opneemt !
Zeker als je net hebt gestart, je airco begint te draaien, alle elecktronica opstart en je dan ook nog eens aan het stuur begint te draaien dan wil het wel eens hoog oplopen allemaal.Mocht de auto lange tijd hebben stilgestaan kun je eventueel de accu ook zelf helemaal opladen of eens ff laten doormeten op capaciteit (misschien kan Leen dat ook wel voor je doen).
Niks om je zorgen over te maken, tenzij dit ook op de snelweg gebeurd.
Wat betreft de levensduur van een accu, de mijne zit er al 10 jaar en 231.xxx km in en doet nog steeds zn werk naar behoren :thumbup
Gr. Arjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.