Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Diverse vragen Astra G 1999
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juli 2013 om 08:16 #17259053
Hallo,
Gister ging ik voor het eerst de bougies verwisselen. En ja hoor brak het witte gedeelte en viel in het gat naar beneden. Na wat improviseren van buisjes en een stofzuiger kreeg ik er volgensmij alles uit.
Nadat alle bougies vervangen waren starte ik de auto en deze maakte een traktor geluid en alles trilde. Ik schrok me natuurlijk de ….en zette het af. Na nog een 2de keer gestart te hebben liet ik de auto toch een paar minuten lopen. Gelukkig verdween al het trillen en geluiden en liep de astra weer normaal.
1.nu vraag ik me af wat had kunnen gebeuren als er stukjes achterbleven?
2. Is het normaal wanneer bougies verwisseld worden de auto eerst paar minuten moet lopen voordat het weer normaal loop bij 750. Inplaats van ong. 1200 met hevig geschud en traktor geluiden.3. Als laatste een ander vraagje. Soms als ik vanuit stilstand weg rij maakt er vermoedelijk linksachter bij het wiel een piepend geluid. Alsof de handrem blijft hangen, dit verdwijnt weer wanneer ik harder rij. Achter heb ik remtrommels.
Gr.
6 juli 2013 om 10:07 #18157783als er stukjes in lagen kan het zijn dat die putten en,krassen in zuiger,cilinderwand en ,kleppen hebben gemaakt.
auto hoort direct normaal te lopen na het vervangen van bougie’s,omdat er waarschijnlijk stukjes in zaten liep die niet lekker op het begin.
je kan je achterwiel even opkrikken en , met de hand ronddraaien om te horren waar en bij welk wiel het vandaan komt,het kan zijn dat je handrem te strak staat
6 juli 2013 om 10:58 #18157784BEdankt voor je reactie,
De auto start gewoon normaal en loopt ook normaal sinds gister. Wat zijn de gevolgen van krassen en putjes in de cillinder?
gr.
6 juli 2013 om 15:50 #18157785olieverbruik, verbrandde klep(pen) op langer termijn..
Willem
6 juli 2013 om 17:08 #18157786@wim-v6 wrote:
olieverbruik, verbrandde klep(pen) op langer termijn..
Willem
Hey wim,
Vandaag ging ik rijden en zag soms witte pluimen uit me uitlaat. Wat is het gevolg van verbrande kleppen?
Kan het ook liggen aan de bougies? ik weet namelijk niet zeker of er iets achter is gebleven. De eerste 4min. Ong. Trilde de auto en zat hoog in toeren. Daarna geen problemen en liep perfrct tot nu toe. Alleen op de witte rookpluimen na.
Gr.
Podver baal echt. Auto liep perfec voordat ik het verklote
6 juli 2013 om 17:46 #18157787witte rookpluimen is koelvloeistof lekkage dus hou je koelvloeistof niveau in de gaten, dit heeft niks met kleppen of bougies te maken.
misschien is er wel een koelkanaal gescheurd dan komt er koelvloeistof in je cilinder ,als dat in je cilinder kop zit moet er een nieuwe kop op ,als dat in je cilinder zit moet er een nieuwe cilinder op
bij verbrande kleppen kunnen de kleppen niet meer goed sluiten ,dan heb je vaak vermogen verlies .
hoor je de kleppen niet harder tikken dan normaal?
zie je lucht bellen in je koelvloeistof reservoir met draaiende motor?6 juli 2013 om 18:10 #18157788Harder tikken is me niet echt opgevallen. Luchtbellen zal ik straks even controleren. Vermogensverlies is niks van te merken. Dus als ik je goed begrijp is kan er een koelleiding lek zijn door de afgevroken stukjes? (Heb geen verstand van.) En kan alleen bougies vervangen nooit zorgen voor witte rook? Andere kop of cillinder dat is zeker een dure grap?
Kan doorijden kwaad?
