Forumindex › Forums › Modellen › Astra › dode hoek lijn: waarom alleen links ??!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2015 om 07:03 #17273875
Hier hebben jullie vast wel eens over nagedacht:
Waarom heeft alleen de linkerspiegel een dodehoeklijn met daarachter gebold glas?
Ik heb een dichte station astra en die linker spiegel is ideaal, maar rechts is deze veel noodzakelijker
en daarvoor bestaat hij niet .. daar moet een reden voor zijn, iemand?:hmmz
16 oktober 2015 om 07:15 #18299224normaal als je rechts over je schouder kijkt kun je door je ramen naar buiten kijken bij een personen versie van je astra
de bolling in je spiegel voor links is dat als je naar links kijkt je dan tegen je deurstijl aan kijkt en verder dus niks ziet…
als je een bolling in je rechter spiegel wil kun je mogelijk een engelse spiegel monteren.. die hebben een bolling rechts omdat ook het stuur rechts zit…overgens is sinds een paar jaar dat een dode hoek spiegel op lichte bedrijfswagens verplicht is.. dus kan zijn dat dat bij jouw astra nog niet verplicht was…
16 oktober 2015 om 07:33 #18299225Ik bedacht me laatst tijdens het verstellen van de achteruitkijkspiegel, daar had ook best aan de rechterkant een gebogen spiegel kunnen zitten. Scheelt over de schouder naar rechts kijken in de regen/spits, waar je eigenlijk je ogen voor je op de weg wilt houden. Ik kon mijn binnenspiegel zo instellen ‘meer naar rechts gedraaid’ dat ik perfect zag wat er rechts achter mij gebeurde.
Dit is normaal niet te zien met de rechterbuitenspiegel en ook niet via de binnenspiegel in normale stand. Misschien dat het in lage auto’s niet zo werkt, maar in mijn Meriva werkt dit prima.16 oktober 2015 om 08:42 #18299226@gameone wrote:
Hier hebben jullie vast wel eens over nagedacht:
Waarom heeft alleen de linkerspiegel een dodehoeklijn met daarachter gebold glas?
Ik heb een dichte station astra en die linker spiegel is ideaal, maar rechts is deze veel noodzakelijker
en daarvoor bestaat hij niet .. daar moet een reden voor zijn, iemand?:hmmz
als die aan de bestuurderskant zit, dan zal er in Engeland vast een rechter variant van te vinden zijn toch?
16 oktober 2015 om 08:51 #18299227Dat ontdekte ik ook toen ik op ebay zocht naar een spiegel voor rechts!
Perfecte oplossing -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.