Forumindex › Forums › Modellen › Astra › diversen vervangen X20XER
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2011 om 11:42 #17235530
Waar moet ik ongeveer aan denken wat het ongeveer gaat kosten om onderstaande dingen te laten vervangen bij een X20XER en hoelang ze hier mee bezig zijn:
-multiriem
Wel is de Distributieriem 25000 km geleden vervangen, zou toen de multiriem,spanrollen en waterpomp allemaal al tegelijk zijn vervangen of worden deze dingen ook weleens apart gedaan ?
-stappenmotor
-brandstoffilter
-interieurfilter
-abs sensor is vuil of kapot, abs lampje brand soms wel soms niet. als ze branden doet hij et ook echt niet als de lampjes uit zijn doet abs het wel.
meestal bij koud starten gaat lampje samen met TC lampje aan en als ik heb gereden en motor is uit geweest en later start ik hem weer blijven ze uit.( dus heeft schoonmaken zin of moet er een nieuwe wielnaaf met sensor op )?alvast bedankt
12 april 2011 om 15:18 #17854163normaal gesproken worden de spanrollen en waterpomp mee vervangen tijdens een riemwissel
(waterpomp word vervangen als hij over de distributie loopt, als hij over de multiriem loopt laten ze hem meestal zitten)
Normaal word de multiriem ook mee vervangen, maar veel bedrijven laten die ook zitten als hij nog goed is.
Dus voor de zekerheid zou ik dit eens na vragen bij het bedrijf waar je dat hebt laten vervangen.brandstoffilter is rond de €30 en interieurfilter rond de €20
stappenmotor, hoezo wil je die vervangen?
reinigen is vaak al voldoende;)wat betreft de abs kunnen we wel dingen gaan roepen, maar uitlezen heeft meer zin. Dan zit je meestal al een eind in de richting:)
Mag ik vragen waarom je maar 2 filters gaat vervangen en niet ook de lucht en oliefilter erbij doet (dus grote beurt)?
12 april 2011 om 15:26 #17854164Kosten zullen gelijk zijn aan de odnerdelen van een x20xev, let wel op dat je niet bij een dealer komt die snel geld wil verdienen en omdat het een opc is dus extra rekend.
En ja die zijn er.
12 april 2011 om 15:35 #17854165[rquote=1912358&tid=146251&author=GSI Racer]normaal gesproken worden de spanrollen en waterpomp mee vervangen tijdens een riemwissel
(waterpomp word vervangen als hij over de distributie loopt, als hij over de multiriem loopt laten ze hem meestal zitten)
Normaal word de multiriem ook mee vervangen, maar veel bedrijven laten die ook zitten als hij nog goed is.
Dus voor de zekerheid zou ik dit eens na vragen bij het bedrijf waar je dat hebt laten vervangen.brandstoffilter is rond de €30 en interieurfilter rond de €20
stappenmotor, hoezo wil je die vervangen?
reinigen is vaak al voldoende;)wat betreft de abs kunnen we wel dingen gaan roepen, maar uitlezen heeft meer zin. Dan zit je meestal al een eind in de richting:)
Mag ik vragen waarom je maar 2 filters gaat vervangen en niet ook de lucht en oliefilter erbij doet (dus grote beurt)?[/rquote]
De stappenmotor is al een keer gereinigd maar dit heeft echter weinig nut gehad, hij schokt nog steeds een beetje dus toch maar een nieuwe.
luchtfilter zit net een k&n vervangingsfilter in dus die hoeft niet en oliefilter is bij het verversen 8000 km geleden al vervangen.
Deze auto heb ik 2e hands gekocht en er zaten wel wat rekeningen bij waar ik het een en ander aan info uit kan halen wat wel en niet is vervangen.
Distributieriem is bij 127000 gedaan (nu staat er 153000 op) maar er stond in de documentatie bij een onderhoudsbeurt die is uitgevoerd bij km stand 134000 onder opmerkingen dat bij de volgende beurt de multiriem (5 pk 1680) vervangen moest worden dus vandaar.Om dus problemen uit te sluiten leek het me handig om interieurfilter, brandstoffilter, tegelijk met stappenmotor (omdattie wat hapert) en de multiriem te vervangen.
Bij deze opmerkingen stond trouwens ook dat het de abs sensor rechtsvoor was die kapot/vuil zou zijn dus ik denk dat ze hem al hebben uitgelezen en hebben geconcludeerd dat het de abs sensor rechtsvoor was ?!
Dus jullie denken dat multiriem nog niet is gedaan samen met distributie ?
(het lijkt mij ook niet , anders staat het niet bij opmerkingen dattie volgende keer vervangen moet worden)13 april 2011 om 18:12 #17854166Dan zou ik de multiriem gewoon (laten) vervangen ja.
Wat bedoel je precies met haperen?
doet hij dat tijdens het optrekken of stationair draaien of gewoon tijdens het rijden.Het hoeft namelijk niet perse je stappenmotor te zijn, maar kan ook net zo goed de luchtmassameter zijn o.i.d
14 april 2011 om 15:43 #17854167[rquote=1913312&tid=146251&author=GSI Racer]Dan zou ik de multiriem gewoon (laten) vervangen ja.
Wat bedoel je precies met haperen?
doet hij dat tijdens het optrekken of stationair draaien of gewoon tijdens het rijden.Het hoeft namelijk niet perse je stappenmotor te zijn, maar kan ook net zo goed de luchtmassameter zijn o.i.d[/rquote]
ok, dan laat ik de multiriem ook vervangen.
Heeft ie trouwens meerdere multiriemen ?Hij zakt niet lekker/gelijk af in zn toeren als je het gas los laat en bij stationair draaien doettie ook beetje stoterig.
Bij het optrekken zelf van bijv. 60 km/uur naar 100 km/uur geen last van stoten of haperen, maar wel vanaf stilstand .
Hij heeft het met name juist wanneer je het gas net aanraakt en in duwt, dan gebeurt het altijd wat schokkerig hoe voorzichtig je hem ook benadert.
Dit gebeurt overigens ook gewoon als je bijv. 40 of 60 rijdt en je gaat op et gas duwen.
Bij stationair draaien voor het stoplicht geeftie af en toe lichte schokjes, alsof de motor ervandoor wil en de auto wil blijven staan.
Het zou dan de stappenmotor moeten zijn ??Weet iemand trouwens of wielsensoren abs voor x20xer ook los te monteren zijn in plaats van met de complete wielnaaf ?
14 april 2011 om 17:00 #17854168dat lijkit indd. veel op een slechte stappenmotor.
maak je gasklep ook meteen goed schoon! Dat helpt ook.
Heeft maar 1 multiriem;)
Wat betreft de wielsensoren kan het alleen met een complete naaf. Helaas…
14 april 2011 om 18:03 #17854169[rquote=1914010&tid=146251&author=GSI Racer]dat lijkit indd. veel op een slechte stappenmotor.
maak je gasklep ook meteen goed schoon! Dat helpt ook.
Heeft maar 1 multiriem;)
Wat betreft de wielsensoren kan het alleen met een complete naaf. Helaas…[/rquote]
gasklep en stappenmotor zijn pas al tegelijk schoongemaakt maar hij doet t nog steeds dus vandaar een nieuwe stappenmotor.
Multiriem schijnt niet heel veel werk te zijn is et niet ?
Moet tegelijk met die multiriem ook nieuwe spanrollen e.d. ?
Dan moet er maar een nieuwe naaf met sensor op, ik weet voldoende in ieder geval. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.