Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Doel 350 Pk. plus/minus.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 mei 2015 om 13:54 #17271742
Beste Opelvrienden.
Mijn blok z20let heeft een revisie gehad. Als doel 350 Pk.
Gedaan:
gesmede zuigers
stalen drijfstangen
zuigerbodem koeling
76 mm uitlaat systeem + downpipe.
80 mm luchtmassa meter.
Garrett turbo 2871R
Gr. intercooler.
Sachs-Koppeling komt nog!
Injectoren nu 470 cc maar misschien 630 cc wat denken de profs hierover wat kan ik het beste doen.
Eventueel nog ander benzinepomp?
En wat heb ik nog vergeten?Mvg. Peter.
2 mei 2015 om 17:08 #18283396dit zijn vragen die je beter kan stellen aan de persoon die de wagen af gaat stellen :thumb
6 mei 2015 om 07:40 #18283397Alle bouten en moeren ARP neem ik aan?
470cc is prima voor 350pk.
Sachs koppeling, neem aan een sinter, zou ik monteren voor het afstellen.
Benzinepomp pierburg of bosch 044.
Een set goeie bougies, electrode afstand tevens verkleinen.
Een grotere inlaat misschien voor de 350pk?Ik neem aan dat je de motor eerst in gaat rijden? Doe dat in ieder geval op de goedkoopste motorolie voor 1000 a 1500km. Daarna Castrol edge 10w60 erin.
Wie gaat de auto afstellen als ik vragen mag?
6 mei 2015 om 16:18 #18283398Walbro levert ook intank high performance pompen, die zijn ook prima.
En inrijden etc. goed afspreken met degene die hem gaat afstellen.
Mijn mening is 200km op de bank inrijden met action olie erin (vol synth) en daarna volle polle mappen (met goede olie erin).
7 mei 2015 om 18:31 #18283399Inlaat vergroten anders heeft het bijna geen zin.
8 mei 2015 om 05:30 #18283400Elke tuner denkt er weer anders over. Ik zeg een motor bepaald in de eerste 20 minuten op de bank of ze heel blijft of ploft.
Een goed gebouwde motor zal heel blijven. Hebben dit nu al gedaan met diverse blokken. Rijden nog steeds met haast geen afwijking tussen de cilinders met een compressietest.
Ik ben nooit van doelen stellen. Nou ga je je helemaal blind staren op 350pk. Bouw lekker de motor op en kijk wat eruit komt. Vermogen zegt helemaal nix.
Een mooie koppelkromme in commbinatie met grip en iemand die goed kan rijden, daar heb je veel meer aan :)
9 mei 2015 om 11:47 #18283401:thumb Tanxx voor jullie adviezen .
Ja alles is ARP
Inlaat word vergroot.
Benzinepomp moet dan nog gedaan worden blijkbaar.
Welke tuner weet ik nog niet Klasen of EDS.
Maar het liefst zou ik hem in Nederland laten afstellen maar weet geen tuner die hiervoor
geschikt is.
Helaas moet er eerst nog een andere downpipe gemaakt worden dus duurt het nog even de oude past niet .
Idd is het belangrijk dat hij een mooi koppel verloop krijgt , het is maar een richting die 350 Pk.9 mei 2015 om 17:35 #18283402Klasen
9 mei 2015 om 19:59 #18283403Zou zelf koppel niet te hoog af laten stellen, is alleen maar spinnen
10 mei 2015 om 09:29 #18283404Koppel = pk dus lager koppel wordt het geen 350pk lijkt mijn
10 mei 2015 om 09:33 #18283405Idd koppel = pk, dus je kunt niet kiezen voor minder koppel en meer vermogen.
Is gewoon een formule voor. Koppel icm toerental levert een bepaald vermogen op uitgedrukt in pk
11 mei 2015 om 07:13 #18283406Klasen Motors. Alleen zou ik wel de set up even overleggen met de tuner zodat je dat niet van hem te horen krijgt (ter plekke) van dat gaat niet lukken want dit en dit moest ook nog aangepast worden.. Is zoned als je straks helemaal in Duitsland staat..
23 mei 2015 om 19:11 #18283407als ik jouw was zou ik kiezen voor een catchtank en een 2de benzinepomp.
voor de turbo zou je ook kunnen kiezen voor een gtx28 turbo.26 mei 2015 om 14:11 #18283408Voor zn doel is een 2871 prima, die gaat tot 430 ofzo dacht ik. Een gtx kost gelijk iets van 400 euro meer..
26 mei 2015 om 14:26 #18283409@16VCalibra wrote:
Voor zn doel is een 2871 prima, die gaat tot 430 ofzo dacht ik. Een gtx kost gelijk iets van 400 euro meer..
maar spoelt wel sneller op.
27 mei 2015 om 12:33 #18283410Ja dan is het afwegen maar ik zou het voor dat geld niet doen. Heb zelf met n 2876 gereden en dat spoelt ook snel op. Nu komt er bij mij wel een gtx35 op. Omdat t n grotere turbo is heeft t meer zin dat die sneller spoelt..
17 juni 2015 om 14:41 #18283411Wat is nu eigenlijk een betere optie. ?
Een lange luchtinlaat circuit.! (Origineel)met een Z19DTH luchtfilterhuis.80mm LMM Of… een verkorte luchtinlaat..
Heb eens ergens gelezen dat een lang inlaatcircuit beter koppelverhouding heeft.
Wie heeft hier een idee over.17 juni 2015 om 21:06 #18283412Dat zou naar mijn idee eerder effect hebben op een turbo loze motor, Hoe langer beter koppelobouw
19 juni 2015 om 07:30 #18283413Die vraag zou je het best aan de bekende duitse tuners kunnen stellen denk ik. Die kunnen je daar het enige juiste antwoord op geven denk ik.
@gijzbed-opc wrote:
Wat is nu eigenlijk een betere optie. ?
Een lange luchtinlaat circuit.! (Origineel)met een Z19DTH luchtfilterhuis.80mm LMM Of… een verkorte luchtinlaat..
Heb eens ergens gelezen dat een lang inlaatcircuit beter koppelverhouding heeft.
Wie heeft hier een idee over. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.