Div storingen ASTRA H GTC

Forumindex Forums Modellen Astra Div storingen ASTRA H GTC

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Robgtc

Hallo,

Ik heb een Astra H GTC uit 2005. (1.6) Ik heb regelmatig dat de auto niet wil starten (motor gaat niet rond) en Motormanagement lampje gaat branden. Als ik dan de deur weer op slot doe en weer open, kan het maar zo wezen dat de auto alles weer gewoon doet. Bij uitlezen staat de hele motor ECU vol met nieuwe foutcodes, en geeft zelfs aan dat de ECU vervangen moet worden. Iemand meer ervaring mee?

Ook heb ik een probleem met de Airco. Bij uitlezen geeft de temperatuur zender van de verdamper -40C aan. Weet iemand hoe ik deze zender kan bereiken? Of wordt dit gemeten door de instel/knoppen unit via het pijpje wat van de kachelunit naar deze knoppenunit loopt?

Bij voorbaat dank,

Rob

Anoniem

Hoi,

Je CIM module zal wel kapot zijn, bekend kwaaltje van de astra. Kost iets van €150,-.

Robgtc

Maar de auto geeft alle foutmeldingen op de motor ECU. Hij zegt zelfs letterlijk dat het stuurapparaat (motor ECU) vervangen moet worden. Geen foutmeldingen van de CIM. Heeft er iemand nog een schema van de voedingen naar de motor ECU?? Om nog een stukje extra uit te sluiten voordat de ECU ter reparatie wordt opgestuurd? Div foutcodes hebben nl te maken met voeding Motor ECU.

Groet

Robgtc

Is er echt niemand aanwezig op het forum die mij kan vertellen waar de binnentemperatuurzender van de airco zit??? Deze moet vervangen worden/ of losse bedrading. geeft -40C aan!! :(

blue_GTC

ik heb hetzelfde probleem is het bij jou al opgelost en wat heb je er aan gedaan?

mvg tom

stefanDTI

Als je climate control hebt zit de sensor vlakbij het voorruit in het midden op je dashboard. (Bolletje)

blue_GTC

ik denk dat het je computer is van de cim dan blijft dus gewoon je start onderbreker erop staan!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.