Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dode hoek etc foutmelding
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 augustus 2022om 20:55 door Peter 7hills.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2022 om 12:56 #18455140
Hallo.
Ik heb een Astra Sports Tourer model J van februari 2013.
Sinds een paar dagen krijg ik de melding dat het Dodehoek waarschuwingssysteem niet meer werkt
Het begon circa 2 jaar geleden dat bij lichtjes afremmen deze melding kwam (tijdens het rijden dus).
Intussen komt deze melding dus altijd al bij de eerste controle bij het opstarten.
Maar ook de indicatiesymbolen bij de achteruitrijcamera doen het niet meer en de parkeersensoren en de inparkeerhulp doen niets meer.
Ook dit is waarschijnlijk ergens een slecht contact in een connector, of een slecht contact op de print van de control unit van dit hele gebeuren.
Want ik kan mij niet voorstellen dan in één keer alle sensoren het begeven hebben.Mijn vragen:
– Ik kan geen zekering vinden die hier voor verantwoordelijk is, of toch, is het zekering 3 achterin de bagageruimte (parkeerhulp)…
– Welke connector(en) is/zijn verantwoordelijk voor de verbinding met de controlunit en waar zit(ten) die…
– Waar zit de controlunit zelf..
Onder de motorkap in die zwarte bak rechts bij de accu, bij het zekeringkastje achter het bakje dat linksonder het stuur zit?
Of misschien links achterin de bagageruimte achter dat klepje waar ook zekeringen en relais zitten?
En is dit misschien die controlunit (gezien op internet)?
Opel Astra J Parking control unit PDC 13332174 0263004410Of zou er misschien een of andere storing zijn vanaf de stekker van de trekhaak.
Aan de andere kant zou dan volgens mij ook de richtingaanwijzer meteen anders moeten reageren, 6x knipperen ipv 3 keer, toch!Graag jullie mening en tips.
1 februari 2022 om 14:17 #18455141Ho mensen, laat maar, ik heb het zojuist zelf opgelost .
Toen ik in de handleiding zag dat die zekering 3 van de parkeerhulp linksachter in de bagageruimte zat achter die klep, ben ik gaan kijken of hij misschien door gesmolten was.
Dat was niet zo, maar ik zag meteen die controlunit zitten, iets links onder die unit met alle relais en zekeringen.
Ik heb alle connectoren los gehaald, met speciale contactspray schoongemaakt en weer aangebracht.
De connectoren die ik niet los kreeg wat heen en weer gewrikt en ook alle zekeringen en relais even aangedrukt.Alles werkt weer naar behoren.
Of dat probleem met afremmen en die (fout)melding ook is opgelost weet ik niet, dat merk ik vanzelf.
Mooi dat alles weer werkt, ben ik blij om, want de huidige auto’s, zeker stationwagens, zijn slecht te overzien met achteruitrijden en parkeren.
1 februari 2022 om 22:27 #18455176Fijn om te lezen dat je het zelf op heb kunnen lossen.
24 juli 2022 om 11:23 #18473495Hallo mensen.
Waar kan ik in de instellingen het dodehoek systeem uitzetten? Het gaat om de Insignia Station uit 2014. Ik word ziek van de constante melding dat het dodehoek systeem niet werkt.
16 augustus 2022 om 16:06 #18477160Net bij garage geweest, heb hetzelfde probleem. Kan helaas niet uitgezet worden. De printplaat blijkt achter de bumper te zitten waar hij veel straatvuil vangt, printplaat gaat daardoor flink corroderen, deze zit weliswaar in doos, echter die is niet waterdicht genoeg. Lompe plek om zoiets te monteren. Bedankt weer opel :good-job:
16 augustus 2022 om 20:55 #18477202[quote quote=18477160]Net bij garage geweest, heb hetzelfde probleem. Kan helaas niet uitgezet worden. De printplaat blijkt achter de bumper te zitten waar hij veel straatvuil vangt, printplaat gaat daardoor flink corroderen, deze zit weliswaar in doos, echter die is niet waterdicht genoeg. Lompe plek om zoiets te monteren. Bedankt weer, opel [/quote] dit grapje kost trouwens 1200,00 incl. Montage. Vind het fors voor auto van 7 jaar oud
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.