diversen 2.4 omega cih

Forumindex Forums Techniek Cih diversen 2.4 omega cih

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224029
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      heb hier een omega 2.4.
      hartstikke leuk spul, maar hij draaid niet fijn.

      kan ik de onsteking nu wel of niet afstellen
      door het draaien van de verdeler.

      ik hoor meningen van wel, en meningen van niet..

      vandaar hier snel even een berichtje.

      alvast bedankt.

      Hans.

      #17704871
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        Hoi Hans, de verdeler van een Omega 2400 is leeg……… zit niks in, is alleen nog maar om de oliepomp aan te drijven en de vonkjes naar de bougies te sturen via de rotor en verdeelkap.
        De b.d.p. sensor pakt het 0-punt van de krukas en de Motronic regelt de rest, dus verdeler verdraaien heeft geen zin.
        Kan wel zijn dat de rotor/kap/kabels/bougies niet lekker meer zijn.

        #17704872
        Freestyler
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 January 2006

          moment van vonken wordt geregelt door de motronic (via krukas positie sensor onderop je oliepomp)

          Dus als je de verdeler gaat verdraaien, heb je best kans, dat de bobine vonkt, maar de rotor nog niet op zen plaats is. En de vonk dus niet aan komt.

          Zou het idd ook gaan zoeken in rotor/kap/bougies(kabels)
          En dan met name in de bougies (misschien teveel aanslag op?)

          #17704873
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            dus zo fijn afstellen als bij een 2.o gaat niet… :hmmz

            #17704874
            Ghanz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2005

              had hier een ascona 2.4 staan, oftewel onze kermit.

              uitlaatje wat aan de matige kant, met wat bak, braad en ander kunstwerk toch nog weer redelijk
              kunnen krijgen.

              mooi ff na praten, en de olie wordt nog even bekeken… kleine 4 mm aan de pijlstok.. ai das weinig.
              hups ff olie dr bij halen. wordt de peilstok eens goed bekeken, heeft deze maar 1 streepje.. 2 cm vanonder.
              is dit nu de maximaal streep?? de onderzijde is ook niet zo mooi afgewerkt als een normale peilstok,
              heb het idee dat deze peilstok afgeknips is, en gewoon onderin het karter op de karterpan ligt.

              zou dit mogelijk zijn..?

              hoeveel olie moet er ongeveer in de karterpan liggen..?

              letwel, motor ligt in een ascona. B

              #17704875
              Keesjr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 May 2006

                Met een normaal Ascona 2.0 carter 3.8 liter met filter, 3.5 zonder filter.
                Gewoon alles aftappen, vullen met de juiste hoeveelheid olie, en dat als max. markeren op de peilstokke ;)

                #17704876
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  juist kees, daar zat ik ook aan te denken als eerste hulp ( red ) middel.

                  maar mooier en makkelijker en beter was een peilstok van een 2.0 :D

                  #17704877
                  Keesjr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 May 2006

                    Dan heb je ook de peilstokbuis van de 2.0 nodig Hans, moet je wel het carter er vanonder plukken en weer terugzetten.

                    #17704878
                    Ghanz
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 July 2005

                      jups weet ik kees.

                      heb zo`n ombouw reeds een keer gedaan,
                      en heb het idee dat deze niet zo heeeel netjes is gedaan.

                      helaas…

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.