6 juli 2013 om 18:20 #18157789niet een koelleiding maar koelkanaal ,die lopen langs de cilinder wand:
dat zijn de gaatje die je ziet.ja is een dure grap als je dat in de garage laat doen 700 euro ofzoiets
6 juli 2013 om 18:26 #18157790Ok. Wat adviseer jij. Kan ik 1 of ander test laten doen ofzo, om te kijken wat probleem is. Ben jij trouwens een monteur ofzo?
6 juli 2013 om 18:30 #18157791je kan je koelsysteem laten afpersen in de garage ,dan kunnen ze zien waar die lekt.
ben geen monteur ,heb wel wat sleutel ervaring .
6 juli 2013 om 19:30 #18157792Ik denk dat er weinig aan de hand is, gewoon lekker rijden, en zoals normaal alles in de gaten houden.
Willem
6 juli 2013 om 19:38 #18157793Wat je ook kan doen is een cilinder lek rest uitvoeren als de koppakking dan lek is zie je hem ook bubbelen in je reservoir.
Maar het voordeel hiervan is dat je ook meteen weet of je de cilinderwanden heb beschadigd met die bougie stukjes of dat je zuigerveren zijn beschadigd omdat er dan lucht ontsnapt naar het Carter.
6 juli 2013 om 19:44 #18157794@Opeltje17 wrote:
Wat je ook kan doen is een cilinder lek rest uitvoeren als de koppakking dan lek is zie je hem ook bubbelen in je reservoir.
Is dat zo, dat je m altijd ziet bubbelen met een lekke koppakking, ik denk van niet:
1: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Koelwaterkanaal: te herkennen aan olie in de koelvloeistof
2: Lekkage van Lage druk oliekanaal (retour) naar Koelvloeistof kanaal: Koelvloeistof in de motorolie
3: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Cilinder: Verbranden van motorolie / Verhoogde Carterdruk / Comepressieverlies
4: Lekkage van lage druk oliekanaal naar Cilinder: Hoge Carterdruk
5: Lekkage van Oliekanaal naar buiten: zichtbare lekkage buitenzijde motor
6: Lekkage van Koelkanaal naar buiten: Zichtbare lekkage buitenzijde motor
7: Lekkage van Koelkanaal naar Cilinder: Hoge druk op koelexpansie vat, Wit roken (Damp)
8: Lekkage van Cilinder naar buiten: Compressie verliesWillem
6 juli 2013 om 20:41 #18157795@wim-v6 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Wat je ook kan doen is een cilinder lek rest uitvoeren als de koppakking dan lek is zie je hem ook bubbelen in je reservoir.
Is dat zo, dat je m altijd ziet bubbelen met een lekke koppakking, ik denk van niet:
1: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Koelwaterkanaal: te herkennen aan olie in de koelvloeistof
2: Lekkage van Lage druk oliekanaal (retour) naar Koelvloeistof kanaal: Koelvloeistof in de motorolie
3: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Cilinder: Verbranden van motorolie / Verhoogde Carterdruk / Comepressieverlies
4: Lekkage van lage druk oliekanaal naar Cilinder: Hoge Carterdruk
5: Lekkage van Oliekanaal naar buiten: zichtbare lekkage buitenzijde motor
6: Lekkage van Koelkanaal naar buiten: Zichtbare lekkage buitenzijde motor
7: Lekkage van Koelkanaal naar Cilinder: Hoge druk op koelexpansie vat, Wit roken (Damp)
8: Lekkage van Cilinder naar buiten: Compressie verlies
WillemRookpluimen zijn wat erger geworden. Vooral bij hoge toeren pluimt het erruit. Toevallig liepen paar monteurs langs. 1 ervan rook olie bij de witte pluim die erruit kwam. Ik zag ook niks bubbelen bij de koelvloeistof
Ik denk dat er wel meer aan de hand is wim. Baal enorm. Dit gaat me zeker veel geld kosten..
