Diverse vragen Astra G 1999

Forumindex Forums Modellen Astra Diverse vragen Astra G 1999

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259053
    Shane_Astra_g
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2012

      Hallo,

      Gister ging ik voor het eerst de bougies verwisselen. En ja hoor brak het witte gedeelte en viel in het gat naar beneden. Na wat improviseren van buisjes en een stofzuiger kreeg ik er volgensmij alles uit.

      Nadat alle bougies vervangen waren starte ik de auto en deze maakte een traktor geluid en alles trilde. Ik schrok me natuurlijk de ….en zette het af. Na nog een 2de keer gestart te hebben liet ik de auto toch een paar minuten lopen. Gelukkig verdween al het trillen en geluiden en liep de astra weer normaal.

      1.nu vraag ik me af wat had kunnen gebeuren als er stukjes achterbleven?
      2. Is het normaal wanneer bougies verwisseld worden de auto eerst paar minuten moet lopen voordat het weer normaal loop bij 750. Inplaats van ong. 1200 met hevig geschud en traktor geluiden.

      3. Als laatste een ander vraagje. Soms als ik vanuit stilstand weg rij maakt er vermoedelijk linksachter bij het wiel een piepend geluid. Alsof de handrem blijft hangen, dit verdwijnt weer wanneer ik harder rij. Achter heb ik remtrommels.

      Gr.

      #18157783
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        als er stukjes in lagen kan het zijn dat die putten en,krassen in zuiger,cilinderwand en ,kleppen hebben gemaakt.

        auto hoort direct normaal te lopen na het vervangen van bougie’s,omdat er waarschijnlijk stukjes in zaten liep die niet lekker op het begin.

        je kan je achterwiel even opkrikken en , met de hand ronddraaien om te horren waar en bij welk wiel het vandaan komt,het kan zijn dat je handrem te strak staat

        #18157784
        Shane_Astra_g
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 December 2012

          BEdankt voor je reactie,

          De auto start gewoon normaal en loopt ook normaal sinds gister. Wat zijn de gevolgen van krassen en putjes in de cillinder?

          gr.

          #18157785
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            olieverbruik, verbrandde klep(pen) op langer termijn..

            Willem

            #18157786
            Shane_Astra_g
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 December 2012

              @wim-v6 wrote:

              olieverbruik, verbrandde klep(pen) op langer termijn..

              Willem

              Hey wim,

              Vandaag ging ik rijden en zag soms witte pluimen uit me uitlaat. Wat is het gevolg van verbrande kleppen?

              Kan het ook liggen aan de bougies? ik weet namelijk niet zeker of er iets achter is gebleven. De eerste 4min. Ong. Trilde de auto en zat hoog in toeren. Daarna geen problemen en liep perfrct tot nu toe. Alleen op de witte rookpluimen na.

              Gr.

              Podver baal echt. Auto liep perfec voordat ik het verklote

              #18157787
              b07
                Lid sinds:
                24 February 2009

                witte rookpluimen is koelvloeistof lekkage dus hou je koelvloeistof niveau in de gaten, dit heeft niks met kleppen of bougies te maken.

                misschien is er wel een koelkanaal gescheurd dan komt er koelvloeistof in je cilinder ,als dat in je cilinder kop zit moet er een nieuwe kop op ,als dat in je cilinder zit moet er een nieuwe cilinder op

                bij verbrande kleppen kunnen de kleppen niet meer goed sluiten ,dan heb je vaak vermogen verlies .

                hoor je de kleppen niet harder tikken dan normaal?
                zie je lucht bellen in je koelvloeistof reservoir met draaiende motor?

                #18157788
                Shane_Astra_g
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 December 2012

                  Harder tikken is me niet echt opgevallen. Luchtbellen zal ik straks even controleren. Vermogensverlies is niks van te merken. Dus als ik je goed begrijp is kan er een koelleiding lek zijn door de afgevroken stukjes? (Heb geen verstand van.) En kan alleen bougies vervangen nooit zorgen voor witte rook? Andere kop of cillinder dat is zeker een dure grap?

                  Kan doorijden kwaad?

