Doel 350 Pk. plus/minus.

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Doel 350 Pk. plus/minus.

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271742
    gijzbed-opc
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Beste Opelvrienden.

      Mijn blok z20let heeft een revisie gehad. Als doel 350 Pk.
      Gedaan:
      gesmede zuigers
      stalen drijfstangen
      zuigerbodem koeling
      76 mm uitlaat systeem + downpipe.
      80 mm luchtmassa meter.
      Garrett turbo 2871R
      Gr. intercooler.
      Sachs-Koppeling komt nog!
      Injectoren nu 470 cc maar misschien 630 cc wat denken de profs hierover wat kan ik het beste doen.
      Eventueel nog ander benzinepomp?
      En wat heb ik nog vergeten?

      Mvg. Peter.

      #18283396
      bd.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 July 2009

        dit zijn vragen die je beter kan stellen aan de persoon die de wagen af gaat stellen :thumb

        #18283397
        16VCalibra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2008

          Alle bouten en moeren ARP neem ik aan?
          470cc is prima voor 350pk.
          Sachs koppeling, neem aan een sinter, zou ik monteren voor het afstellen.
          Benzinepomp pierburg of bosch 044.
          Een set goeie bougies, electrode afstand tevens verkleinen.
          Een grotere inlaat misschien voor de 350pk?

          Ik neem aan dat je de motor eerst in gaat rijden? Doe dat in ieder geval op de goedkoopste motorolie voor 1000 a 1500km. Daarna Castrol edge 10w60 erin.

          Wie gaat de auto afstellen als ik vragen mag?

          #18283398
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Walbro levert ook intank high performance pompen, die zijn ook prima.

            En inrijden etc. goed afspreken met degene die hem gaat afstellen.

            Mijn mening is 200km op de bank inrijden met action olie erin (vol synth) en daarna volle polle mappen (met goede olie erin).

            #18283399
            Baas J.
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 May 2008

              Inlaat vergroten anders heeft het bijna geen zin.

              #18283400
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Elke tuner denkt er weer anders over. Ik zeg een motor bepaald in de eerste 20 minuten op de bank of ze heel blijft of ploft.

                Een goed gebouwde motor zal heel blijven. Hebben dit nu al gedaan met diverse blokken. Rijden nog steeds met haast geen afwijking tussen de cilinders met een compressietest.

                Ik ben nooit van doelen stellen. Nou ga je je helemaal blind staren op 350pk. Bouw lekker de motor op en kijk wat eruit komt. Vermogen zegt helemaal nix.

                Een mooie koppelkromme in commbinatie met grip en iemand die goed kan rijden, daar heb je veel meer aan :)

                #18283401
                gijzbed-opc
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  :thumb Tanxx voor jullie adviezen .
                  Ja alles is ARP
                  Inlaat word vergroot.
                  Benzinepomp moet dan nog gedaan worden blijkbaar.
                  Welke tuner weet ik nog niet Klasen of EDS.
                  Maar het liefst zou ik hem in Nederland laten afstellen maar weet geen tuner die hiervoor
                  geschikt is.
                  Helaas moet er eerst nog een andere downpipe gemaakt worden dus duurt het nog even de oude past niet .
                  Idd is het belangrijk dat hij een mooi koppel verloop krijgt , het is maar een richting die 350 Pk.

                  #18283402
                  Baas J.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2008

                    Klasen

                    #18283403
                    Vannos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2010

                      Zou zelf koppel niet te hoog af laten stellen, is alleen maar spinnen

                      #18283404
                      kiyamizio
                        Lid sinds:
                        5 February 2010

                        Koppel = pk dus lager koppel wordt het geen 350pk lijkt mijn

                        #18283405
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Idd koppel = pk, dus je kunt niet kiezen voor minder koppel en meer vermogen.

                          Is gewoon een formule voor. Koppel icm toerental levert een bepaald vermogen op uitgedrukt in pk

                          #18283406
                          16VCalibra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2008

                            Klasen Motors. Alleen zou ik wel de set up even overleggen met de tuner zodat je dat niet van hem te horen krijgt (ter plekke) van dat gaat niet lukken want dit en dit moest ook nog aangepast worden.. Is zoned als je straks helemaal in Duitsland staat..

                            #18283407
                            z20leh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 November 2011

                              als ik jouw was zou ik kiezen voor een catchtank en een 2de benzinepomp.
                              voor de turbo zou je ook kunnen kiezen voor een gtx28 turbo.

                              #18283408
                              16VCalibra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2008

                                Voor zn doel is een 2871 prima, die gaat tot 430 ofzo dacht ik. Een gtx kost gelijk iets van 400 euro meer..

                                #18283409
                                z20leh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 November 2011

                                  @16VCalibra wrote:

                                  Voor zn doel is een 2871 prima, die gaat tot 430 ofzo dacht ik. Een gtx kost gelijk iets van 400 euro meer..

                                  maar spoelt wel sneller op.

                                  #18283410
                                  16VCalibra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2008

                                    Ja dan is het afwegen maar ik zou het voor dat geld niet doen. Heb zelf met n 2876 gereden en dat spoelt ook snel op. Nu komt er bij mij wel een gtx35 op. Omdat t n grotere turbo is heeft t meer zin dat die sneller spoelt..

                                    #18283411
                                    gijzbed-opc
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Wat is nu eigenlijk een betere optie. ?
                                      Een lange luchtinlaat circuit.! (Origineel)met een Z19DTH luchtfilterhuis.80mm LMM Of… een verkorte luchtinlaat..
                                      Heb eens ergens gelezen dat een lang inlaatcircuit beter koppelverhouding heeft.
                                      Wie heeft hier een idee over.

                                      #18283412
                                      Vannos
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 November 2010

                                        Dat zou naar mijn idee eerder effect hebben op een turbo loze motor, Hoe langer beter koppelobouw

                                        #18283413
                                        16VCalibra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2008

                                          Die vraag zou je het best aan de bekende duitse tuners kunnen stellen denk ik. Die kunnen je daar het enige juiste antwoord op geven denk ik.

                                          @gijzbed-opc wrote:

                                          Wat is nu eigenlijk een betere optie. ?
                                          Een lange luchtinlaat circuit.! (Origineel)met een Z19DTH luchtfilterhuis.80mm LMM Of… een verkorte luchtinlaat..
                                          Heb eens ergens gelezen dat een lang inlaatcircuit beter koppelverhouding heeft.
                                          Wie heeft hier een idee over.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.