Maandag maar langs de garage gaan. Want ik weet et zelf ook niet meer
6 juli 2013 om 20:55 #18157796okeej, dan wel, Direct bij koude start eens je koeltankje open draaien, kijk of ie dan VEEL druk heeft.
Willem
6 juli 2013 om 21:05 #18157797@wim-v6 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Wat je ook kan doen is een cilinder lek rest uitvoeren als de koppakking dan lek is zie je hem ook bubbelen in je reservoir.
Is dat zo, dat je m altijd ziet bubbelen met een lekke koppakking, ik denk van niet:
1: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Koelwaterkanaal: te herkennen aan olie in de koelvloeistof
2: Lekkage van Lage druk oliekanaal (retour) naar Koelvloeistof kanaal: Koelvloeistof in de motorolie
3: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Cilinder: Verbranden van motorolie / Verhoogde Carterdruk / Comepressieverlies
4: Lekkage van lage druk oliekanaal naar Cilinder: Hoge Carterdruk
5: Lekkage van Oliekanaal naar buiten: zichtbare lekkage buitenzijde motor
6: Lekkage van Koelkanaal naar buiten: Zichtbare lekkage buitenzijde motor
7: Lekkage van Koelkanaal naar Cilinder: Hoge druk op koelexpansie vat, Wit roken (Damp)
8: Lekkage van Cilinder naar buiten: Compressie verliesWillem
Ik denk dat dat wel zo is, omdat als er koelwater in de cilinder komt er ergens lekkage is(logisch) dus is er ergens een lekkage in de koppakking als je dan een cilinder lek test uitvoert(druk op de cilinder) zou je hem moeten zien borrelen in het expansievat.
Of denk ik nu verkeerd??
6 juli 2013 om 21:07 #18157798dat kan wel, meestal gebeurt dat vaker niet dan wel.
heb al heel wat lektesten gedaan..
Beter is een uitlaatgas snuffelaar boven in het tankje hangen.
Meet je uitlaatgassen weet je hoever het is.Maar ik denk eerder aan olie, omdat de losse stukjes meestal tussen de zuiger en de wand verdwijnen als zijnde vergruisd worden, en lekker sporen trekken.
En ja Veel olierook is ook Wit.
Willem
8 juli 2013 om 21:34 #18157799Mag ik vragen hoe je stukjes van de witte isolator in je bougiegat heb gekregen :?:
8 juli 2013 om 22:22 #18157800Tijdens het losdraaien van de bougie braken kleine witte stukjes af en bleven hangen tussen de bougie en het gat. Probeerde het te stofzuigen maar lukte niet. Toen geprobeerd de bougie langzaam eruit te halen maar helaas vielen de stukjes er al in. Toen is het me nog gelukt het erruit te stofzuigen maar helaas is er waarschijnlijk nog wat achtergebleven.
9 juli 2013 om 20:59 #18157801Dat is opzich vreemd; had je dan geen goed passende sleutel :?:
Ik bedoel; met een bougiesleutel pak je hem over de isolator heen op het boutgedeelte zeg maar.Wel klote dat je blok in de soep is gedraaid zo.
9 juli 2013 om 21:12 #18157802Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Me pa heeft me erbij geholpen hij heeft al zovaak bij die van hem gedaan. Ik vind het ook vreemd dat het gebeurde bij mij. De bougie zat ook echt muurvast na wat kracht te hebben gezet brak het.
Ja blok draait nog wel maar gooit bij accelereren alleen maar dikke witte rook eruit.
zie me andere topic.
tips zijn welkom!
23 juli 2013 om 21:34 #18157803Wim heeft me geleerd Zo rustig en voorzichtig ten zijde tijde altijd de bougies er rustig uit draaien en vernieuwen altijd het schroefdraad insmeren met olie… en voorzichtig aandraaien …. met geweld is het logisch dat ze afbreken ik heb dat nog nooit gehoord! haha maar gelukkig heb ik liever wim erbij :) als ik wat fout doet dan voel ik vanzelf een moment sleutel in me nek hahahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.