                  #18157789
                  b07
                    Lid sinds:
                    24 February 2009

                    niet een koelleiding maar koelkanaal ,die lopen langs de cilinder wand:

                    dat zijn de gaatje die je ziet.

                    ja is een dure grap als je dat in de garage laat doen 700 euro ofzoiets

                    #18157790
                    Shane_Astra_g
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 December 2012

                      Ok. Wat adviseer jij. Kan ik 1 of ander test laten doen ofzo, om te kijken wat probleem is. Ben jij trouwens een monteur ofzo?

                      #18157791
                      b07
                        Lid sinds:
                        24 February 2009

                        je kan je koelsysteem laten afpersen in de garage ,dan kunnen ze zien waar die lekt.

                        ben geen monteur ,heb wel wat sleutel ervaring .

                        #18157792
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Ik denk dat er weinig aan de hand is, gewoon lekker rijden, en zoals normaal alles in de gaten houden.

                          Willem

                          #18157793
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            Wat je ook kan doen is een cilinder lek rest uitvoeren als de koppakking dan lek is zie je hem ook bubbelen in je reservoir.

                            Maar het voordeel hiervan is dat je ook meteen weet of je de cilinderwanden heb beschadigd met die bougie stukjes of dat je zuigerveren zijn beschadigd omdat er dan lucht ontsnapt naar het Carter.

                            #18157794
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              @Opeltje17 wrote:

                              Wat je ook kan doen is een cilinder lek rest uitvoeren als de koppakking dan lek is zie je hem ook bubbelen in je reservoir.

                              Is dat zo, dat je m altijd ziet bubbelen met een lekke koppakking, ik denk van niet:

                              1: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Koelwaterkanaal: te herkennen aan olie in de koelvloeistof
                              2: Lekkage van Lage druk oliekanaal (retour) naar Koelvloeistof kanaal: Koelvloeistof in de motorolie
                              3: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Cilinder: Verbranden van motorolie / Verhoogde Carterdruk / Comepressieverlies
                              4: Lekkage van lage druk oliekanaal naar Cilinder: Hoge Carterdruk
                              5: Lekkage van Oliekanaal naar buiten: zichtbare lekkage buitenzijde motor
                              6: Lekkage van Koelkanaal naar buiten: Zichtbare lekkage buitenzijde motor
                              7: Lekkage van Koelkanaal naar Cilinder: Hoge druk op koelexpansie vat, Wit roken (Damp)
                              8: Lekkage van Cilinder naar buiten: Compressie verlies

                              Willem

                              #18157795
                              Shane_Astra_g
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 December 2012

                                @wim-v6 wrote:

                                @Opeltje17 wrote:

                                Wat je ook kan doen is een cilinder lek rest uitvoeren als de koppakking dan lek is zie je hem ook bubbelen in je reservoir.

                                Is dat zo, dat je m altijd ziet bubbelen met een lekke koppakking, ik denk van niet:

                                1: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Koelwaterkanaal: te herkennen aan olie in de koelvloeistof
                                2: Lekkage van Lage druk oliekanaal (retour) naar Koelvloeistof kanaal: Koelvloeistof in de motorolie
                                3: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Cilinder: Verbranden van motorolie / Verhoogde Carterdruk / Comepressieverlies
                                4: Lekkage van lage druk oliekanaal naar Cilinder: Hoge Carterdruk
                                5: Lekkage van Oliekanaal naar buiten: zichtbare lekkage buitenzijde motor
                                6: Lekkage van Koelkanaal naar buiten: Zichtbare lekkage buitenzijde motor
                                7: Lekkage van Koelkanaal naar Cilinder: Hoge druk op koelexpansie vat, Wit roken (Damp)
                                8: Lekkage van Cilinder naar buiten: Compressie verlies
                                Willem

                                Rookpluimen zijn wat erger geworden. Vooral bij hoge toeren pluimt het erruit. Toevallig liepen paar monteurs langs. 1 ervan rook olie bij de witte pluim die erruit kwam. Ik zag ook niks bubbelen bij de koelvloeistof

                                Ik denk dat er wel meer aan de hand is wim. Baal enorm. Dit gaat me zeker veel geld kosten..

                                Maandag maar langs de garage gaan. Want ik weet et zelf ook niet meer

                                #18157796
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  okeej, dan wel, Direct bij koude start eens je koeltankje open draaien, kijk of ie dan VEEL druk heeft.

                                  Willem

                                  #18157797
                                  Opeltje17
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 January 2012

                                    @wim-v6 wrote:

                                    @Opeltje17 wrote:

                                    Wat je ook kan doen is een cilinder lek rest uitvoeren als de koppakking dan lek is zie je hem ook bubbelen in je reservoir.

                                    Is dat zo, dat je m altijd ziet bubbelen met een lekke koppakking, ik denk van niet:

                                    1: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Koelwaterkanaal: te herkennen aan olie in de koelvloeistof
                                    2: Lekkage van Lage druk oliekanaal (retour) naar Koelvloeistof kanaal: Koelvloeistof in de motorolie
                                    3: Lekkage van Hoge druk oliekanaal naar Cilinder: Verbranden van motorolie / Verhoogde Carterdruk / Comepressieverlies
                                    4: Lekkage van lage druk oliekanaal naar Cilinder: Hoge Carterdruk
                                    5: Lekkage van Oliekanaal naar buiten: zichtbare lekkage buitenzijde motor
                                    6: Lekkage van Koelkanaal naar buiten: Zichtbare lekkage buitenzijde motor
                                    7: Lekkage van Koelkanaal naar Cilinder: Hoge druk op koelexpansie vat, Wit roken (Damp)
                                    8: Lekkage van Cilinder naar buiten: Compressie verlies

                                    Willem

                                    Ik denk dat dat wel zo is, omdat als er koelwater in de cilinder komt er ergens lekkage is(logisch) dus is er ergens een lekkage in de koppakking als je dan een cilinder lek test uitvoert(druk op de cilinder) zou je hem moeten zien borrelen in het expansievat.

                                    Of denk ik nu verkeerd??

                                    #18157798
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      dat kan wel, meestal gebeurt dat vaker niet dan wel.

                                      heb al heel wat lektesten gedaan..

                                      Beter is een uitlaatgas snuffelaar boven in het tankje hangen.
                                      Meet je uitlaatgassen weet je hoever het is.

                                      Maar ik denk eerder aan olie, omdat de losse stukjes meestal tussen de zuiger en de wand verdwijnen als zijnde vergruisd worden, en lekker sporen trekken.

                                      En ja Veel olierook is ook Wit.

                                      Willem

                                      #18157799
                                      turbo.d
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 June 2013

                                        Mag ik vragen hoe je stukjes van de witte isolator in je bougiegat heb gekregen :?:

                                        #18157800
                                        Shane_Astra_g
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 December 2012

                                          Tijdens het losdraaien van de bougie braken kleine witte stukjes af en bleven hangen tussen de bougie en het gat. Probeerde het te stofzuigen maar lukte niet. Toen geprobeerd de bougie langzaam eruit te halen maar helaas vielen de stukjes er al in. Toen is het me nog gelukt het erruit te stofzuigen maar helaas is er waarschijnlijk nog wat achtergebleven.

                                          #18157801
                                          turbo.d
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 June 2013

                                            Dat is opzich vreemd; had je dan geen goed passende sleutel :?:
                                            Ik bedoel; met een bougiesleutel pak je hem over de isolator heen op het boutgedeelte zeg maar.

                                            Wel klote dat je blok in de soep is gedraaid zo.

                                            #18157802
                                            Shane_Astra_g
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 December 2012

                                              Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Me pa heeft me erbij geholpen hij heeft al zovaak bij die van hem gedaan. Ik vind het ook vreemd dat het gebeurde bij mij. De bougie zat ook echt muurvast na wat kracht te hebben gezet brak het.

                                              Ja blok draait nog wel maar gooit bij accelereren alleen maar dikke witte rook eruit.

                                              zie me andere topic.

                                              viewtopic.php?f=5&t=177792

                                              tips zijn welkom!

                                              #18157803
                                              jan0405
                                                Lid sinds:
                                                15 December 2009

                                                Wim heeft me geleerd Zo rustig en voorzichtig ten zijde tijde altijd de bougies er rustig uit draaien en vernieuwen altijd het schroefdraad insmeren met olie… en voorzichtig aandraaien …. met geweld is het logisch dat ze afbreken ik heb dat nog nooit gehoord! haha maar gelukkig heb ik liever wim erbij :) als ik wat fout doet dan voel ik vanzelf een moment sleutel in me nek hahahaha

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.